Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بر لزوم نظرسنجی و نظرخواهی از کارشناسان،نخبگان و ذینفعان برای تصویب و اجرای طرح ترافیک جدید تاکید کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛  محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران و اعضای شورا گفت: ما در جلسه گذشته در حالی به یک فوریت طرح ترافیک جدید رای دادیم که یکی از شعارهای مدیریت شهری جدید این است که در فرایند تصمیم گیری‌ها از نظر آحاد مردم، دیده بان های شهری، دانشگاه ها و نخبگان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه طرح جدید ترافیک از جمله تصمیماتی است که تمام ذینفعان شهر و سازمان ها و نهادها را تحت تاثیر قرار می دهد ادامه داد: رای به یک فوریت طرحی که هنوز ما ۲۱ نفر عضو شورا هم در جریان جزییات آن نیستیم اشکال اساسی دارد و با رویکرد و برنامه های شورا و شهردار تهران مغایرت اساسی دارد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: اگر این طرح به هر دلیلی شکست بخورد، شورا و شهرداری در همین ابتدای کارشان دچار مشکل جدی می شوند لذا از کمیسیون عمران و حمل و نقل تقاضا دارم نسبت به برگزاری جلسات و نشست هایی با حضور  کارشناسان و ذینفعان برای احصاء نظرات آن ها اقدام کنند و بعدا طرح را در صحن شورا بیاوریم تا تصمیم گیری بر اساس نظرات همه باشد‌.

سالاری در ادامه سخنان خود با اشاره به کلنگ زنی ساختمان جدید پلاسکو در ۲۹ دی ماه اظهار داشت: در بررسی هایی که انجام دادیم مشاهده کردیم که توافقی که برای احداث ساختمان جدید پلاسکو انجام شده، یک توافق کلی و نسبی است و اینکه بعد از کلنگ زنی شروع عملیات واقعی ساخت بنا چه زمانی خواهد بود مشخص نیست.

وی ادامه داد:از آنجاییکه کلیات مبنی بر ساخت ۵ طبقه زیر زمین و ۱۰ طبقه روی زمین تصویب شده و مرحله اول مسابقه معماری هم برگزار شده اکنون توپ در زمین بنیاد مستضعفان است، چراکه به عنوان مالک باید مقدمات لازم برای ساخت را انجام دهد و می بایست جلسه ای با حضور بنیاد و تمام کسبه تشکیل شود تا برای دریافت پروانه اقدام کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری

سرهنگ اسماعیل احسان‌پور درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: «در رصد‌های پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از تردد‌های غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.»

به گزارش ایسنا، وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت: در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم، اما روان بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود: در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری