Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پول‌نیوز -هاچبک ها همواره در ایران به دلیل ابعاد جمع و جور و قیمت مناسب با استقبال خوبی از سوی جوانان و به ویژه بانوان مواجه بوده اند. این جذابیت موجب شده تا طی سال های اخیر شاهد حضور پر رنگ تر هاچبک های شرقی با طراحی مدرن تر و قیمتی مقرون به صرفه تر در کشور باشیم.



 خودرو هیوندای i20 نیز از جمله محصولات اقتصادی است که با وجود قیمت نسبتا پایین از امکانات و ایمنی قابل قبولی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو در ایران توسط کارخانه کرمان موتور عرضه می شود که البته به دلیل حذف برخی آپشن ها نظیر سانروف از روی آن با نسخه اصلی کمی تفاوت دارد و از این رو مورد انتقاد برخی خریداران قرار گرفته است.

قیمت هیوندای i20 کرمان موتور هم اکنون در بازار نزدیک به 97 میلیون تومان است. همچنین نسخه های دست دوم از این خودرو نیز با قیمتی نزدیک به 80 میلیون تومان قابل خریداری هستند. در این مقاله به بررسی نسخه مونتاژ هیوندای i20 خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه

به لحاظ ابعاد هیوندای i20 برای پر کردن فاصله میان دو برادر بزرگ و کوچک خود یعنی i30 و i10 ساخته شده و در مقایسه با نسل قبلی، ظاهری زیباتر به خود گرفته است. در نمای روبروی i20، ترکیب چراغ های عقابی با خطوط برجسته روی درب موتور چهره ای نسبتا خشن به این خودرو بخشیده اند. همچنین جلوپنجره بزرگ و 6 ضلعی که این روزها به زبان مشترک بسیاری خودروهای کره ای تبدیل شده در سپر هیوندای i20 قرار گرفته و تمام خطوط و حجم های به کار رفته در نمای روبرو نیز با زوایای مناسب به سمت آن متمایل شده اند.

نمای عقب هیوندای i20 به کراس اوور توسان شباهت دارد. خوشبختانه چراغ ها و مه شکن های عقب و جلو به لحاظ ظاهری با یکدیگر هماهنگی خوبی دارند و مشابه خطوطی که در سپر جلو به کار رفته در نمای پشت این خودرو نیز قابل مشاهده است. همچنین طراحان برای پلاک عقب این خودرو نیز بهترین مکان ممکن را انتخاب کرده اند به گونه ای که این قطعه هیچ نقصی در زیبایی نمای عقب این خودرو ایجاد نکرده است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی هیوندای i20 واقعا چشم نواز و به نسبت قیمت این خودرو، خیره کننده است. مهندسان کره ای برای اتاقک و داشبورد این خودرو سنگ تمام گذاشته اند و جلوه ای زیبا و لوکس به طراحی داخلی آن بخشیده اند. اگرچه تعداد بالای کلیدهای کنترلی به کار رفته در داشبورد هیوندای i20 کمی از طراحی امروزی فاصله دارد اما خطوط و شکستگی های به کار رفته در دریچه های کولر، کنسول میانی، قاب دستگیره ها و فرمان این خودرو کاملا با یکدیگر تناسب دارند و این نقص کوچک را به خوبی پوشش داده اند.

طراحی دو رنگ، صفحه نمایش لمسی و فرمان و دسته دنده خوش دست از جمله مواردی هستند که سرنشینان این خودرو را مجذوب خود خواهند کرد. همچنین برجستگی کنسول میانی هیوندای i20 سبب شده تا دسترسی راننده به تجیهزات این خودرو ساده تر شود.

مشخصات فنی

هیوندای i20 کرمان موتور به پیشرانه 1.4 لیتری به قدرت 98 اسب بخار و گشتاور 134 نیوتن متر مجهز است و از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 13 ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. در هیوندای i20 از فرمان برقی استفاده شده که کنترل خودرو را در سرعت های بالا راحت تر می کند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

نسل جدید هیوندای i20 موفق به دریافت 4 ستاره از بنیاد ایمنی خودروهای اروپا شده است. تست های تصادف صورت گرفته بر روی این خودرو نشان می دهد که سرنشینان بالغ هیوندای i20 در مجموع سوانح رانندگی 85 درصد ایمنی دارند. این عدد برای سرنشینان کودک 73 درصد است. همچنین عابرین پیاده نیز در صورت برخورد با این خودور به احتمال 79 درصد زنده می مانند.

البته باید در نظر داشت که شرکت کرمان موتور تعداد کیسه های هوای هیوندای i20 را از 6 به 2 عدد کاهش داده است. با این وصف ایمنی i20 تولید داخل دست کم برای سرنشینان این خودرو پایین تر از نسخه جهانی خواهد بود.

 در هر حال هیوندای i20 کرمان موتور به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم كنترل پایداری الکترونیکي، سیستم كنترل ايستايي در سربالايي، اخطار دهنده فشار باد چرخ ها، دوربین دید عقب و سنسور باران مجهز شده است. همچنین سنسور پارک عقب، كامپيوتر سفري، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، تهويه مطبوع اتوماتيك و محفظه خنك نگهدارنده نیز از جمله امکانات رفاهی این خودرو محسوب می شوند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند

حجت الاسلام حمیدی گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رییس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری ودرمان معتادان متجاهر (ماده ۱۶) بازدید کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه، مزایده فروش خودرو‌های توقیفی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در هر فصل باید برگزار شود، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۶۶۷ خودرو در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وجود داشت که از این تعداد یک هزار و ۸۴۵ خودرو از طریق مزایده به فروش رفت.

وی اظهار داشت: بایستی تمامی خودرو‌های موجود در این پارکینگ تعیین و تکلیف شوند و اتومبیل‌هایی که قابلیت پلاک گذاری ندارند اوراق شوند.

او گفت: بایستی مزایده‌ها به صورت هر سه ماه یکبار برگزار و خودرو‌هایی که از سال ۱۴۰۱ به بعد به پارکینگ آورده شده اند، تعیین و تکلیف قضایی شوند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خودرو آماده فروش از طریق مزایده می‌باشند که امیدواریم در خرداد ماه مزایده برگزار گردد و کلیه مراحل فروش و مزایده به صورت هوشمند و در بستر سامانه انجام می‌شود و حتی خریداران نیاز به بازدید حضوری ندارند.
 
او سپس از مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر (کمپ ماده ۱۶) بازدید بعمل آورد و گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد. 


*لزوم عمل به آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان

وی افزود: هم اکنون قریب به ۳۸۰ رهجو در کمپ ماده ۱۶ شهر کرمان نگهداری می‌شوند و این مرکز نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتری جهت درمان رهجویان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که برای ۲۴ دستگاه در آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان وظایفی تعریف شده است و آنان مکلف به انجام مسئولیت‌های خود در قبال این بیماران می‌باشند، بیان داشت: متاسفانه تاکنون دستگا‌های متولی به خوبی به وظیفه خود در زمینه اجرای چرخه کامل درمان و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر عمل نکرده اند و شاهد بازگشت مجدد این افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم.

او افزود: دستگاه قضائی با سهل انگاری و ترک فعل‌های صورت گرفته در این ارتباط برخورد جدی خواهد کرد.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بایستی دستگاه‌های متولی در استان با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امکانات و تسهیلات بیشتری را در جهت نگهداری و مراقبت و درمان معتادان حاضر در کمپ‌های ماده ۱۶ شهر کرمان اختصاص دهند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: بایستی در کنار درمان و نگهداری از معتادان، شان انسانی و حقوق شهروندی آنان نیز مورد توجه قرار گیرد و مراقبت‌های قبل، حین و بعد از خروج به گونه‌ای باشد که فرد دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشود.

وی سهم بعضی از نهاد‌ها مانند شهرداری و بهزیستی را در این راستا بیشتر دانست و گفت: متاسفانه وجود کارتن خواب‌ها و معتادان در شهر موجب شده است تا بعضی از نقاط شهر جلوه نازیبایی به خود گیرد و مشکلاتی برای مردم و مدیریت شهری ایجاد شود.

 او بیان داشت: بایستی با توجه به ناکافی بودن فضا و امکانات موجود و همچنین تکمیل چرخه بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر، ساخت و تکمیل دهکده سلامت در دستور کار جدی شورای هماهنگی قرار گیرد و فضا‌های مورد نیاز زودتر به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کهگیلویه و بویراحمد
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • این غذاهای دوست‌داشتنی دشمن مغزتان هستند؛ فراموشی در ۷۰ سالگی در انتظارتان است
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور