Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شکايات و نگراني‌هاي کاربران در مورد کاهش عملکرد و سرعت آيفون‌هاي قديمي، باعث شده است بسياري در مورد سرعت و عملکرد آيپدهاي قديمي هم نگران شوند.
به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از زوميت، بعد از انتشار اخباري مبني بر کند شدن عملکرد آيفون‌هاي قديمي‌ اپل، اين سؤال مطرح مي‌شود که آيا مورد مشابه در تبلت‌هاي اين شرکت نيز قابل مشاهده است؟
اپل دليل کاهش عمدي بازدهي سخت‌افزاري آيفون‌هاي قديمي‌تر را نبود توانايي کافي در باتري‌هاي قديمي جهت تأمين انرژي پردازشي مورد نياز عنوان کرد؛ البته اين پاسخ براي بسياري غير قابل قبول بود و منجر به ثبت شکايات زيادي از اپل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرايند مديريت انرژي يکي از پيچيدگي‌هاي ساخت ابزارهاي الکترونيکي محسوب مي‌شود. حفظ تعادل بين قدرت پردازشي و ميزان انرژي مصرفي، يکي از مواردي است که با افزايش عمر باتري ابزارهاي الکترونيکي و گوشي‌هاي هوشمند پيچيده‌تر مي‌شود. با افزايش عمر، باتري ديگر قادر نيست مانند روز اول، جريان الکتريکي لازم را به واحدهاي پردازشي برساند. اين مورد در آيفون‌هاي قديمي‌تر موجب خاموش شدن ناگهاني دستگاه مي‌شد. کوپرتينويي‌ها در حدود يک سال گذشته با ارائه به‌روزرساني 10.2.1 iOS اقدام به رفع اين مشکل کردند.
اپل با ارائه روشي براي مديريت پوياي حداکثر کارايي لحظه‌اي آيفون‌، مانع از خاموش شدن ناگهاني آن‌ شد. اين ويژگي براي مدل‌هاي آيفون 6، آيفون 6 پلاس، آيفون 6 اس، آيفون 6 اس پلاس و آيفون SE اعمال شده است. با توجه به افزايش عمر باتري آيفون 7، اخيرا در نسخه بتا به‌روزرساني 11.2 iOS، اين ويژگي در آيفون 7 و 7 پلاس نيز اعمال شده است و انتظار مي‌رود با افزايش عمر باتري آيفون 8 و 8 پلاس و آيفون 10، در اين گوشي‌ها نيز ديده شود.

اين موضوع بازتاب‌هاي گسترده‌اي داشته و اپل را به ارائه توضيحات و عذرخواهي از کاربران واداشته است. در توضيحات اوليه نامي از آيپد برده نشد، در نتيجه بسياري همچنان معتقد بودند که ويژگي مديريت انرژي براي آيپدهاي قديمي نيز اعمال شده است. اما پس از گذشت مدتي اپل در توضيحاتي تکميلي اظهار کرد که اين ويژگي منحصر به آيفون‌هاي قديمي است و در هيچکدام از محصولات ديگر اپل استفاده نمي‌شود.
براي درک دليل اين موضوع نگاهي به سال 2014 و محصولات اپل مي‌اندازيم. در اين سال آيفون 6 و آيفون 6 پلاس عرضه شدند که هر کدام به ترتيب داراي ظرفيت باتري معادل 1810 ميلي‌آمپر ساعت (6.9 وات‌ساعت) و 2915 ميلي‌آمپر ساعت (11.1 وات‌ساعت) هستند. در حدود يک ماه بعد از عرضه آيفون 6، آيپد اير 2 با ظرفيت باتري 7340 ميلي‌آمپر ساعت (27.62 وات‌ساعت) عرضه شد.
اگرچه نمي‌توان آيپد اير 2 را به‌طور کامل در برابر نقص خاموش شدن ناگهاني ايمن دانست؛ اما ظرفيت چهار برابري باتري آن نسبت به آيفون‌هاي سال 2014 باعث مي‌شود عملکرد اين تبلت در هنگام بار پردازشي بالا، به‌مراتب بهتر از آيفون باشد. همچنين به علت نوع استفاده آيپد در مقايسه با آيفون و تعداد دفعات شارژ کمتر، باتري اين تبلت در مقايسه با آيفون از عمر مفيد طولاني‌تري برخوردار است. در نتيجه ويژگي مديريت انرژي اپل که باعث کاهش کارايي آيفون مي‌شود، هنوز روي آيپد‌ها اعمال نشده است.
در آينده با عرضه به‌روزرساني‌هاي اپل و ويژگي‌هاي جديدي که تغيير تدريجي عملکرد باتري را با افزايش عمر آن به نمايش مي‌گذارند، کاربران قادر خواهند بود به شکل شفاف‌تري تأثير افزايش عمر باتري بر عملکرد و کارايي دستگاه را مشاهده کنند. اين ويژگي‌ها احتمالا در بخش Settings>Battery سيستم‌عامل آي‌او‌اس قابل رؤيت خواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • آیپد و آیفون تاشو سال آینده عرضه می‌شوند
  • هوش مصنوعی در دستان iOS 18!
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل