Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری منامه پست؛سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین نسبت به اقدامات مسئولین ساختمان شماره 7 زندان مرکزی جو معروف به زندان رهبران معارض، علیه زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرد.

این سازمان به نقل از نزدیکان رهبران معارض بازداشت شده، اعلام کرد: افسرانی که نقاب به چهره زنده‌اند با لباس‌های رسمی خود، ساعت سه بامداد بدون هیچ دلیلی وارد ساختمان شماره هفت در زندان مرکزی جو می‌شوند و با انداختن چراغ قوه به چشمان زندانیان آنها را از خواب بیدار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 این سازمان با اشاره به این که این روش، شیوه جدید آزار زندانیان است، افزود: قطع ارتباط زندانیان با عالم خارج، عدم ارائه خدمات درمانی، شنود و قطع مکالمات تلفنی، مصادره کتب و اقلام زندانیان، خاموش کردن تلویزیون و عدم دسترسی زندانیان به روزنامه‌ها و جراید روز، زدن پابند و دستنبندهای آهنی به دست و پای زندانیان در زمان رفت و آمد، عدم اجازه ملاقات با خانواده‌های خود به برخی از زندانیان، ممانعت از خرید نیازها و دارو از فروشگاه زندان، مصادره کتب دینی، ممانعت از انجام فعالیت‌های دینی از دیگر شیوه‎هایی است که برای  اعمال فشار علیه معارضان سیاسی دربند رژیم آل‌خلیفه و آزار و اذیت آنها به کار می‌رود.  

سازمان صلح برای حقوق بشر و دمکراسی بحرین تاکید کرد: این اقدامات خودسرانه و محدودیت‌های اعمال‌شده مغایر با اصول و مبانی رفتار با زندانیان بوده و نقض فاحش حقوق بشر به شمار می رود و این اقدامات علاوه بر سیاه نشان دادن چهره زندان‌های بحرین در دید جامعه بین‌الملل، پیامدهای منفی بر روان و سلامت زندانیان دارد.

این سازمان حقوقی همچنین از مقامات بحرینی خواست به حقوق طبیعی زندانیان احترام گذاشته و به آنها اجازه دهند از حقوق طبیعی خود برخودار باشند/.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه

گروه وکلا برای صلح در هلند شکایتی را علیه ۱۲ مقام صهیونیست و در راس آنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دلیل جنایاتی که ارتش صهیونیستی در غزه مرتکب شد، به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

براساس گزارش القدس العربی، ابراهیم ییلدیریم، وکیل دادگستری و یکی از اعضای این گروه متشکل از ۲۰۰ وکیل، در بیانیه‌ای به خبرگزاری آناتولی گفت که آنها علیه شخصیت‌های برجسته صهیونیستی مانند نتانیاهو و تعدادی از وزرای او شکایت کرده‌اند.

او افزود: این شکایت مشتمل بر ۱۶۳ صفحه و جامع‌ترین شکایت کیفری تا به امروز است. شکایتی که به دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی ارسال شده است شامل ۱۲ مقام صهیونیست است.

این وکیل دادگستری اعلام کرد: متن شکایت توسط ۹ نفر از کارشناسان حوزه حقوقی و جرایم تهیه شده است. همچنین کمپینی برای جمع آوری امضا برای کسانی که می‌خواهند از این شکایت حمایت کنند راه اندازی کردیم و تعداد امضاکنندگان شکایت از ۵۰۰ نفر گذشت.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و قحطی برجای گذاشته که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.

این رژیم با وجود صدور قطعنامه آتش بس فوری توسط شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی» به جنگ خود ادامه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد