Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@00:20:21 GMT

هار بودن گرگ مهاجم به مردم در زنجان اثبات شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۶۶۴۲

رکنا: مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان، از هار بودن گرگ مهاجم به شهروندان ایجرودی خبر داد.مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان، از هار بودن گرگ مهاجم به شهروندان ایجرودی خبر داد.

«سیدرضا موسوی مشکینی» با اشاره به این که در نتیجه اولیه پساز آزمایش نمونه هاری حیوان متهاجم مثبت بوده است، اظهار کرد: این موضوع امر غیرعادی نبوده و احتمال اینکه برخی جانوران در محیط دچار این بیماری شوند، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در صورت تهاجم حیواناتی نظیر گرگ به انسان، بلافاصله در صدد یافتن حیوان مهاجم برمی‌آئیم، گفت: این کار برای اطمینان از سلامت حیوان است و بررسی‌ها در این زمینه به دقت انجام می‌شود.

غروب پنجشنبه هفته گذشته، حمله گرگ به تنی چند از اهالی روستاهای شهرستان ایجرود و شهر زرین‌آباد گزارش شد که ماموران یگان حفاظت بلافاصله در محل حاضر شده و با توجه به کشته شدن گرگ، نمونه‌های لازم را برای بررسی از گرگ گرفته و به آزمایشگاه ارسال کردند که در نتیجه اولیه، هاری این حیوان محرز شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن برنامه‌هایی برای ساماندهی چالابه به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که مورد توجه گردشگران است، گفت : در گذشته هیچ زیرساخت و امکاناتی در ورودی این منطقه وجود نداشت و شاهد بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان محیط زیست، تصمیم گرفته شده که با جلب مشارکت بخش خصوصی به صورت بهره‌بردار و بدون اینکه واگذاری صورت گیرد و در عین رعایت جدی ملاحظات زیست محیطی، زون تفرجگاهی در ورودی این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است وسعت حدود صد هکتاری از ورودی چالابه به صورت بهره‌برداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند در عین ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه، به حفاظت و احیاء چالابه نیز کمک کند.

جلیلیان، پروژه‌های پیشنهادی برای اجرا در این زون تفرجگاهی را شامل ایجاد آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت محدود، پرنده‌نگری، دوچرخه سواری، سوارکاری، کمپینگ روزانه، غرفه ارائه محصولات بومی و محلی و... اعلام کرد و افزود: اجرای هریک از این طرح‌ها باید بدون هرگونه دخل و تصرف در منطقه بوده و تعارضی با ملاحظات زیست محیطی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: به علاوه سرمایه‌گذار هیچ حق مالکیتی نخواهد داشت و تنها می‌تواند در صورت تایید دوره‌ای، حداکثر تا مدت ۱۵ سال بهره‌بردار باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه به صورت مناقصه اعلام شده، گفت: در گذشته سرمایه‌گذارانی که بومی استان بودند برای این منظور اعلام آمادگی کردند و در مناقصه نیز متقاضیان بومی در اولویت خواهند بود.

جلیلیان با بیان اینکه زمان آغاز این پروژه امسال و ظرف مدت دو سال پیش‌بینی شده، حجم سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از چالابه به عنوان یک منطقه مهم با پوشش گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و ارائه خدمات به این بازدیدکنندگان در عین حفاظت از منطقه اهمیت بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • اثبات توانمندی‌های ایران با اقدام مقتدرانه موشکی و پهپادی نیروهای مسلح
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان