Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-به گفته محققان، خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و میوه و سبزیجات کافی در طول روز می تواند از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.

آرتروز نشانه سلامت ضعیف استخوان هاست که عمدتا با افزایش سن بروز می کند. این بیماری در اصل بر مفاصل تاثیر گذاشته و افراد مبتلا به آن از درد و خشکی مفاصل رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالیکه درمان های متعددی برای این مشکل از جمله دارو، فیزیوتراپی یا گاهی اوقات جراحی برای کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی فرد وجود دارد، اما هنوز هیچ درمانی قطعی وجود ندارد.

اما یافته های جدید مطالعاتی نشان می دهد خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و مصرف میوه و سبزیجات کافی در طول روز می تواند به حفظ انواع باکتری های مفید روده که تاثیر مثبت بر بیماری های مزمن التهاب مفاصل دارد، کمک کرده و از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.

یافته های محققان دانشگاه فردریچ الکساندر آلمان نشان می دهد رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر قادر به تغییر باکتری های روده به گونه ای است که موجب تشکیل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه بیشتر بخصوص از نوع پروپیونات می شود.

اسیدهای چرب دارای زنجیره کوتاه برای بدن مهم هستند چراکه موجب تامین انرژی، تحریک حرکت روده و ایجاد تاثیر ضدالتهابی می شوند.

ماریو زائیس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما توانستیم نشان دهیم که رژیم غذایی دوستدار باکتری ها دارای تاثیر ضدالتهابی و همچنین تاثیر مثبت بر تراکم استخوان است.»

محققان همچنین اثبات کردند غلظت بالا اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، به عنوان مثال در مغز استخوان، که پروپیونات در آنجا موجب کاهش تعداد سلول های تخریب کننده استخوان می شود، روند تحلیل استخوان را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.


منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زمستان پیاز سبز بخورید!

مصرف سبزیجات به طور کلی دارای فواید غیر قابل اجتناب بسیاری برای سلامتی است، از جمله پیاز سبز که گنجینه ای از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به خصوص در فصل زمستان است، وقتی پیاز سبز در رژیم غذایی گنجانده شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

- تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز سبز یا همان پیازچه حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بدن در برابر بیماری های مرتبط با زمستان مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

- تقویت دستگاه گوارش

از آنجایی که پیاز سبز حاوی درصد بالایی از فیبر است، آن را به گزینه غذایی عالی برای افرادی که از سوء هاضمه و مشکلات گوارشی رنج می برند تبدیل می کند، بنابراین باید به طور مداوم آن را مصرف کنید.

- رهایی از اضافه وزن

پیاز سبز کالری کمی دارد، بنابراین خوردن آن هنگام پیروی از یک رژیم غذایی با هدف رهایی از وزن اضافی گزینه بسیار خوبی است و از شما در برابر چاقی و افزایش وزن محافظت می کند.

- آنتی باکتریال

پیاز سبز حاوی عوامل ضد باکتریایی است؛ بنابراین خوردن آن در فصل زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای مرتبط با این فصل را کاهش می دهد.

- تنظیم سطح قند خون

بسیاری از مطالعات پزشکی تأیید کرده‌اند که خوردن پیاز سبز به کاهش احتمال افزایش قند خون کمک می‌کند و این آن را به انتخابی عالی برای دیابتی‌ها تبدیل می‌کند، زیرا برای تنظیم سطح قند خون مفید است.

* مجله سلامتی

دیگر خبرها

  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!