Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@12:19:08 GMT

گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۶۷۰۹

گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) منتشر شد

دو مجلد از مجموعه سه جلدی «گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو مجلد از مجموعه سه جلدی «گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

جلد نخست از ولادت تا پیروزی انقلاب اسلامی، جلد دوم از پیروزی انقلاب تا شروع دفاع مقدس و جلد سوم از آغاز دفاع مقدس تا رحلت حضرت امام(ره) را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلد اول این کتاب در چهار فصل جمع‌آوری شده است؛ در فصل نخست به پیشینه خانوادگی و ابعاد شخصیت علمی امام‌خمینی‌(ره) تا شروع نهضت اسلامی و پس از آن به ابعاد سیاسی زندگی حضرت امام پرداخته شده است، در فصل دوم مسائل مهم زمینه‌ساز حرکت و قیام امام و مردم علیه وضع موجود که منجر به دستگیری امام و سپس آزادی ایشان شد، سرانجام تبعید حضرت امام از ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل سوم به مرور مستند و تاریخی زندگی و مبارزات امام خمینی در دوره تبعید در عراق تا شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی می‌پردازد.

فصل چهارم نیز گاه‌شماری زندگی و مبارزات حضرت امام از اوج‌گیری نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی را در برگرفته است.

جلد دوم کتاب نیز حاوی حوادث زندگی حضرت امام(ره) از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا ۳۰ شهریور ۱۳۵۹ را در بر می‌گیرد و در شش فصل جمع‌آوری شده است.

فصل نخست این مجموعه به مدیریت امام خمینی‌(ره) در مهار بحران‌ها و فرایند تثبیت انقلاب اسلامی، فصل دوم دوران بازگشت امام خمینی(ره) به قم و نظارت ایشان بر کلیه امور کشور و فصل سوم به فرمان‌ها و تصمیمات سرنوشت‌ساز امام خمینی(ره) در کانون انقلاب اسلامی می پردازد.

مطالب فصل چهارم به عارضه قلبی امام (ره) و هدایت انقلاب از بیمارستان قلب تهران، فصل پنجم به اقامت ایشان در «دربند» شمیران و واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان و فصل آخر نیز به حضور امام (ره) در جماران و روشنگری‌های ایشان در این مدت اختصاص یافته است.

جلد سوم این کتاب نیز در حال حاضر در دست تالیف است.

در پیشگفتار کتاب آمده است: «انتظار ترسیم جوانب زندگی امام خمینی(ره) در این اثر همانند ریختن دریای بی‌انتها در کوزه‌ای است، اما باید نوشت تا زمینه لازم برای معرفی و بازشناسی افکار و اندیشه‌های امام‌خمینی برای نسل معاصر و نسل‌های آینده فراهم آید. شناخت نهضتی که امام‌خمینی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آن را شروع کرد و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند و از آن پس به برپایی حکومت اسلامی پرداخت، از نخستین مراحل شکل‌گیری حکومت گرفته تا استمرار و تمرکز نظام جمهوری اسلامی، تنها زمانی ممکن است که بتوان جنبه‌های مختلف شخصیت بنیانگذار آن را در ابعاد گوناگون علمی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و مبارزاتی به درستی شناخت.»

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز

همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی امروز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در پادگان تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع برگزار شد و یگان‌های نمونه از مقابل جایگاه ویژه رژه رفتند و آمادگی، اقتدار و توان رزمی خود را برای دفاع از کیان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

۲۹ فروردین یادآور رشادت‌های مردان بزرگی است که با شجاعت از جان خود گذشتند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند. سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیروهای مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.

در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه‌رو بود.

در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آن‌ها دوستان ناآگاه، توطئه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سر داده بودند و ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پا در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.

ارتش انقلابی در طول ۴۵ سال گذشته نشان داده است که فدایی ملت و حافظ مرزهای ایران زمین و نگهبان بیدار جمهوری اسلامی است و رشادت‌های این نیروی الهی در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هرگز فراموش نخواهد شد.

کد خبر 745365

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت