Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه زنان عشایری نقش بسیار پر رنگی در پایدار سازی اقتصاد خانوارهای عشایری دارند، بر همگرایی دستگاه های مختلف در جریان سازی و توجه به رفع مشکلات عشایر بویژه مشکلات زنان سخت کوش عشایری تاکید کرد.

وی اظهار داشت: توجه به آموزش و ارتقاء دانش زنان عشایری از جمله آموزش های عمومی، مهارتی و تخصصی با اتکا به فن آوری های نوین در توانمندسازی خانوارهای عشایری از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حمایت از عشایر و توان افزایی آنان برای مقابله با تغییر اقلیم از طریق ترویج انرژی های پاک و تامین پنل های خورشیدی در مناطق عشایری از اقدامات مهمی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: حمایت از زنان عشایر در قالب تشکل های اقتصادی با تاکید بر توانمندسازی اقتصادی بازار محور، حمایت از زنان عشایری در حوزه فرهنگی و مذهبی و همچنین توجه به زنان عشایری در پروژه ملی ارتقاء تاب آوری اقتصادی و اجتماعی از جمله فعالیت هایی است که باید از طریق دستگاه های ذیربط پیگیری و انجام شود.

در این دیدار،رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز اظهار داشت: در دو سال گذشته به منظور حمایت از فعالیت های تولیدی زنان عشایری ده میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۳۰۸ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در سراسر کشور اختصاص یافته است.

کرمعلی قندالی افزود: همچنین ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پایین از محل اعتبارات مدیریت بحران برای هر یک از صندوق های زنان عشایر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت های موثر زنان عشایری در عرصه تولید، اظهار داشت: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود که زنان عشایری نقش تاثیرگذاری در این تولیدات دارند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تصویب نامه هیات وزیران در خصوص طرح های ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری کشور، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح ها بخش زیادی از چالش های بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی در مناطق عشایری کشور برطرف شود.

وی با اشاره به فعایت های ترویجی سازمان امور عشابر ایران برای ارتقا دانش و مهارت زنان عشایری، گفت: فعالیت در عرصه زنجیره تولید گوشت قرمز، تولید و عرضه شیر و فرآورده های لبنی، توسعه صنایع دستی، کشت گیاهان دارویی، گردشگری عشایر، توسعه باغات در اراضی شیب دار، و مهندسی و خرید تجهیزات و ماشین آلات، از جمله سیاست ها و برنامه های هفت گانه این سازمان در مناطق عشایری در جهت ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و توسعه پایدار زندگی عشایر است.

قندالی همچنین به راه اندازی فروشگاه اینترنتی و بازاریابی محصولات عشایری از طریق اتحادیه تعاونی های عشایری اشاره کرد و گفت: محصولات تولیدی عشایر بویژه صنایع دستی آنان از طریق این فروشگاه اینترنتی عرضه می شود.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: ۵۰ رأس گوسفند متعلق به عشایر حومه شهرستان شیراز بر اثر وقوع رعد و برق تلف شد.

به گزارش مهر، عبدالحمید کریمی گفت: همزمانی بارندگی‌های شدید اخیر و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید با فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی سبب شد که ۵۰ رأس گوسفند عشایر فارس بر اثر وقوع رعد و برق تلف شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور مستمر در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد نموده و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر حاضر شدند.

وی افزود: اکیپ ویژه اداره کل نیز با حضور مدیرکل و هیئت همراه، رضازاده رئیس هلال احمر شیراز، رنجبر بخشدار دشت ارژن در بین عشایر حاضر و از نزدیک مسائل پیش آمده را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

کریمی گفت: با بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد قریب بر ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع اعطا شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ ماه جاری به کلیه خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق، و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام