Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@17:49:45 GMT

دردناک‌ترين بيماري‌هاي جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۷۶۱۷

دردناک‌ترين بيماري‌هاي جهان

خبرگزاري آريا -  همه بيماري‌ها در نوع خود دردناک هستند، حتي آن هايي که درد جسمي ندارند، با دردهاي احساسي و رواني همراه هستند. با اين حال بيماري هايي هستند که هم درد جسمي و هم درد روحي دارند که غيرقابل تحمل است. در اين مقاله برخي از دردناک‌ترين بيماري هايي را مشاهده مي‌کنيد که حتي براي بدترين دشمنانتان هم نمي‌خواهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذات الريه (Pneumonia)
سينه پهلو يا ذات الريه را به عنوان عفونت جدي ريه‌ها تعريف مي‌کند که تنفس بيماران را دچار مشکل مي‌کند. افراد مبتلا به ذات الريه در خطر پر شدن کيسه‌هاي هوايي از مايعات قرار دارند که مي‌تواند کشنده باشد. علائم اين عفونت ريه خطرناک عبارتند از: سرفه‌هاي طولاني، تب بالا و تنگي نفس. اين بيماري براي افراد بزرگسال خطرناک نيست، اما در بچه‌ها يا افراد مبتلا به آسم مي‌تواند منجر به مرگ شود.

اکلامپسي (Eclampsia)
اکلامپسي يک بيماري است که هر زني که تازه زايمان کرده از آن مي‌ترسد. اين بيماري خودش را با تشنج نشان مي‌دهد که چند روز بعد از زايمان اتفاق مي‌افتد. پزشکان هنوز نمي‌دانند چه چيزي موجب اکلامپسي در زنان مي‌شود با اين حال آنچه مشخص است اين است که قبل از اکلامپسي، پره اکلامپسي (Pre-Eclampsia) اتفاق مي‌افتد. ويژگي‌هاي پره اکلامپسي شامل سطح بالاي پروتئين در ادرار و فشار خون بالاست. اگر زني علائم پره اکلامپسي را گزارش نکند ممکن است اکلامپسي را تجربه کند. پره اکلامپسي قابل درمان است، اما به زني که به آن مبتلاست توصيه مي‌شود زودتر از موعد زايمان کند.

تب منقوط کوه‌هاي راکي (Rocky Mountain Spotted Fever)
اميدوارم فهميدن يکي دو نکته درباره اين بيماري به شما کمک کند متوجه شويد که کنه‌ها چقدر براي سلامتي خطرناک هستند. تب منقوط کوه‌هاي راکي عفونتي است که توسط يک باکتري به نام ريکتزيا (Rickettsia) ايجاد مي‌شود. اگر يک کنه شما را نيش بزند به راحتي ممکن است اين باکتري را دريافت کنيد و به تب منقوط کوه‌هاي راکي مبتلا شويد. علائم اين بيماري باکتريايي شامل استفراغ، حالت تهوع، توهم و تب بالا مي‌شود. اين بيماري اگر درمان نشود مي‌تواند کشنده باشد. ابتدا کليه‌ها را از کار مي‌اندازد و سپس مغزتان متورم مي‌شود و در نهايت منجر به مرگ مي‌شود.

سندروم مرد سنگي
اين بيماري آنقدر دردناک است که براي بدترين دشمن خود هم آرزو نمي‌کنيد. سندروم مرد سنگي با نام علمي فيبروديسپلازي پيشرونده استخواني‌شونده (Fibrodysplasia Ossificans Progressive) شناخته مي‌شود. اين بيماري به شدت نادر است. سندروم مرد سنگي توسط يک جهش ژنتيکي نادر ايجاد مي‌شود که با مکانيزم بازسازي بدن مبارزه مي‌کند. افرادي مبتلا به سندروم مرد سنگي، درد غيرقابل توصيفي را تجربه مي‌کنند در حالي که تمام رباط ها، تاندون‌ها و ماهيچه‌ها تبديل به استخوان مي‌شوند. چنين افرادي بي حرکت مي‌شوند و از درد شديد مي‌ميرند.

آلرژي آب
باور کنيد يا نه، افرادي در دنيا وجود دارند که به آب حساسيت دارند و به همين دليل نمي‌توانند شنا کنند، دوش بگيرند، حمام کنند و حتي گريه کنند! افرادي که از اين حساسيت عجيب رنج مي‌برند به هر نوع آبي حتي اشک‌هاي خود آلرژي دارند. اين حساسيت عجيب و غريب زياد شناخته شده نيست، زيرا افراد کمي در دنيا به آن مبتلا هستند. يکي از آن‌ها يک زن بريتانيايي به نام مايکلا داتون است. او به دليل حساسيت عجيبش به آب نمي‌تواند به درستي از فرزندش مراقبت کند و او را به حمام ببرد يا وقتي گريه مي‌کند او را آرام کند. مايکلا توضيح مي‌دهد که يک قطره آب روي پوستش مي‌تواند باعث جوش‌هاي دردناکي شود که دو هفته طول مي‌کشد.

تب زرد
تب زرد اساسا يک بيماري گرمسيري است که به ندرت در اروپا و آمريکا يافت مي‌شود. اين بيماري خطرناک و ترسناک با نيش پشه پخش مي‌شود. به مسافراني که به کشورهاي گرمسيري سفر مي‌کنند هميشه توصيه مي‌شود قبل از رسيدن به مقصد واکسن تب زرد بزنند. اگرچه اين بيماري با واکسن قابل پيشگيري است، اما درمان ندارد. بيشتر موارد تب زرد بعد از دو هفته بهبود مي‌يابند و بقيه موارد به مرگ ختم مي‌شوند. کساني که علائم شديدي مثل لرز، تهوع، سردرد شديد و تب بالا را تجربه مي‌کنند محکوم به مرگ مي‌شوند.

التهاب مغز يا انسفاليت (Encephalitis)
ايا مي‌دانستيد که مغزتان هم مي‌تواند مانند ساير قسمت‌هاي بدن دچار عفونت شود؟ عفونت مغز با نام انسفاليت شناخته مي‌شود و مي‌تواند توسط باکتري و ويروس ايجاد شود. در گذشته مردم انسفاليت را با نام «بيماري خواب» مي‌شناختند. تفاوت بين انسفاليت هايي که با باکتري و ويروس ايجاد مي‌شوند نامحسوس است. علائم مشترک انسفاليت شامل آنفولانزا، تلو تلو خوردن، تشنج، سفت شدن گردن، حساسيت به نور و ضعف عضلاني مي‌شوند. اگر انسفاليت زود تشخيص داده شود به راحتي قابل درمان است.

سپسيس (Sepsis)
بسياري از مردم سپسيس را با نام «مسموميت خون» مي‌شناسند که در واقع درست هم هست. توصيف سپسيس به عنوان مسموميت خون، تعريف دقيقي از اين بيماري جدي و خطرناک است. سپسيس زماني اتفاق مي‌افتد که باکتري يا سموم مختلف از طريق زخم‌ها يا بريدگي‌ها مستقيما وارد جريان خون شوند.

سفليس (Syphilis)
سفليس يکي از خطرناک‌ترين بيماري‌هاي آميزشي است که موجب زخم‌ها و جوش هايي در قسمت‌هاي مختلف بدن، گره‌هاي لنفاوي و اطراف قسمت‌هاي خصوصي بدن مي‌شود. اين بيماري به تدريج و مرحله به مرحله پيش مي‌رود و آخرين مرحله 10 سال پس از عفونت خودش را نشان مي‌دهد و مرحله سوم ناميده مي‌شود. اين مرحله پيشرفته سفليس منجر به آسيب اندام‌هاي داخلي و در نهايت مرگ مي‌شود. اگر اين بيماري به موقع تشخيص داده شود به راحتي با آنتي بيوتيک‌ها قابل درمان است.

سوزاک (Gonorrhea)
سوزاک نيز يکي ديگر از بيماري‌هاي آميزشي است؛ بنابراين شباهت زيادي به سفليس دارد. اين بيماري هم مثل سفليس با رابطه جنسي سالم قابل پيشگيري است و مي‌تواند زنان و مردان را تحت تاثير قرار دهد. اگر اين بيماري درمان نشود مي‌تواند دردناک باشد و منجر به عفونت‌هاي مختلفي در اندام‌هاي تناسلي و هم چنين گلو شود. يک زن باردار مبتلا به سوزاک مي‌تواند به آساني اين بيماري را به فرزندش انتقال دهد و عواقب جدي داشته باشد. سوزاک مي‌تواند منجر به بيماري التهابي لگن هم شود که باعث ناباروري مي‌شود.

مننژيت (Meningitis)
مننژيت يکي ديگر از عفونت‌هاي مغزي است. اما اين عفونت بسيار بدتر و شديدتر از انسفاليت است. اين بيماري را مي‌توان عفونت پرده‌هاي مخاطي مغز تعريف کرد و توسط باکتري، قارچ، انگل، ويروس و لوپوس ايجاد مي‌شود. هر نوع مننژيت درمان خاص خود را دارد. علائم مننژيت شامل تب ناگهاني شديد، سردرد شديد، سفت شدن گردن، حساسيت به نور، مشکلات راه رفتن، تشنج، گيجي و کم اشتهايي مي‌شود. بدترين نوع مننژيت، مننژيت باکتريايي است که اگر به موقع تشخيص داده نشود منجر به مرگ دردناکي مي‌شود.

آرتريت (Arthritis)
آرتريت را مي‌تواند التهاب بسيار دردناک مفاصل تعريف کرد که گاهي غيرقابل تحمل مي‌شود. آرتريت توسط ويروس يا باکتري ايجاد نمي‌شود. لازم به ذکر است که آرتريت يکي از اولين بيماري‌هاي شناخته شده بشر است و در موميايي‌هاي مصر يافت شد. تصورات غلطي درباره اين بيماري وجود دارد که يکي از آن‌ها اين بيماري را مختص سالمندان مي داند. اما اشتباه است، زيرا هرچند به ندرت اما در جوانان هم اين بيماري مشاهده مي‌شود. اين بيماري درماني ندارد، اما داروهايي وجود دارد که مي‌تواند درد آن را قابل تحمل کند.

سندروم خون آشام
باور کنيد يا نه، اما کساني در دنيا وجود دارند که نمي‌توانند در معرض نور آفتاب قرار بگيرند، زيرا از يک بيماري به نام پورفيري (Porphyria) يا سندروم خون آشام رنج مي‌برند و به نور آفتاب حساسيت دارند. افراد مبتلا به پورفيري در صورت مواجهه با نور آفتاب تاول‌هاي جدي روي پوستشان مي‌رنند. در موارد شديد، شخص مبتلا به پورفيري اگر در معرض نور افتاب قرار بگيرد فلج مي‌شود.

هاري (Rabies)
هاري يکي از دلايلي است که انسان‌ها نبايد حيوانات وحشي را در خانه نگه دارند يا به آن‌ها نزديک شوند. اين بيماري در اثر گاز گرفتن حيوان وحشي مستقيما به انسان منتقل مي‌شود. ويروس هاري در درجه اول به سيستم اعصاب مرکزي حمله مي‌کند و آسيب زيادي به آن مي‌زند. اين بيماري در نهايت منجر به مرگ مغزي مي‌شود. هاري مانند بيماري‌هاي مشترک با علائمي شامل تب، سردرد و ضعف شروع مي‌شود و هرچه پيش مي‌رود، بيمار اضطراب، بي خوابي، ترس از آب و توليد بيش از حد بزاق را تجربه مي‌کند. اين بيماري مي‌تواند کشنده باشد اگر به سرعت درمان نشود.

ديسانتري (Dysentery)
اين بيماري در کشورهاي توسعه يافته وجود دارد و مي‌توان آن را به عنوان شکل جدي گاستروآنتريت يا بيماري التهاب معده‌اي روده‌اي تعريف کرد. علائم اين بيماري شامل درد شکم، اسهال دردناک همراه با خون يا مخاط، تهوع و تب مي‌شود. ديسانتري توسط ويروس و باکتري ايجاد مي‌شود. اين بيماري بايد درمان شود، زيرا در اندام‌هاي ديگر هم پخش مي‌شود و موجب مشکلات جدي و در نهايت مرگ مي‌شود.

طاعون خيارکي (Bubonic Plague)
آيا مي‌دانستيد طاعون خيارکي در دهه 1300 يک سوم از جمعيت اروپا را کشت؟ اگرچه بسياري از مردم فکر مي‌کنند اين بيماري که آن را با نام «مرگ سياه» مي‌شناسند چند قرن پيش از بين رفته است، اما در واقع اين طور نيست. يعني امروزه هم مي‌توان به اين بيماري مبتلا شد. طاعون خيارکي از طريق کک و تماس مستقيم با حيوانات آلوده‌اي مثل سگ‌هاي دشتي (سنجاب مرغزار) و موش‌ها انتقال مي‌يابد. اين بيماري توسط باکتري به نام يرسينيا پستيس (Yersinia pestis) ايجاد مي‌شود. طاعون خيارکي توسط آنتي بيوتيک‌ها درمان مي‌شود، اما اگر درمان نشود در نهايت منجر به مرگ دردناکي همراه با ضعف، لرز و ورم غدد لنفاوي مي‌شود.

وبا (Cholera)
وبا يکي از عجيب‌ترين و کشنده‌ترين بيماري‌هاي دنياست. يک بيماري عفوني که توسط باکتري ويبريو کلرا (Vibrio cholerae) ايجاد مي‌شود. اين باکتري وارد روده فرد شده و عفونت روده کوچک مي‌شود. علائم وبا شامل گود رفتن چشم ها، اسهال شديد، گرفتگي عضلات، استفراغ، چروک دست و پا و پوست آبي مي‌شود. افراد زيادي دراثر بيماري جان خود را از دست داده اند، زيرا اسهال مکرر باعث شده اب بدن خود را کاملا از دست بدهند. اين بيماري در اثر نوشيدن آب آلوده انتقال مي‌يابد.

ديفتري (Diphtheria)
ديفتري يک عفونت خطرناک است که توسط باکتري کورينه‌باکتريوم ديفتري ايجاد مي‌شود. اين بيماري در اثر تماس مستقيم با شخص مبتلا انتقال مي‌يابد. اين بيماري خطرناک زماني دليل اصلي مرگ کودکان بوده است. خوشبختانه اين بيماري ديگر مثل گذشته جان کودکان را نمي‌گيرد، زيرا واکسن آن اختراع شده است. وقتي به اين بيماري مبتلا شويد، به سختي مي‌توانيد نفس بکشيد، زيرا ديفتري دستگاه تنفسي فوقاني را مورد هدف قرار داده و علائمي مثل تب، گلو درد، مشکل تنفس، ضعف و تورم غدد لنفاوي ايجاد مي‌کند.

راشيتيسم (Rickets)
راشيتيسم يک بيماري خطرناک است که در نتيجه کمبود شديد ويتامين دي، کلسيم و فسفر ايجاد مي‌شود. وقتي بدن فاقد ويتامين دي باشد نمي‌تواند از کلسيم و فسفر استفاده کند که در نهايت منجر به شکستگي و تغيير شکل استخوان‌ها مي‌شود. درمان اين بيماري مصرف فراوان ويتامين دي است.

فلج اطفال (Polio)
فلج اطفال (Poliomyelitis) يک بيماري عفوني است که توسط ويروسِ پوليو (poliovirus) ايجاد مي‌شود. اين بيماري با تنفس يا خوردن ذرات مدفوع آلوده به ويروس انتقال مي‌يابد. تقريبا 72 % از افراد مبتلاپس از عفونت علائمي مشاهده نمي‌کنند، اما بيماران بدشانسي هم هستند که عفونت وارد سيستم اعصاب مرکزيشان مي‌شود و آن‌ها را فلج ميکند.

تب اسکارلت يا مخملک
تب اسکارلت يک بيماري باکتريايي دردناک است که در تعداد کمي از افراد مبتلا به گلودرد استرپتوکوکي (Strep Throat) مشاهده مي‌شود. اين بيماري با جوش‌هاي قرمزي که کل بدن را مي‌پوشاند، همراه با تب شديد ظاهر مي‌شود. تب اسکارلت عمدتا کودکان 5 تا 15 سال را تهديد مي‌مي کند و منجر به نارسايي قلب و کليه مي‌شود.

نقرص (Gout)
اين بيماري زمان به عنوان بيماري سلطنتي شناخته مي‌شد و نوع خاصي از آرتريت است که خودش را به شکل سوزش و سفت شدن مفاصل مختلف به خصوص انگشت شست پا نشان مي‌دهد. اين نوع آرتريت ناشي از اسيد اوريک بيش از حد است. وقتي سطح اسيد اوريک خون بيش از حد بالا مي‌رود، اسيد کريستال هايي در مفاصل ايجاد مي‌کند که منجر به درد تحمل ناپذيري مي‌شود.

سل (Tuberculosis)
سل يک بيماري باکتريايي جدي است که دستگاه تنفسي را آلوده مي‌کند. اين بيماري توسط هوا انتقال مي‌يابد به اين معنا که اگر ذرات آلوده را تنفس کنيد به اين بيماري مبتلا مي‌شويد. علائم سل شامل تب، عرق شبانه، خلط و بزاق خوني، سرفه‌هاي مزمن، درد قفسه سينه و کاهش وزن مي‌شود.

سيستيت بينابيني (سندرم دردناک مثانه)
سيستيت بينابيني به طور خلاصه التهاب مثانه است. افراد مبتلا به اين بيماري آن را حس آتش گرفتن ناحيه لگن و شکم توصيف مي‌کنند. در موارد شديد افراد مبتلا بيش از 60 بار در روز ادرار مي‌کنند.

سرطان استخوان
همه سرطان‌ها دردناک هستند، اما سرطان استخوان دردي دارد که توصيف نشدني است. اين درد آنقدر غيرقابل تحمل و وحشتناک است که به مبتلايان مورفين تزريق مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است

ترانه علیدوستی دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • عکس| دردناک‌ترین سلفی جهان
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است