Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت: مسایل و مشکلات بانکی حدود نیمی از مصوبات نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان را شامل می شود.

منوچهر صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای معرفی شده از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به بانک های عامل ، نقش بسزایی در رونق چرخه اقتصاد استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگروه رفع موانع تولید هر ماه با حضور مدیران صنایع ، روسای بانکها و ادارات کل و مسوولان استانداری برگزار می شود.
وی با بیان این که اکنون بانک های عامل فقط 31 درصد از تسهیلات مصوب را پرداخت کردند، اظهارداشت: از یکهزار و 251 واحد تولیدی معرفی شده به بانک های عامل 522 واحد با رقم 2 هزار و 870 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی با اشاره به این که با همکاری بانک های عامل می توان 70 درصد تسهیلات تعهد باقی مانده را کاهش داد ، خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت های استان باید به نحوی عمل کرد که در ماه های باقی مانده سال، شاهد روند رو به رشد پرداخت تسهیلات در استان باشیم.
صادقی ادامه داد : حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی نباید به صورت مقطعی باشد و در دولت دوازدهم هم برای رفع چالش حداکثری واحدهای تولیدی استان قدم های مثبتی گرفته شده است.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان اضافه کرد : زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در شهرک های صنعتی سمنان فراهم است و با تکمیل طرح عمرانی در میان مدت شاهد اشتغال آفرینی قابل توجهی در استان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 65 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه اول سال 96 ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار : محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش

تین نیوز

توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، مهدی دوستی در دومین جلسه کارگروه توسعه دریامحور در سال ۱۴۰۳ توجه به اقتصادجوامع محلی را در طرح ها و پروژه های تعریف شده ذیل سیاست های نه گانه مهم دانست و اظهار کرد: در مسیر توسعه پایدار دریامحور توجه به جوامع محلی باید پررنگ تر باشد، همان گونه که لازم است روح محیط زیست و اساس دانش بنیانی بر طرح و پروژه ها حاکم شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت مطالعات فرصت های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه گذار افزود: کارگروه مطالعات ظرفیت های اقتصادی دریا باید کار خود را شروع کند ضمن اینکه همه دستگاه های اجرایی عضو کارگروه نیز مطالعات تخصصی برای احصاء فرصت های سرمایه گذاری خود را انجام دهند تا ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذار اعلام شود.

وی توسعه کریدورهای ارتباطی را رکن مهم توسعه اقتصاد دریامحور دانست و گفت: علاوه بر سکونتگاه های ساحلی ده گانه، عملیاتی شدن کریدروهای بزرگراهی تعریف شده اهمیت زیربنایی بسیاری در توسعه اقتصاد دریا دارند و این مسئولیت راه و شهرسازی را هم به عنوان متولی محور درون استانی هم به عنوان پیگیری کننده انجام بخش های برون استانی سنگین تر می کند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه اشاره کرد و گفت: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست از بین کارگروه های پنج گانه، برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی، جهاد کشاورزی و شیلات، راه و شهرسازی بررسی و تایید شد و گمرک استان مسئول مطالعات فرصت های و زیرساخت های نرم افزار معرفی و بر حضور وبیناری شرکت های دانش بنیان استان در جلسات تاکید شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش