Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي هرگونه خاموش بودن سيستم هاي شناسايي خودکار و موقعيت ياب نفتکش ايراني و کشتي چيني را رد کرد و گفت: با خاموش شدن اين سيستم ها امکان حرکت کشتي هاي تجاري در آبهاي بين المللي امکان پذير نيست.

به گزارش ايرنا، محمد راستاد روز سه شنبه در نشست خبري کميته ويژه رسيدگي به حادثه نفتکش سانچي افزود: ايستگاه هاي ساحلي در 25 مايلي و 50 کيلومتري مي توانند با کشتي هاي عبوري تماس برقرار کنند در حالي که اين حادثه 158 کيليومتر يکي از ايستگاه هاي ساحلي کشور چين بوده و امکان برقراري اين تماس وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزير راه و شهرسازي ضمن عرض تسليت به خانواده دريانوردان و ملت بزرگ ايران تصريح کرد: هيچ سندي مبني بر خاموش بودن موقعيت ياب و رادار نفتکش سانچي وجود ندارد، زيرا سيستم هاي موقعيت ياب تنها وسيله نشان دادن موقعيت کشتي هاي در آب هاي بين المللي هستند.
ادامه دارد .....
به گزارش ايرنا، 16 دي يک کشتي فله بر چيني حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهاي به نفتکش ايراني سانچي که حامل بيش از 130 هزار تن ميعانات گازي بود، برخورد کرد.
در اين حادثه، نفتکش سانچي با 30 تبعه ايراني و دو بنگلادشي دچار حريق و انفجارهاي سنگين شد که کار امداد رساني در منطقه را با مشکل مواجه و در برخي مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکيد رييس جمهوري علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به عنوان مسئول ويژه رسيدگي به اين واقعه تعيين شد و گروه هاي کارشناسي و امدادي از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگي مقامات و مسئولان چيني و همکاري برخي کشورهاي ديگر کارهاي مربوط انجام گيرد، اما اقدام هاي فوريتي و ضربتي براي خاموش کردن شعله ها و تعيين وضعيت خدمه نفتکش ايراني به دليل گستردگي دامنه انفجارها و همچنين دماي بسيار زياد حاصل از آتش سوزي بي ثمر ماند، زيرا نزديک شدن به کشتي سانچي و حضور طولاني مدت در آن براي بررسي وضعيت ميداني ناممکن شده بود.
سرانجام، دو روز پيش خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ايراني «سانچي» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين زمينه پيام تسليتي صادر کردند و هيات دولت نيز روز گذشته را به اين مناسبت عزاي عمومي اعلام کرد.
بررسي هاي کارشناسي در اين زمينه با هدف تعيين بروز علل واقعه در دست اقدام است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108** خبرنگار: ايرج منصوري**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد

پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P ۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه‌های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، موتور ME ۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایر‌ها TPMS، رینگ آلومینیومی R ۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • عکس| رم به لورکوزن: تخفیف بدهید سردار آزمون را بخریم!
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟