Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@10:17:25 GMT

کوچ بیش از یک هزار کندو زنبور عسل

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۸۰۹۵

کوچ بیش از یک هزار کندو زنبور عسل

به گزارش خبرگزاری برنا از قوچان؛ دکتر علیرضا قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: با کوچ دادن کندوهای زنبور عسل در زمان های مختلف به نقاط مناسب می توان از آن ها استفاده های فراوان برد که این نقاط از لحاظ استعداد عسل دهی از مدت ها قبل توسط زنبوردار شناخته شده و زنبوردارن تقویمی برای کوچ یا کوچ های سالیانه طراحی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرتی خاطر نشان کرد: قبل از انتقال کندوها به نقاط دیگر بایستی نمونه گیری های لازم جهت انجام آزمایشات به منظور شناسایی آلودگی احتمالی با واروا، آکاراپیس، نوزما، لوک آمریکایی و لوک اروپایی صورت گرفته و پس از تایید عاری بودن کندوها از هر گونه آلودگی مجوزهای لازم جهت انتقال کندوها صادر می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان اعلام کرد: در سال جاری یک هزار و 810 کندو زنبور عسل در قالب 9 محموله با نظارت های کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان، به سایر استان های کشور منتقل گردیده اند.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس بنافی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی ارائه گزارش مردمی در خصوص فروش آبزیان حرام گوشت توسط یک واحد سیار (خودرو) با پیگیری ناظران بهداشتی دامپزشکی شهرستان بوشهر این خودرو توقیف و محموله آبزیان حرام گوشت شامل خرچنگ و لابستر ضبط و معدوم سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر افزود: فروشنده با اعلام عدم اطلاع از ممنوع بودن عرضه این گونه آبزیان همکاری لازم را با ناظران دامپزشکی به عمل آورد.

وی افزود: آبزیان گونه‌های صدف، ماهی مرکب، خرچنگ، کوسه، دلفین، ماهی یال اسبی، مار ماهی، سفره ماهی، حلزون حرام بوده و فروش و مصرف و عرضه آن در مراکز عرضه و رستوران‌ها «شرعا و قانونا» ممنوع است.

بنافی افزود: ناظران بهداشتی با هماهنگی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر علاوه بر نظارت بهداشتی از نظر شرعی نیز فروش آبزیان را در بازارهای عرضه آبزیان تحت نظارت دارند.

کد خبر 6063256

دیگر خبرها

  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • لاشه یک شتر بیمار معدوم شد
  • توزیع ۸۰ هزار قرص نان صلواتی در قوچان
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی