Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش هشدار داد که اگر آنها تصمیم به سفر به کره شمالی دارند ممکن است در این سفر دستگیر یا کشته شوند.

براساس بیانیه منتشر شده در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا آمده است: کسانی که آرزوی سفر و یا ملاقات با اعضای حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را دارند باید خود را برای بدترین مسائل آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا وصیت‌نامه خود را نوشته و اموال خود را بین دوستان و خانواده‌هایشان تقسیم کنند.

وزارت خارجه آمریکا کره شمالی را در سطح چهار یعنی کشوری که نباید به آن سفر شود، قرار داده است.

از دیگر کشورهایی که در این سطح قرار دارند، می‌توان به عراق، ایران، افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه و یمن اشاره کرد.

به آمریکایی‌ها هشدار داده شده است که وصیت‌نامه، وضعیت بیمه و وکالت‌نامه‌شان را پیش از سفر به کره شمالی آماده کنند.

در این بیانیه پیشنهاد شده است که مسائلی مانند حضانت کودکان، اموال، تعلقات، اموال غیرمنقول خود را مشخص کرده و وصیت‌نامه خود را تنظیم کنند!

همچنین در این بیانیه آورده شده است، اگرچه سفارت سوئد در کره شمالی حافظ منافع آمریکاست اما مقامات آمریکایی هشدار دادند که نمی‌توانند این تضمین را ارائه کنند که آنها قادر به دسترسی به آمریکایی‌ها در صورت نیاز باشند چرا که هیچ ارتباط دیپلماتیک و کنسولی بین دو طرف وجود ندارد و پیونگ یانگ غالبا نشست نمایندگان سوئدی با شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به تعویق انداخته یا حتی لغو می‌کند.

همچنین به مسافران کره شمالی توصیه شده است که برنامه امنیتی شخصی خود را با هماهنگی سازمان میزبان و یا با یک سازمان امنیتی حرفه‌ای انجام دهند.

در تابستان گذشته اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی بعد از ۱۷ ماه ماندن در زندان در کره‌شمالی به آمریکا بازگردانده شد.

وارمبیر در تاریخ ۱۵ ژوئن پس از سپری کردن ۱۷ ماه در زندان کره شمالی از این زندان آزاد شد اما به هنگام آزادی به کما رفته بود. او که دانشجوی دانشگاه ویرجینیای آمریکا بود در ژانویه ۲۰۱۶ در کره شمالی به اتهام "اقدامات خصمانه" دستگیر شد.

جرم او، دزدیدن یک پوستر تبلیغاتیِ حزب کمونیست کره‌شمالی بود و برای آن به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود.

وارمبیر به علت نرسیدن خون و اکسیژن به مغزش در نهایت جان خود را از دست داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی