Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@11:37:13 GMT

(ویدئو) پربیننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین ویدیوی ناسا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۸۱۶۹

این فیلم با چشم‌انداز سحابی جبار در آسمان شب آغاز می‌شود؛ سپس دوربین روی سحابی جبار زوم می‌کند، نمای مرئی و فروسرخ این سحابی را نشان می‌دهد و درنهایت، درون این سحابی عظیم شروع به حرکت می‌کند.

سحابی جبار یکی از نزدیک‌ترین زایشگاه‌های ستاره‌ای است که حدود ۱۳۵۰ سال‌نوری با زمین فاصله دارد. این سحابی یکی از روشن‌ترین ابرهای مولکولی میان‌ستاره‌ای در آسمان شب است و با چشم غیرمسلح می‌توان آن را به شکل لکه‌ای مه‌آلود روی شمشیر پیکره صورت‌فلکی جبار تشخیص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط ۲ میلیون سال از عمر این سحابی جوان می‌گذرد و بررسی دقیق آن، رازهای زیادی را از چگونگی تولد ستارگان (مانند خورشید که ۴٫۶ میلیارد سال پیش شکل گرفت) فاش کرده است.

تصاویر مرئی هابل و فروسرخ اسپیتزر، نواحی مختلفی از این سحابی را آشکار کرده‌اند. در مرکز سحابی جبار، خوشه «ذوزنقه» واقع شده است که چهار ستاره جوان، سنگین و داغ، حجم عظیمی از بادهای ستاره‌ای شدید و پرتوهای فرابنفش پرانرژی را گسیل می‌کنند و با تراشیدن دیواره‌های سحابی اطراف، حفره‌ای عظیم را درون این ابر هیدروژن مولکولی سرد پدید آورده‌اند.

با سفر درون این سحابی می‌توانید ساختارهای کروی «گلبول باک» را ببینید که هر یک، میزبان ستاره‌ای نوزاد و در حال شکل‌گیری است. دقت داشته باشید که این ویدیو با استفاده از داده‌های واقعی علمی ساخته شده و عملا یک شبیه‌سازی نزدیک به واقعیت است؛ نه انیمیشن مبتنی بر خیال و طرح‌های هنری.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی هیجان انگیز از لحظه پیدا شدن یسنا

هلال احمر گلستان تصاویر ضبط شده از طریق دوربین نصب شده روی کایت را از لحظه پیدا کردن یسنا منتشر کرد.

کایت سوار داوطلب هلال احمر یسنا را پس از پنج روز مفقودی در مزارع کلزا پیدا کرده بود. یسنا دختر بچه چهارساله اهل روستای یلی بدراق شهرستان کلاله از یکشنبه ۹ اردیبهشت، هنگامی که مادرش مشغول کار در زمین کشاورزی بود، مفقود شده بود، عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت پس از پنج روز جستجو پیدا شد.

 

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار عشق زندگی‌اش!
  • ببینید | سحابی مدیرعامل رایمند: قوانین نه تنها به نفع تولیدکننده نیست بلکه به ضرر آن است
  • مهدی طارمی اینزاگی را هیجان زده کرد
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ویدئوی هیجان انگیز از لحظه پیدا شدن یسنا