Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@09:20:37 GMT

معجزات گردو را نادیده نگیرید!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۸۲۶۹

معجزات گردو را نادیده نگیرید!

رکنا: گردو در لاغری و رسیدن به تناسب اندام مفید است.

معجزه گردو برای کاهش وزن : گردو سرشار از چربی های مفید است . چربی های مفید چربی هایی هستند که کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول خوب خون را بالا میبرد . گردو باعث محافظت از پوست ، استحکام استخوان ، تنظیم متابولیسم بدن ، تقویت هوش و حافظه ، درمان کننده درد مفاصل ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ، تنظیم کننده فشار خون و مفید برای پوست و مو است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردو گردش خون را بهبود بخشیده و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و صفرا را بهبود می بخشد . اینها تنها بخشی از فواید گردو می باشد . گردو منبع غنی منگنز و مس ، منیزیم و فسفر ، آهن و کلسیم و و مقدار کمی سدیم و نمک است . گردو حاوی ویتامین B3 ، B6 ، B5 ، E ، B2 می باشد که بسیار برای بدن مفید است .

هر ۱۰۰ گرم گردو ۶۴۵ کالری دارد . کالری گردو زیاد است اما مصرف آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم میشود برای همین باید وقتی قصد دارید گردو مصرف کنید سایر کالری های دیگر از مواد غذایی در طول روز را کاهش دهید چون گردو به طور کامل انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می کند و به ارحتی باعث کاهش وزن شما میشود .

گردو به دلیل داشتن چربی های امگا ۳ اگر به طور منظم و در مقدار مناسب مصرف شود به مرور باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن کمک می کند . گردو خطر ابتلا به دیابت Diabetes و چاقی ها مفرط را کاهش می دهد . افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند به مرور نسبت به مصرف شیرینی ها ، غذاهای پرکالری و پر حجم و چرب بی میل شده و علاقه خود را به خوردن انها از دست می دهند .

در واقع کسانی که گردو را در رژیم غذایی خود قرار داده اند بعد از مدتی بخشی از مغز آنها به نام اینسولا فعالیتش بیشتر شده این بخش از مغز در کنترل اشتها دخالت داشته و باعث میشود میل به غذا خوردن در افراد کاهش پیدا کند در نتیجه این افراد کاهش وزن محسوسی داشته باشند .

گردو به عنوان یک ماده غذایی مفید برای چربی سوزی شناخته شده است . مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین میشود و در کاهش وزن موثر است .گردو جز دسته موادی است که خاصیت MUFA دارد یعنی دارای چربی مفید بوده و چربی های مضر و اشباع شده ندارد .این چربی ها در کاهش وزن بسیار مفید هستند. ثابت شده که این چربی های مفید چربی های دور شکم و پهلو را با افزایش یک سوخت ساز مناسب از بین میبرند. در واقع داشتن یک رژیم غذایی سرشار از MUFA ها مثل گردو و ماهی در آب شدن چربی های دور شکم و پهلو کارآمد است .

مصرف MUFA ها نه تنها ضرری برای بدن ندارد باعث کاهش کلسترول بد خون شده و پروتیین ها و فیبر بدن را تامین می کند و برای سلامت قلب Heart بسیار مفید است . در مصرف MUFA ها حتی لازم نیست رژیم بگیرید بلکه با مصرف روزانه و به اندازه این مواد غذایی می توانید امیدوار باشید که به زودی از شر چربی های شکم و پهلو راحت شده و اندامی متناسب و خوش فرم داشته باشید و میزان دلخواه وزن کم کنید .

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد. در مطلب قبلی خواص نخود فرنگی را کامل گفتیم و حالا در این بخش اثر این نخودهای سبز کوچک را در لاغری و کاهش وزن بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

افرادی که در فصل گرما کمتر آب می‌خورند بخوانند

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. به طور کلی هر فنجان نخودفرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.
علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی، موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228762 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن