Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@00:01:58 GMT

ایمان حیات ابدی و حقیقتی باطنی است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۸۷۲۸

ایمان حیات ابدی و حقیقتی باطنی است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایمان حیات ابدی و حقیقتی باطنی است، گفت: ایمان قلبی در گرو اطاعت از پروردگار و رسول خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: انسان باید مدام ایمان خود را ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایمان نور و حقیقت وجودی و یک امر باطنی است، ایمان در قلب قرار دارد انسان اگر بخواهد مقدار ایمانش را بسنجد ابتدا باید به قلب خود رجوع کند تا بداند آیا ایمان باطنی و قلبی دارد یا نه.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید براینکه ایمان حقیقی در قلب مستقر است، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ایمان قلبی در گرو اطاعت از پروردگار و رسول خدا است؛ اگر کسی یکتایی خداوند را باور داشته باشد و پیامبراکرم(ص) را به عنوان رسول خداوند قبول کند از این رو نمی‌تواند از فرامین آنان اطاعت نکند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اثر ظاهری ایمان اطاعت است، اظهار داشت: اگر ایمان در باطن انسان نهادینه شود در زندگی او اثر گذاشته و فرد را وادار به اطاعت از خداوند می‌کند.

وی با اشاره به شباهت‌های حیات ظاهری و حیات باطنی گفت: حیات انسان تنها به اموری که انسان مشاهده می‌کند اختصاص ندارد بلکه حیات امری است که انسان آن را مشاهده نمی‌کند و مجرد است بنابراین کسی زنده شدن را مشاهده نمی‌کند همانطور که مرگ را کسی نمی‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: حیات و ممات به دست خداوند است قرآن می‌فرماید: زمانی که مرگ می‌آید خداوند جان شما را می‌گیرد؛ جان انسان کافر و گناهکار بسیار سخت گرفته می‌شود و کسی نوع جان گرفتن او را نمی‌بیند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حقیقت ایمان در وجود انسان همانند جان است و علامت آن اطاعت است. زمانی که ایمان در وجود انسان قرار می‌گیرد باطن او را نورانی می‌کند و در قیامت نور مومن پیشرو است در حالی که منافق و کافر همانند مردگان قدم از قدم نمی‌توانند بردارند و از مومنان درخواست کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در قیامت بین مومنان و کفار دیوار و حائلی ایجاد می‌شود تا انسان مومن عذاب آنان را مشاهده نکنند، گفت: اموری که انسان را به انجام واجبات و ترک محرمات وادار می‌کند نشان از ایمان باطنی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: ایمان حیات ابد است، مومن اگر تا ابد در دنیا باقی بمانند اطاعت خداوند را به جای خواهد ‌آورد. حیات مومن مادی نیست بنابراین مدام به او افزوده می‌شود و چیزی از او کم نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: مومن با نور خداوند می‌میرد انسان اگر نور ایمان در وجودش بتابد با نور الهی همه امور را مشاهده می‌کند بنابراین ایمان حیات است.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)

عکاس هندی حیات وحش تصمیم گرفته است تا تعدادی از تصاویرش را با مضمون عشق در حیوانات به اشتراک بگذارد.   عشق، عشق است! «دوست داشتن» همه‌جا با توجه و مهربانی و لمس کردن نشان داده می‌شود. اینگونه است که برای همه‌ی ما عشق در هر نوعی قابل درک است.   آراویند رام (Aravind Ram)، عکاس دلباخته‌ی حیات وحش است که مجموعه‌ای از تصاویر عاشقانه‌ی حیوانات را به‌اشتراک می‌گذارد. او باتوجه به درکی که از رابطه‌ی حیوانات دارد، تصاویر زوج‌های عاشق وحشی را در مجموعه‌ی «عشق در قلمرو حیات وحش» قرار داده است. از شما دعوت می‌کنیم تماشاگر این مجموعه‌ی رمانتیک باشید.   برای دیدن تصاویر با کیفیت روی آنها کلیک کنید منبع: زومیت   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویر منتخب حیات وحش در یک هفته
  • بدرقه صدای خاطره‌انگیز رادیو به خانه ابدی
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • (تصاویر) وقتی حیوانات عاشق می‌شوند
  • وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • دلیل اهتمام امام صادق(ع) به فعالیت‌های علمی و شاگردپروری