Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی فرماندار تربت حیدریه با انتقاد از حضور کم رنگ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در شناسایی آسیب ها و تهدیدات اجتماعی و کاهش آن، از اساتید و نخبگان دانشگاهی خواست تا ورود بهتر و اثر بخشی به این حوزه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، مهدی ناصری صبح امروز در جلسه بررسی آسیب ها و تهدیدات اجتماعی شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به عنوان اتاق فکر جامعه نقش تاثیر گذار در حوزه های مختلف دارند و نباید از این نقطه قوت کشور غفلت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: اساتید و نخبگان دانشگاهی و همچنین دانشجویان بعنوان مغز متفکر جامعه اسلامی می توانند با ورود خود به مسائل مورد نیاز جامعه بخشی از مشکلات پیش رو را مرتفع سازند.

 

معاون سیاسی فرماندار تربت حیدریه با انتقاد از حضور کم رنگ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در شناسایی آسیب ها و تهدیدات اجتماعی و رفع آن، از اساتید و نخبگان دانشگاهی خواست تا ورود بهتر و اثر بخشی به این حوزه داشته باشند.

 

ناصری گفت: علی رغم اینکه در زمانهای متعدد خواسته شده تا دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در رصد و شناسایی و رفع آسیب ها و تهدیدات اجتماعی به کمک مسئولان بیایند؛ اما حضور پر رنگ و تاثیر گذاری از این مراکز شاهد نیستیم.

 

معاون سیاسی فرماندار تربت حیدریه افزود: توقع ما این است که دانشگاهها به عنوان مراکز و اتاق های فکر جامعه مسائل مورد نیاز، آسیب ها و تهدیدات پیش روی خود را شناسایی و به عنوان بازوی توانمند مسئولان اجرایی در رفع آن تلاش کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: چنانچه این مراکز آمار و یا اطلاعتی می خواهند به ما اطلاع دهند تا با ارائه این آمار بتوانیم یک نسخه خوبی برای شناسایی آسیب ها، تهدیدات و رفع آن برای این منطقه تهیه و تدوین کنیم.

 

شهرستان تربت حیدریه دارای 7 مرکز دانشگاهی شامل؛ دانشگاه عالی، آزاد اسلامی، علوم پزشکی، پیام نور، فنی و مهندسی، علمی و کاربردی و سما می باشد که بالغ بر 11 هزار دانشجو و 250 استاد دانشگاه عضو هیئت علمی از مقطح کاردانی تا دکترا در آن تحصیل و تدریس می کنند.

 

همچنین این شهرستان دارای چهار مرکز حوزوی شامل؛ حوزه علمیه مرحوم هراتی، امام صادق(ع)، فولاد و ریحانه الرسول(س) است که بالغ بر 500 طلبه برادر و خواهر و اساتید حوزوی از مقطع سطح یک تا سطح چهار(معادل دکترا) در آن تحصیل و تدریس می کنند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: ۴۲ قطعه از اراضی ملی در قالب نهضت ملی مسکن روستایی در روستای کلاته ثم بخش رخ قرعه کشی و به جوانان فاقد زمین و مسکن واگذار شد.

قناد افزود: مقرر شد به همه این افراد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله اعطا شود.

او گفت:این متقاضیان بایدظرف یکماه پس از اخذ مجوز باید شروع به ساخت کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه