Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:رییس شرکت ملی‌نفتکش ایران با بیان اینکه کشتی نفتکش سانچی بیمه شده بود، گفت: محموله این کشتی به صورت FOB توسط خریدار محموله یعنی کره جنوبی بیمه شده است و تمام مسائل بیمه‌ای برای محموله کره جنوبی پوشش می‌دهد.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، کیان ارثی در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی در پاسخ به سوال ایلنا، مبنی بر اینکه عدم تمایل بانک‌های خارجی برای همکاری با ایران ممکن است هرگونه پرداخت خسارت مربوط به سانحه برخورد سانچی با کشتی باری چینی را پیچیده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه تدابیری برای این مساله در نظر گرفته شده است؟، گفت: اولا که خسارت جبران ناپذیر است. خسارات معنوی این حادثه زیاد بود و نمی‌شود فرزندی که دیگر پدر ندارد و یا زوجی که با هم سوختند را جبران کرد.
رییس شرکت ملی نفتکش بر لزوم پیگیری مسائل حقوقی این حادثه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه کشتی نفتکش بیمه بود و محموله را که کشور کره‌جنوبی خریداری کرده بود، بیمه کرده است.
وی ادامه داد: ما بعد از بحران چند کار را در اولویت قرار داریم که یکی از آنها احقاق حق و حقوق ما است. میزان تقصیر در حال مشخص شدن است. سازمان بنادر، شرکت ملی نفت کش، وزارت خارجه این کار را دنبال می‌کنند. با رمز گشایی از جعبه سیاه، این کار معنادارتر است. فکر نمی‌کنم قادر نباشیم تا احقاق حقوق کنیم.
کیان‌ارثی اظهار کرد: کشتی کاملا غرق شد و باید تعیین تکلیف شود. چینی‌ها گفتند تکنولوژی ورود به کشتی بیش از بیست دقیقه را ندارند زیرا داخل آن پر از مواد سمی است.
رییس شرکت ملی نفتکش به جزئیات پوشش بیمه نفتکش سانچی پرداخت و گفت: نفتکش بیمه بدنه بود که شرکت‌های بیمه خارجی ۷۰ درصد و شرکت بیمه ملت و البرز ۳۰درصد آن را بیمه کرده بودند. بیمه شخص ثالث که شامل آلودگی دریا و جان بود نیز با حداکثر سطح بیمه انجام شده است.
وی گفت:‌ محموله این کشتی هم به صورت FOB توسط خریدار محموله یعنی کره جنوبی بیمه شده است و تمام مسائل بیمه‌ای برای محموله کره جنوبی پوشش می‌دهد. برچسب ها: نفتکش سانچی ، کیان ارثی ، رییس شرکت ملی نفتکش ایران

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند

شرکت متصدی یک کشتی توقیف‌شده توسط ایران در خلیج فارس به دلیل ارتباط آن با رژیم صهیونیستی، در اطلاعیه‌ای گزارشی از وضعیت سلامت گروه کارکنان آن ارائه داد.

به گزارش مشرق، شرکت کشتیرانی پرتغالی «ام‌اس‌سی» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که گروه ۲۵ نفری کارکنان کشتی باری «ام‌اس‌سی‌ آریز»(MSC Aries) که ۱۳ آوریل توسط ایران توقیف شده بود، جایشان امن است و در سلامت به سر می‌برند.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که این شرکت پرتغالی همچنین گفت که گفت‌وگوها با مقامات ایرانی برای آزادی فوری آن‌ها ادامه دارد.

این شرکت در اطلاعیه خود همچنین اعلام کرد: ما با مقامات ایران برای تخلیه بار این کشتی در ارتباط هستیم.

وزارت امور خارجه پرتغال، روز گذشته سفیر ایران را فراخوانده و خواستار آزادی فوری این کشتی توقیف‌شده با پرچم پرتغال شد. دولت پرتغال نیز توقیف این کشتی را محکوم کرده بود.

کشتی ««ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) تحت مالکیت شرکتی به نام زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

توقیف این کشتی در پی افزایش تنش‌ها در منطقه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق و بیم متحدان این رژیم از پاسخ تلافی‌جویانه ایران انجام شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • گیبل استیوسون یک طلای ایران را در المپیک پاریس قطعی کرد
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • ساروی مقتدرانه فینالیست شد
  • گردوخاک گرمسیری در راه نیمه‌نهایی 
  • گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد