Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه دومین دوره جایزه ادبی چهل اعلام کرد تاکنون پرونده ۵۳ تن از واجدین شرایط حضور در مرحله اول داوری را دریافت و ثبت کرده است.

ایران آنلاین /بر اساس اعلام دبیرخانه این جایزه به دلیل رشد قابل توجه تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دور قبل و زمان‌بر شدن بررسی کارنامه نویسندگان واجد شرایط توسط هیات بررسی اولیه، اعلام اسامی دور اول با تعویق انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

جایزه ادبی چهل به صورت دوسالانه با حمایت مکتب تهران به قصد ایجاد ارتباط بین نسل‌های مختلف ادبیات داستانی و برقراری پلی مشترک بین نویسندگان و هنرمندان برگزار می‌شود.

در این دوره نویسندگان فارسی زبان با حداقل سه اثر داستانی منتشر شده با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و دارای شرایط سنی سی و پنج تا چهل سال شرکت خواهند کرد و کارنامه سال‌های فعالیت‌شان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.دبیری جایزه ادبی چهل در این دوره را علی خدایی بر عهده خواهند داشت.

داوری این دوره در دو مرحله برگزار می‌شود، دور اول به صورت نظر سنجی گسترده از  نویسندگان، روزنامه‌نگاران و منتقدان انجام می‌شود و دور دوم داوری به صورت متمرکز توسط جمعی از هنرمندان صاحب نام و معتبر در حوزه‌های سینما، تاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و معماری برگزار خواهد شد./ایبنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، الهام زارع زاده اصفهانی دبیر اجرایی نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره فراخوان این جایزه صحبت کرد.

سوال: از این جشنواره و ساختاری بگویید.
زارع زاده اصفهانی: ساختار جشنواره، رقابتی و ترویجی است که بخش رقابتی آن که با اعلام فراخوان، نشست خبری و رونمایی از پوستر (اعلان) برگزار شد.

سوال: محورهای این جشنواره چیست؟
زارع زاده: این جایزه در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه و طرح داستان برگزار می شود و چون در اولین دوره آن هستیم، همه گروه های سنی با هر موضوعی می توانند در آن شرکت کنند.

سوال: این جایزه در سطح ملی برگزار می شود یا در سطح بین المللی؟
زارع زاده: در اولین دوره در سطح ملی برگزار می شود.

سوال: ارزیابی آثار ارسالی به چه صورتی انجام می شود؟
زارع زاده: با توجه به اینکه موضع جایزه داستان و بازآفرینی به صورت آزاد است، آثار دریافتی دسته بندی می شوند، سپس با انتخاب داوران ارزیابی خواهند شد.

سوال: در حال حاضر وضعیت داستان و قصه نویسی در کشور چگونه است؟
زارع زاده: نیازمان به داستان روزانه و روزمره است. از گفتگوهای عادی گرفته تا استفاده از فضای مجازی، تلویزیون، نمایش، فیلم، سریال، پویا نمایی و بازی ها که همگی دارای داستانی است و به تازگی کسب و کارهایمان هم برای خود داستانی دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد