Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:05:51 GMT

د ر جـستـجـوي آرامـش از د سـت رفـتـه!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۹۷۴۸

د ر جـستـجـوي آرامـش از د سـت رفـتـه!

خبرگزاري آريا -

باور کنيم آنچه مي د انيم، هماني است که به د نبالش بود ه ايم. گاهي احساس مي کنيم که آنچه د ر د ست د اريم، موقتي است و جايگاه و لياقت مان به مراتب بيشتر از آني است که الان هست. بيشتر اوقات د ر اين فکر هستيم که بعد از اين د وره، زند گي مان واقعاً شروع مي شود و تازه آنچه که د اريم، استفاد ه مي کنيم: «بگذار فارغ التحصيل شوم، سربازيم را بروم، خانه بخرم، کارم تثبيت شود ، بچه ام بزرگ شود و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..».
ما د ر اکثر موقعيت هاي زند گي فراموش مي کنيم که د ر زند گي، هر د وراني شرايط، سختي ها، خاطرات ، تجربه ها و زيبايي هاي خاص خود را د ارد . د وران سربازي و د وران تحصيل، هرچند تفاوت هاي زياد ي باهم د ارند ، اما هر کد ام قسمتي از زند گي ما هستند .
همين الان که اين سطور را مي خوانيد ، لحظه اي از زند گي شما بود که گذشت و الان لحظه اي د يگر و ... «جويبار لحظه ها جاري است». کافي است نگاهي به آلبوم مان بيند ازيم و ياد مان بيايد که آن موقع چه طور فکر مي کرد يم، چه طور مي پوشيد يم و ... آيا چيزي را که د ر چند سال پيش براي مان آرزو بود ، الان د ر د ست د اريم؟ د ر بسياري از موارد آن موضوعات اهميت خود را از د ست د اد ه اند .
زماني د اشتن يک د وچرخه تمام خواسته مان بود و بعد از به د ست آورد ن آن، د اشتن يک اتومبيل، يا نمي د انم چيز د يگري تمام آرزوي مان مي شد . فقط من و شما اين طور نبود ه ايم. از د وستان و اطرافيان تان هم که بپرسيد مي گويند بله. ما هم همين طور بود ه ايم.
اين چه حسي در درون ماست که هميشه ما را به چيزي مي خواند که د ر د ست ند اريم وادارمان مي کند که براي به د ست آوردن آن تلاش کنيم، خود را به آب و آتش بزنيم و گاهي اوقات بجنگيم، به خصوص با ناخود آگاه وجود خود مان و اگر نتوانيم به آن برسيم، د ر آرزوها و رؤياهاي مان د اشتن و رسيد ن به آن را تصور کنيم.
گاهي اين تمايل به حد ي است که به صورت بيماري د رمي آيد و عقل و اراد ه و شعور ما را تسخير مي کند . فکر مي کنيم با رسيد ن به آن ، به همان آرامشي مي رسيم که هميشه د نبالش بود ه ايم. گمان مي کنيم با رسيد ن به آن زند گي اصلي مان شروع مي شود و د ر جايگاه اصلي خود مان قرار مي گيريم. اما انگار آرامشي روي کرة زمين وجود ند ارد . با اين ابزاري که ما انتخاب کرد ه ايم، هميشه بايد به د نبال آن خوشي بد ويم.
انواع و اقسام کلاس هاي «ايجاد آرامش فوري» وجود د ارند که توسط افراد شياد برگزار مي شوند و هد ف شان منافع مالي و بعضاً منافع د يگر است. اين شياد ان از کشش فطري انسان ها به آرامش خبر د ارند و آن را وسيلة پر کرد ن جيب خود و بهره برد اري هاي مختلف د يگر قرار د اد ه اند . بعضي ها گام را فراتر مي نهند و به د نبال اين آرامش خود را اسير مواد مخد ر مي کنند .
واقعيت اين جاست که ما د ر ناخود آگاه مان هميشه به د نبال آرامش هستيم. اما چون تعريف د رستي از آن ند اريم، آن را د ر جاي د يگري جستجو مي کنيم. گاهي آرامش را با د اشتن اتومبيل، يا حساب بانکي مناسب، يا تحصيل د ر رشته اي خاص به د ست مي آوريم. اما اين آرامش، آن چيزي نيست که ناخود آگاه و فطرت اصلي ما به د نبالش است.
اگر د ر چشم برهم زد ني، بعد از مد ت کوتاهي چيزي را که به د ست آورد ه ايم و اسمش را گذاشته ايم آرامش، از د ست مي د هيم. آرامشي که مي خواهيم تعريف کنيم و فطرت اصلي ما به د نبالش است، د ر اين بيت زيباي حافظ به ظرافت بيان شد ه است:
اي د ل ار سيل فنا بنياد هستي برکند
چون تو را نوح است کشتي بان، ز توفان غم مخور
اگر احساس کنيم که هرچه اتفاق مي افتد ، چه خوب و چه بد تحت کنترل اوست، آن وقت مي توانيم از هر لحظة زند گي لذت ببريم.د ر د ام جبر و اختيار نيفتيد . منظور از اين شعر اين نيست که هيچ چيز د ر اختيار ما نيست. همه مي د انيم که انسان، هرچند محد ود ، اما مقد اري اختيار د ارد و سرنوشتش را خود ش مي سازد . اما موضوع اين جاست، اگر بد انيم که غريق نجاتي شش د انگ مواظب ماست، راحت تر شنا مي کنيم. اگر اعتقاد د اشته باشيم که خد اوند مهربان، بخشند ه و البته آموزگار و پرورش د هند ة عالميان است، د ر اين جايگاهي که هستيم خود را د ر بهترين جايگاهي مي بينيم که تاکنون لياقتش را د اشته و تلاش کرد ه ايم و از اين پس نيز بستگي به خود مان د ارد .
● تلاش يعني چه؟
به د ور و اطراف تان نگاه کنيد . آنهايي که خود را به د ر و د يوار مي زنند تا به هر ترتيب ممکن د رآمد بيشتري د اشته باشند ، الزاماً د رآمد يا موقعيت خاصي ند ارند همة ما افراد ي را مي شناسيم که بعد از رسيد ن به يک موقعيت مالي يا شغلي مناسب، با سرعت هرچه تمام تر رو به انحطاط رفته و زند گي شان را تخريب کرد ه اند . کساني که بهتر فکر مي کنند ، وضع مناسب تري د ارند .
بعضي ها با روش زيرآب زني و پارتي بازي و روش هايي که امروزه متأسفانه معمول شد ه، پست و مقام و جايگاه ظاهري براي خود شان د ست و پا مي کنند ، به اميد همان آرامش؛ اما اين ظاهر د استان است.
د ر پشت پرد ة اين موفقيت، حس جاه طلبي، حساد ت، غرور، زياد ه خواهي، افتخارطلبي و شهرت طلبي رشد مي کند و د ر د رون ما ريشه مي د واند و آن ذره آرامشي را هم که هرازگاهي روح مان را نوازش مي د اد از منزلگاه وجود مان بيرون مي کنند .
وقتي يک سرخرگ بزرگ پاره مي شود ، خونريزي شد يد مي شود ، حجم خون کاهش مي يابد . د ر نتيجه خون کمي وارد قلب مي شود و قلب براي جبران اين کمبود ، با شد ت و سرعت بيشتري منقبض مي شود .
ضربان قلب د ر حقيقت افزايش مي يابد تا فشارخون را افزايش د هد ، اما چون رگ پاره شد ه، هنوز ترميم نشده، خون بيشتري بيرون مي رود . قلب تند تر و شد يد تر مي تپد و خون بيشتر بيرون مي رود .
قلب مي خواهد کمک کند ، اما چون پارگي رگ ترميم نشد ه، اين فعاليت قلب به ضرر فرد مي شود و سرانجامي جز مرگ ند ارد . اين د ور باطل با تلاش زياد ي همراه است، اما تلاشي که نتيجه عکس د ارد .
وقتي براي کسي کار خيري انجام مي د هيم و انتظار د اريم که کارمان را هرچه سريع تر جبران کند و از بهره مالي آن برخورد ار شويم، پشت د ر اتاق رئيس مان د عا مي کنيم که برگه مان را امضا کند ، براي مشتري از تمام فاميل و شرافت خود مايه مي گذاريم تا بالاخره جنس مان را بخرد و ... د ر آن د ور باطل افتاد ه ايم.
اينها ما را از آرامشي که از ابتد ا به د نبال آن بود ه ايم، د ور مي کنند اما چون اين حس د ر د رون ماست و ما را رها نمي کند ، به د نبال راهي براي به د ست آورد ن آن مي رويم و چه پرخطرند اين راه ها، که از سر ناچاري، ناد اني و بي توجهي به آنها پا مي گذاريم.
او د ر کتاب ما و با ماست و منتظر است تا او را بخوانيم و با صد اقت بخوانيم او چوب در د ست ندارد که تا خلاف و گناهي کرديم، با آن روي دست مان بزند او مي خواهد ما در بزنيم، تادستش را براي ما د راز کند .
وزارت آموزش و پرورش ايران ( www.rie.ir )


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: طرح بزرگ و ضربتی «آرامش» با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.


سرهنگ حسین احمدی افزود: در این طرح یک روزه که با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری پلیس پیشگیری در نقاط مختلف سطح شهر انجام شد، تعداد ۱۱ خرده فروش مواد مخدر و ۵۶ معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این طرح مقادیری انواع مواد مخدر به همراه ۵ هزار و ۸۷۱ عدد انواع قرص ها و ۶ هزار و ۸۸۰ سی سی شربت غیرمجاز متادون کشف و ضبط و ۲ دستگاه خودرو به همراه یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و معتادان متجاهر نیز با هدف اصلاح و برگشت به جامعه به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تاکید کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ها، افزایش احساس امنیت در جامعه و کسب رضایتمندی مردم عزیز است و این طرح ها همچنان ادامه خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • (ویدئو) آرامش کامل در اصفهان به روایت گاردین
  • فیلم/ آرامش کامل در سطح شهر اصفهان
  • فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز
  • آرامش کامل در سطح شهر اصفهان
  • خبرنگار صداوسیما: شهر اصفهان در امنیت و آرامش است
  • آرامش کامل در آسمان تبریز
  • آرامش در دریای خزر
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • آرامش امواج در دریای خزر