Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@00:05:32 GMT

لکه نفتی سانحه سانچی گسترش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۰۰۹۱

صراط: مقامات چینی اعلام کرده‌اند سوخت نفتکش غرق شده سانچی که حامل یک میلیون بشکه میعانات به مقصد کره جنوبی بود، تا ساعت ۱۲ بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی ناحیه‌ای به وسعت ۵۲ مایل مربع (۱۳۴ کیلومتر مربع) را پوشاند که در مقایسه با ۳.۹ مایل مربع (۱۰ کیلومتر مربع) در روز پیش از آن افزایش داشت. آتشی که به دلیل سوختن میعانات در سطح آب می‌سوخت، خاموش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا آتش‌سوزی این کشتی که ششم ژانویه پس از برخورد با یک کشتی دیگر آغاز شد، به محدود کردن آلودگی آب کمک کرد. محموله نفتکش سانچی چهار برابر محموله نفت سنگین‌تر در کشتی اکسون والدز بود که در سال ۱۹۸۹ آب‌های آلاسکا را آلوده کرد و با آلودگی به وسعت حدود ۱۳۰۰ مایل خط ساحلی، هزاران گونه دریایی را از میان برد. اگر کل محموله میعانات سانچی به جای سوختن به دریا راه پیدا می‌کرد، آلودگی حاصل از آن یکی از بزرگترین آلودگی‌های مربوط به یک نفتکش در پنج دهه گذشته می‌شد.

دریای چین شرقی یک منطقه ماهیگیری بزرگ بوده و گونه‌های ماهی آن ممکن است بر اثر این آلودگی دچار آسیب شوند. به گفته ریچارد اشنایدر، متخصص آلودگی نفتی در آلاسکا، مطمئنا بیشتر میعانات به آب راه یافته و آلودگی سمی که در زیر آب ایجاد شده زندگی دریایی را تهدید خواهد کرد. حتی بخش سوخته شده نیز پسماند سمی در آب برجای خواهد گذاشت.

مقامات چینی همچنان سرگرم ارزیابی آسیب هستند و به دلیل این‌که آلودگی نفتی به سوی جنوب شرقی دور از منطقه ساحلی که نفتکش در دریای چین شرقی غرق شد حرکت کرده است، این آلودگی تاثیر قابل توجهی بر محیط اکولوژی دریایی اطراف ساحل نگذاشته است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری

سرگرد نواب داورپناه فرمانده انتظامی شهرستان آغاجاری گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان آغاجاری حین گشت زنی در محور ورودی شهرستان امیدیه به یک دستگاه خودروی پراید وانت حامل بار مشکوک و با رعایت حقوق شهروندی آن را متوقف کردند.

او می‌گوید: در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد ۷۲۰ قوطی نوشیدنی انرژی زا و ۹ هزار و ۵۴۰ عدد کاپوچینو قاچاق کشف شد.

سرگرد داورپناه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی کالای مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورده کردند، ادامه داد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت
  • عروس زرندی قربانی سانحه رانندگی در شب عروسی
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • شب پرحادثه در قزوین / ۳ سانحه در ۲ ساعت
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌