Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طیبه سیاوشی ‌شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران و شمیرانات در نطق میان دستور اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان ملت باید تلاش کنیم تا تقویت حوزه هویت ملی بر زنان در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: همه می‌دانیم که هویت ملی و توجه به وجه ایرانی-اسلامی از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و مقام معظم رهبری بارها به ضرورت توجه به این امر تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوشی تصریح کرد: مجامع دانشگاهی اعلام کرده‌اند که بی‌توجهی به حوزه هویت ملی و عدم تقویت مولفه‌های آن می‌تواند جامعه را با شکاف‌های متعددی مواجه سازد.

نماینده مردم تهران و شمیرانات بیان کرد: این هشدارها سبب می‌شود تا کمی بیشتر به هویت ملی توجه کنیم و بکوشیم پاسخ مناسب برای سوال‌هایمان بیابیم.

وی افزود: باید کاری کنیم که جوان ایرانی به جای اینکه به فکر مهاجرت باشد به توسعه کشور بیندیشد، نمایندگان جامعه ما در سال‌های اخیر دچار کاستی سرمایه اجتماعی شده است.

سیاوشی اذعان کرد: جامعه‌ای که اعتماد عمومی را از دست بدهد، آینده‌ای جز فروپاشی اجتماعی نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران و شمیرانات ادامه داد: همان طور که کسری بودجه نیاز به درمان دارد، کسری سرمایه اجتماعی نیز باید مورد درمان قرار گیرد و مجلس و دولت باید بکوشند تا برخی رویه‌های غیرشفاف، شفاف شود.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه هستند، در حالی که نیمی از حقوق به آنها تعلق ندارد و برخی هنوز آنها را نمی‌بیند و این مسئله یک واقعیت غیرقابل انکار است در حالی که قانون اساسی تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده است.

سیاوشی یادآور شد: امروز زنان مانند جوانان، مطالبات به حق و کم هزینه‌ای دارند که جز با تدبیر محقق نمی‌شود، چرا که زنان به دنبال عدالت و استقلال هستند و بدیهی است که مطالبه‌ای بیش از مرزهای قانون ندارند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات اضافه کرد: جوانان بیش از سایر اقشار احساس می‌کنند که در معرض نابرابری‌های اجتماعی قرار دارند، چرا که فقدان شغل و عدم تحقق وعده‌های مسئولان در نهایت ما را شرمنده این قشر کلیدی جامعه کرده است.

وی بیان کرد: ورزش علی رغم اینکه می‌تواند به نشاط عمومی کمک کند سبب شده تا در برخی موارد به بازتولید تبعیض بینجامد. ورزش در موضوع همگانی و قهرمانی دچار آسیب‌های متعددی است و ورزش قهرمانی نیز با روی کار آمدن شایستگان فاصله دارد.

سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد: ما نمایندگان باید توجه بیشتری به موضوع ورزش و جوانان داشته باشیم و با گفت‌وگو با جامعه زنان آغازگر تحول باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت

ایسنا/خوزستان دختران خوزستانی در سال ۱۴۰۳ به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند که از جمله آن می‌توان به کسب سه سهمیه پاراالمپیک پاریس و قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان در سوپرلیگ فوتسال زنان ایران اشاره کرد.

در حوزه ورزش بانوان استان خوزستان طی سال گذشته موفقیت های زیادی حاصل شد؛ کسب عناوین متعدد و درخشش پرمدال بانوان خوزستانی‌ در بازی های آسیایی و پاراآسیایی و کسب سهمیه پارالمپیک کام مردم خوزستان را شاد کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه نیز بخشی از دستاوردها و اقدامات انجام شده در ورزش زنان خوزستان را می‌خوانید.

جمعیت بانوان ورزشکار سازمان یافته استان خوزستان ۱۰۰ هزار و ۴۳۲ نفر است و ۳۰۰ هیات شهرستانی نیز در بخش بانوان فعال بوده و ۴۲ نواب رئیس در هیات‌های ورزشی استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

در سال‌های اخیر ۷۴ ورزشکار زن خوزستانی به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند که از این تعداد ۲۰ نفر به عضویت تیم ملی درآمدند؛ ضمن این که تعداد مدال‌های کسب شده در این بخش در سطح بین‌المللی و بالاتر نیز ۲۳ مدال بود. نکته حائز اهمیت در ورزش بانوان خوزستان در سالی که گذشت، کسب سه سهمیه پاراالمپیک پاریس توسط ورزشکاران استان بود.

همچنین سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در ورزش همگانی و روستایی در بخش بانوان مشارکت داشتند و خوزستان در بخش بانوان در سال ۱۴۰۲، ۲۰ میزبانی رویدادهای کشوری را بر عهده داشت.

سال گذشته تجلیل از ۲۰ مربی و ورزشکار مدال‌آور در بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی و مسابقات جهانی نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان خوزستان انجام شد تا این تقدیر خون تازه‌ای به رگ‌های ورزش خوزستان از این جهت که هیچ موفقیتی از چشم مسئولان ورزش استان دور نمی ماند، تزریق کرده باشد.

قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان در سوپر لیگ فوتسال زنان ایران، قهرمانی تیم وزنه‌برداری بانوان خوزستان در مسابقات کشوری، نایب‌قهرمانی تیم ملی‌حفاری در لیگ یک تیراندازی زنان ایران و صعود به لیگ برتر، صعود باشگاه نفت امیدیه به سوپر لیگ فوتسال زنان کشور، حضور ۹ بانوی خوزستانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو به همراه کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و کسب سکوی چهارمی بازی‌های آسیایی هانگژو توسط نگین شیخی در اسکیت، از دیگر موفقیت های ورزش خوزستان در سال ۱۴۰۲ است.

همچنین برگزاری اجرای طرح ملی بانوی توانا، طرح ملی جشنواره دختران آفتاب ایران زمین، طرح ملی جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب، طرح ملی پایش و تندرستی بانوان شاغل و تقدیر از نواب رییسان هیات های ورزشی استان و مسئولان ورزش بانوان در شهرستاها از جمله عملکرد معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ است.

البته سال گذشته در جریان بازی های پاراآسیایی هانگژو یک اتفاق تلخ هم برای ورزش زنان خوزستان رقم خورد؛ در روز اول هاشمیه متقیان ورزشکار نامی خوزستان در رشته دو و میدانی، در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ هم به مدال طلا رسید و هم رکوردشکنی کرد اما با اعتراض چینی ها به تاخیر یک دقیقه ای متقیان در کال روم، مدال طلای این ورزشکار پس گرفته شد تا متقیان با خاطره ای تلخ هانگژو را ترک کند.

همچنین حضور در لیگ برتر فوتبال زنان که مطالبه چندین ساله دختران خوزستانی است، سال گذشته نیز بر روی میز سه باشگاه‌ لیگ برتری خوزستان معطل ماند تا شاید در ۱۴۰۳ نگاه جدی‌تری به این موضوع شود و در نهایت دختران خوزستانی به آرزوی چندین ساله خود برسند.

اگرچه ورزش بانوان در استان خوزستان باتوجه به پتانسیل موجود هنوز جای کار زیادی دارد اما اقدامات انجام شده در سال گذشته نوید روزهای خوب برای این بخش در سال ۱۴۰۳ است؛ سالی که خوزستان علاوه بر بخش آقایان در بخش زنان نیز در پاراالمپیک پاریس نماینده دارد و باید منتظر درخشش زنان خوزستانی‌ها در این میدان بزرگ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای