Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@00:26:50 GMT

چرایی کاهش سرعت تلگرام

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۰۲۴۲

چرایی کاهش سرعت تلگرام

رفع فیلتر تلگرام همچون مسدودسازی آن در خلال ناآرامی‌ها، با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود و این موضوع، موافقان و مخالفان متعددی داشت. به هر حال تلگرام پس از حدود 2 هفته رفع فیلتر شد ولی عده‌ای از کاربران از همان لحظات ابتدایی رفع فیلتر، از سرعت پایین این شبکه پیام رسان موبایلی گلایه‌مند بودند. میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /با اینکه ابتدا دلیل سرعت پایین تلگرام، هجوم گسترده کاربران به این اپلیکیشن محبوب ایرانیان نسبت داده شد ولی به گفته برخی کاربران، سرعت این شبکه پیام رسان بعد از گذشت چند روز از رفع فیلتر، همچنان پایین‌تر از زمانی است که فیلتر نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا «پاول دوروف» مدیرعامل تلگرام در پاسخ به توئیت یکی از کاربران ایرانی، توئیت کرده است: تلگرام در ایران رفع فیلتر شده و طبق اطلاعات ما البته سرعت دسترسی به این شبکه اجتماعی هنوز به زمان قبل از فیلتر شدن نرسیده و کمی کند‌تر است. ما قبل از هرگونه اعلام نظر، در حال آنالیز و تحلیل این موضوع و ترافیک داده‌ها هستیم تا دریابیم که دلیل این کند بودن سرعت چیست.
با وجودی که توئیت «پاول دوروف» کاملاً رسا و گویاست ولی این موضوع در برخی سایت‌ها و کانال‌ها تحریف شده و در قالب اخبار جعلی به گونه‌ای دیگر ترجمه شده و به بازار شایعات دامن زده است. در یکی از این اخبار جعلی، در زیرنویس توئیت مدیرعامل تلگرام آمده است: پیام جدید مدیر تلگرام/پاول دوروف در توئیتی با اشاره به رفع فیلتر تلگرام، گفته سرعت دسترسی به تلگرام هنوز به سرعتش قبل از فیلتر نرسیده و به طور تلویحی تأیید کرده اقداماتی برای کاهش سرعتش صورت گرفته است. این درحالی است که وی هرگز به اقداماتی در این زمینه اشاره نکرده و هرگونه اظهار نظر را موکول به تحلیل‌های بیشتر کرده است.
همچنین در یکی از کانال‌های تلگرامی معاند، فیلمی با زیرنویس جعلی منتشر شد که در قالب این زیرنویس، مالک تلگرام، ایران را به پرداخت رشوه متهم کرده بود. این در حالی است که در این ویدئوی کوتاه هرگز از ایران صحبتی نشده بود و سایت‌ها و کانال‌های معاند تنها با تحریف محتوا در قالب زیرنویس فیلم، سعی در القای این اخبار جعلی به کاربران داشتند. گفتنی است با مشخص شدن واقعیت ماجرا، این ویدئو از کانال تلگرامی معاند که به انتشار این خبر پرداخته بود، حذف شد.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت های پپ گواردیولا در مورد وضعیت فیل فودن / زیرنویس فارسی

کنفرانس خبری پپ گواردیولا پس از پیروزی منچسترسیتی مقابل لوتون تاون.

دانلود (2.2MB)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • (ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد
  • رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!
  • افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه
  • صحبت های پپ گواردیولا در مورد وضعیت فیل فودن / زیرنویس فارسی
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی