Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت : راه برون رفت استان سمنان از مشکلات اقتصادي و کاهش نرخ بيکاري توجه به صنعت گردشگري است.

ابوالفضل حسن بيگي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : جاذبه هاي طبيعي و تاريخي استان سمنان منحصر به فرد است و براي افزايش اشتغال بايد به صنعت گردشگري بيش از پيش توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : دولت براي ايجاد اشتغال پايدار علاوه بر ارايه تسهيلات رونق توليد به واحدهاي صنعتي و توليدي بايد به ساير ظرفيت هايي پنهان اين استان توجه بيشتري کند.
وي خاطرنشان کرد : زير ساخت لازم گردشگري به معني واقعي در استان سمنان وجود ندارد و بايد براي جذب گردشگر به برنامه هايي که ساير استان هاي موفق کشور در اين بخش داشته اند، توجه کرد.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد : دولت برنامه هاي راهبردي را در رابطه با توجه و توسعه صنعت گردشگري در کشور ارايه داده اما بايد براي تحقق اين برنامه ها مسوولان نظام فرا بخشي عمل کنند.
وي با بيان اين که در شهر دامغان حتي يک هتل چند ستاره وجود ندارد، يادآور شد : نبايد براي حضور گردشگران فقط به جلوه هاي طبيعي تکيه کرد و بايد به زيرساخت هاي گردشگري نگاه ويژه اي داشت.
حسن بيگي تصريح کرد : گردشگري يک اصل و يک فرايند راهبردي است و علاوه بر توجه به حضور گردشگر در منطقه بايد به نوع رفتار مسافران به طبيعت نيز توجه شود تا آيندگان نيز از اين نعمت هاي خدادادي بهره مند شوند.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد : فقط نبايد در آستانه عيد نوروز زنگ خدمات گردشگري در کشور به صدا در آيد و استان سمنان با برخورداري از طبيعت چهار فصل مي تواند پذيراي گردشگران در تمام فصول سال باشد.
تقويت زيرساخت هاي اقامتي حوزه گردشگري و شعار تبديل سمنان از معبر به مقصد گردشگري از اهداف استان سمنان براي تقويت و توسعه گردشگري و افزايش اشتغال در اين حوزه است به طوري که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردي و چند هتل در استان سمنان گشايش يافت و اکنون 6 اقامتگاه بوم‌گردي و چند هتل در شهرستان هاي مختلف در حال دريافت مجوز ساخت است.
بر اساس اعلام اداره کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان، در نوروز 96 بيش از 350 هزار نفر گردشگر در اين استان اقامت داشتند.
به گزارش ايرنا ، بيش از يک هزار و 147 اثر تاريخي شناسايي شده در استان سمنان است که تاکنون 718 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي به ثبت ملي رسيده است.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ کانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه کنيد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز سه‌شنبه در دیدار مدیران، منتخبان و نخبگان جامعه کار و تولید با گرامیداشت روز کارگر و روز معلم  گفت: کارگران رکن اساسی در تحقق جهش تولید هستند و رفع مشکل این قشر باید با اهتمام ویژه پیگیری شود.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات و ارایه بسته‌های حمایتی به کارگران با حفظ عزت و کرامت انسانی آنان مورد توجه مسوولان و کارفرمایان باشد.

نماینده ولی فقیه در سمنان گفت: کارگران در حفظ و نگهداری نظام جمهوری اسلامی ایران نقش سازنده‌ای دارند و باید حفظ عزت آنان بیش از پیش مورد توجه مسوولان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت