Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا دو سال آینده اعمال ۸۵  استاندارد جدید خودرویی در کشور اجباری می‌شود و با این اوصاف  تولید خیلی از خودروها از جمله  برخی از محصولات فعلی رنو به حالت تعلیق درخواهد آمد. احتمال جایگزین شدن خودروهای جدید در خطوط تولید رنو نیز وجود دارد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران، نتایج سالانه عملکرد شرکت رنوپارس نشان می‌دهد رکورد تولید، فروش و سهم بازار محصولات داخلی رنو در ایران، با تولید بیش از 160 هزار خودرو شکسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب رنو 11 درصد از بازار ایران را در قبضه خود گرفته و برای این موفقیت 48 درصد تولید خود را افزایش داده است. به همین دلیل این کمپانی فرانسوی ادعا می‌کند موفق‌ترین سال عملیاتی خود در ایران را پشت سر می‌گذارد.

 پاسکال فلتن، مدیر منطقه‌ای رنو در ایران در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به گزارش سالانه رنو و افزایش فروش محصولات آن در ایران گفت: سهم ایران را در این موفقیت چشمگیر است. وی تشریح کرد: ما در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران (AMI) مقام اول در برند رنو را کسب کردیم و در جهان بعد از فرانسه و برزیل سوم شدیم.

وی با اشاره به سهم فروش رنو در ایران افزود: ما سهم فروش خود در بازار ایران را 50 درصد افزایش دادیم و قصد داریم با همکاری شرکایمان باکیفیت‌ترین محصولات را به دست مشتریان برسانیم.

فلتن تاکید کرد: تلاش رنو تمرکز بیشتر بر کیفیت، مهندسی محصولات، داخلی‌سازی و توسعه منابع انسانی است و رنو پایبندی خود در این مسائل را به خوبی نشان خواهد داد.

اما عملکردهای رنو تنها به مسائل مطروحه ختم نخواهد شد. رنو تلاش کرده علاوه بر نتایج کمی  تحولاتی را در بخش کیفی به نمایش بگذارد. نماینده ایرانی رنو، در بحث داخلی‌سازی قطعات، همکاری با مگاموتور از سر گرفته و رکورد بیشترین تولید موتور گروه تندر با کیفیت عالی به ثبت رسانده است.

 گیربکس پیشرفته JHQ نیز در چرخشگر تبریز به تولید انبوه رسیده و هم اکنون برای کلیه محصولات تولیدی رنو در ایران از این گیربکس استفاده می‌شود.

رامتین اسماعیلی، مدیرعامل رنوپارس درباره فعالیت‌های دیگر شرکتش در سال 2017 اظهار کرد: "ما پیش از تحریم‌ها 5500 خودرو صادر کردیم که در زمان خود عدد قابل توجهی به شمار می‌آمد.

وی در نشست مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام و اعمال تحریم های دوباره، رنو چه واکنشی از خود نشان خواهد داد و چه موضعی را انتخاب می‌کند افزود: موضع رنو مشخص است و در صورت وضع دوباره تحریم‌های برجامی از سوی آمریکا رنو مواضع خود را در ایران حفظ کرده و از آن دور نخواهد شد.

این مقام ارشد رنوپارس در ایران در خصوص افزایش سطح کیفی خودروهای رنو اظهار داشت: از سال آینده رعایت استانداردهای جدید 85گانه روی خودروها اجباری خواهد شد و ما موظف به ارائه این سطح جدید از استانداردها، روی خودروهایی مانند تندر نود و ساندرو هستیم. رعایت این استانداردها، روی خودروهای مطرح شده بسیار هزینه‌بر بوده و اقتصادی به نظر نمی‌رسد از این رو احتمال دارد پلتفرم جدیدی برای این خودروها بازطراحی شده یا این محصولات از خط تولید حذف شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رنو قصد ساخت خودروهای الکتریکی یا ورود آنها به ایران دارد افزود: در صورتی که زیرساخت‌های مناسب برای عرضه و کار خودروهای برقی فراهم گردد، امکان ارائه و فروش خودروهای برقی رنو در کشور نیز فرآهم خواهد شد.

 رنو برند فرانسوی شماره یک دنیا و دومین برند در اروپا محسوب می‌شود. رنو همچنین در بخش خودروهای برقی، با سهم بازار 23.8 درصدی، رهبری خود  در بازار اروپا را تقویت کرده است.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات  و محدودیت‌های زمان، روند صادرات را برای مدتی متوقف شده اعلام کرد و افزود: در سال گذشته همه محصولات را برای کلینیک خودرو (car clinic) به چند کشور صادر کرده‌ایم تا پس از بررسی بازار، صادرات را از سر بگیریم. علاوه بر این، صادرات قطعه نیز در دستور کار قرار گرفته‌است. وی با اشاره به برنامه‌های رنو برای توسعه قطعه‌سازی گفت: گزارش‌های سازمان بازرسی کیفیت حکایت از عملکرد ما در زمینه توسعه حوزه قطعه‌سازان دارد، چرا که بخش عمده‌ای از کیفیت خودرو به کیفیت قطعات وابسته است.

مدیر عامل رنوپارس افزود: ما در همکاری با قطعه‌سازان ایرانی توانسته‌ایم استانداردهای رنو را در ایران پیاده‌سازی کنیم و اکنون شاهد تولید با کیفیت‌ترین محصولات در کشور هستیم.

رنو در آغاز سال نوی میلادی به رسم هرساله شرکتش گزارشی کامل از عملکرد تمامی شعبه‌های خود در جهان ارائه داد. گزارشی که حکایت از رضایت عملکرد شعبه‌اش در ایران دارد.

تیری کاسکاس معاون ارشد فروش و بازاریابی  رنو در این گزارش اعلام کرد که گروه خودروسازی رنو (شامل برندهای رنو، داچیا، رنوسامسونگ موتورز، لادا و آلپاین)، با رشد 8.5 درصدی و فروش 3.76 میلیون خودرو در سراسر جهان، موفق شده به رکورد جدیدی در فروش دست یابد.

البته ایران تنها کشوری نیست افزایش فروش و توسعه سهم بازار را تجربه می‌کند. فروش و سهم بازار رنو، در تمامی مناطق عملیاتی این گروه خودروسازی از جمله منطقه "آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران" افزایش داشته و سال خوبی را برای این کمپانی فرانسوی رقم زده است.

 شرکت رنوپارس به صورت جوینت ونچری میان رنو فرانسه، ایران خودرو و سایپا از سال 2004 در ایران تاسیس شده و از سال 2007 تولید محصولات رنو در ایران را آغاز کرده است.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)

به گزارش صدای ایران از عصر ایران کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.



جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.


با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine 

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است. 

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود. 




شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی


در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم