Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا دو سال آینده اعمال ۸۵  استاندارد جدید خودرویی در کشور اجباری می‌شود و با این اوصاف  تولید خیلی از خودروها از جمله  برخی از محصولات فعلی رنو به حالت تعلیق درخواهد آمد. احتمال جایگزین شدن خودروهای جدید در خطوط تولید رنو نیز وجود دارد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران، نتایج سالانه عملکرد شرکت رنوپارس نشان می‌دهد رکورد تولید، فروش و سهم بازار محصولات داخلی رنو در ایران، با تولید بیش از 160 هزار خودرو شکسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب رنو 11 درصد از بازار ایران را در قبضه خود گرفته و برای این موفقیت 48 درصد تولید خود را افزایش داده است. به همین دلیل این کمپانی فرانسوی ادعا می‌کند موفق‌ترین سال عملیاتی خود در ایران را پشت سر می‌گذارد.

 پاسکال فلتن، مدیر منطقه‌ای رنو در ایران در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به گزارش سالانه رنو و افزایش فروش محصولات آن در ایران گفت: سهم ایران را در این موفقیت چشمگیر است. وی تشریح کرد: ما در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران (AMI) مقام اول در برند رنو را کسب کردیم و در جهان بعد از فرانسه و برزیل سوم شدیم.

وی با اشاره به سهم فروش رنو در ایران افزود: ما سهم فروش خود در بازار ایران را 50 درصد افزایش دادیم و قصد داریم با همکاری شرکایمان باکیفیت‌ترین محصولات را به دست مشتریان برسانیم.

فلتن تاکید کرد: تلاش رنو تمرکز بیشتر بر کیفیت، مهندسی محصولات، داخلی‌سازی و توسعه منابع انسانی است و رنو پایبندی خود در این مسائل را به خوبی نشان خواهد داد.

اما عملکردهای رنو تنها به مسائل مطروحه ختم نخواهد شد. رنو تلاش کرده علاوه بر نتایج کمی  تحولاتی را در بخش کیفی به نمایش بگذارد. نماینده ایرانی رنو، در بحث داخلی‌سازی قطعات، همکاری با مگاموتور از سر گرفته و رکورد بیشترین تولید موتور گروه تندر با کیفیت عالی به ثبت رسانده است.

 گیربکس پیشرفته JHQ نیز در چرخشگر تبریز به تولید انبوه رسیده و هم اکنون برای کلیه محصولات تولیدی رنو در ایران از این گیربکس استفاده می‌شود.

رامتین اسماعیلی، مدیرعامل رنوپارس درباره فعالیت‌های دیگر شرکتش در سال 2017 اظهار کرد: "ما پیش از تحریم‌ها 5500 خودرو صادر کردیم که در زمان خود عدد قابل توجهی به شمار می‌آمد.

وی در نشست مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام و اعمال تحریم های دوباره، رنو چه واکنشی از خود نشان خواهد داد و چه موضعی را انتخاب می‌کند افزود: موضع رنو مشخص است و در صورت وضع دوباره تحریم‌های برجامی از سوی آمریکا رنو مواضع خود را در ایران حفظ کرده و از آن دور نخواهد شد.

این مقام ارشد رنوپارس در ایران در خصوص افزایش سطح کیفی خودروهای رنو اظهار داشت: از سال آینده رعایت استانداردهای جدید 85گانه روی خودروها اجباری خواهد شد و ما موظف به ارائه این سطح جدید از استانداردها، روی خودروهایی مانند تندر نود و ساندرو هستیم. رعایت این استانداردها، روی خودروهای مطرح شده بسیار هزینه‌بر بوده و اقتصادی به نظر نمی‌رسد از این رو احتمال دارد پلتفرم جدیدی برای این خودروها بازطراحی شده یا این محصولات از خط تولید حذف شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رنو قصد ساخت خودروهای الکتریکی یا ورود آنها به ایران دارد افزود: در صورتی که زیرساخت‌های مناسب برای عرضه و کار خودروهای برقی فراهم گردد، امکان ارائه و فروش خودروهای برقی رنو در کشور نیز فرآهم خواهد شد.

 رنو برند فرانسوی شماره یک دنیا و دومین برند در اروپا محسوب می‌شود. رنو همچنین در بخش خودروهای برقی، با سهم بازار 23.8 درصدی، رهبری خود  در بازار اروپا را تقویت کرده است.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات  و محدودیت‌های زمان، روند صادرات را برای مدتی متوقف شده اعلام کرد و افزود: در سال گذشته همه محصولات را برای کلینیک خودرو (car clinic) به چند کشور صادر کرده‌ایم تا پس از بررسی بازار، صادرات را از سر بگیریم. علاوه بر این، صادرات قطعه نیز در دستور کار قرار گرفته‌است. وی با اشاره به برنامه‌های رنو برای توسعه قطعه‌سازی گفت: گزارش‌های سازمان بازرسی کیفیت حکایت از عملکرد ما در زمینه توسعه حوزه قطعه‌سازان دارد، چرا که بخش عمده‌ای از کیفیت خودرو به کیفیت قطعات وابسته است.

مدیر عامل رنوپارس افزود: ما در همکاری با قطعه‌سازان ایرانی توانسته‌ایم استانداردهای رنو را در ایران پیاده‌سازی کنیم و اکنون شاهد تولید با کیفیت‌ترین محصولات در کشور هستیم.

رنو در آغاز سال نوی میلادی به رسم هرساله شرکتش گزارشی کامل از عملکرد تمامی شعبه‌های خود در جهان ارائه داد. گزارشی که حکایت از رضایت عملکرد شعبه‌اش در ایران دارد.

تیری کاسکاس معاون ارشد فروش و بازاریابی  رنو در این گزارش اعلام کرد که گروه خودروسازی رنو (شامل برندهای رنو، داچیا، رنوسامسونگ موتورز، لادا و آلپاین)، با رشد 8.5 درصدی و فروش 3.76 میلیون خودرو در سراسر جهان، موفق شده به رکورد جدیدی در فروش دست یابد.

البته ایران تنها کشوری نیست افزایش فروش و توسعه سهم بازار را تجربه می‌کند. فروش و سهم بازار رنو، در تمامی مناطق عملیاتی این گروه خودروسازی از جمله منطقه "آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران" افزایش داشته و سال خوبی را برای این کمپانی فرانسوی رقم زده است.

 شرکت رنوپارس به صورت جوینت ونچری میان رنو فرانسه، ایران خودرو و سایپا از سال 2004 در ایران تاسیس شده و از سال 2007 تولید محصولات رنو در ایران را آغاز کرده است.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند

بزرگترین نمایشگاه خودروی چین آینده تمام برقی را به نمایش می‌گذارد و البته برندهای محلی غالب هستند.

به گزارش ایسنا، بزرگترین نمایشگاه خودروی چین روز پنجشنبه (۲۵ آوریل) در پکن آغاز به کار کرده و معروف‌ترین های خودرو، جدیدترین خودروهای الکتریکی خود را به نمایش گذاشتند که نشان می‌دهد چگونه بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان در حال حاضر و بدون توجه به گذشته، در وضعیت کاملاً الکتریکی قرار دارد.

برگزارکنندگان اعلام کردند که خودروسازان قرار است  ۱۱۷ مدل جدید در مقابل ۹۳ مدل سال گذشته را در نمایشگاه شانگهای ارائه کنند، در حالی که در مجموع ۲۷۸ خودروی جدید انرژی نو به نمایش گذاشته خواهند شد که ۷ مورد بیشتر از سال گذشته است.

این نمایشگاه که تا اوایل ماه آینده برگزار می‌شود، در حالی برگزار شده که فروش خودروهای انرژی نو در اوایل آوریل به نقطه عطفی رسید و بیش از ۵۰ درصد از خودروهای فروخته شده در چین را تشکیل داد. خودروسازان تلاش می‌کنند با اعلام مدل‌های جدیدتر و ارزان‌تر و تبلیغات، از یک جنگ قیمتی یک ساله که حاشیه سود را کاهش داده  و فروش افزایش یافته است، عقب نمانند.

در نمایشگاه خودروی پکن، بدون شک علاقه‌ای به خودروهای بنزینی نیست. ویلیام لی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت چینی خودروهای برقی نیو به رویترز گفت همه به دنبال جدیدترین فناوری‌ها در هوشمندسازی و خودروهای برقی هستند. اگر به این نمایشگاه سری بزنید دیگر در مورد خودروهای برقی شک نخواهید کرد زیرا این در واقع آینده نیست، بلکه همان چیزی است که در حال حاضر در حال وقوع است.

ازدحام جمعیت غرفه‌های تولیدکنندگان چینی مانند بی‌وای‌دی و شرکت تازه وارد در صنعت شیائومی قابل ملاحظه است. لی جون، مدیرعامل شیائومی گفت که تعداد سفارش‌های ثبت‌شده برای سدان SU۷ اسپورت این شرکت به ۷۵ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسیده است.

بی‌وای‌دی، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی جهان، برندهای پریمیوم یانگ‌وانگ و دنزا خود را به‌شدت تبلیغ کرد و سعی داشت تصویر خود را به عنوان یک خودروساز ارزان‌قیمت از بین ببرد. همچنین Ocean-M، یک هاچ بک دیفرانسیل عقب اسپرت با قیمت ۲۰ هزار و ۶۹۹ تا ۲۷ هزار و ۵۹۸ دلار آمریکا را اعلام کرد که اولین خودروی تولیدشده بر روی پلت فرم جدید تمام الکتریکی خواهد بود. این خودروی سایز متوسط طبقه متوسط چین را هدف قرار می‌دهد و بسیار کمتر از قیمت خودروهای برقی رایج در آمریکای شمالی و اروپا به فروش می‌رسد.

خودروسازان خارجی که در تلاش برای بازنشانی راهبردهای خود در چین هستند، برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید و تحقیقات محلی اعلام کردند و نیسان موتور و مزدا موتور ژاپن از خودروهای طراحی‌شده برای رانندگان چینی رونمایی کردند.

خودروساز آمریکایی جنرال موتورز برای اولین‌بار خودروهای موتورهای سنتی را از خط تولید خود کنار گذاشت، در حالی که مرسدس بنز آلمان با نمایش تعداد انگشت شماری از خودروهای برقی جدید، شایعات مبنی بر کنار گذاشتن برقی‌سازی را رد کرد.

تسلا دوباره از نمایشگاه صرف نظر کرد. آخرین شرکت آن در نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ بود.

رئیس شرکت خودروسازی گریت وال موتور گفت با ورود صنعت خودروسازی چین به عصر جدیدی از جهانی‌شدن و قدرت رو به رشد برندهای داخلی چینی، حرکت وسایل نقلیه چینی به صحنه جهانی نیز به روند جدیدی تبدیل شده است. سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته طراحی شده داخلی مشابه فناوری خودران تسلا (FSD) نیز توسط چندین خودروساز به‌عنوان نقاط کلیدی فروش به بازار عرضه شد.

بی‌وای‌دی اعلام کرد که در سه ماهه دوم دو مدل  را در بازار انبوه سری Dynasty و Ocean مجهز به سیستم کمکی رانندگی پیشرفته خود (ADAS) عرضه خواهد کرد، در حالی که اکسپنگ گفت که به طور مداوم نرم‌افزار را با سرعتی فوق‌العاده سریع ارتقا خواهد داد که آن را از رقبا جلوتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی چینی گروه گاک اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۲۵ مدل‌های پرچمدار مجهز به سیستم پیشرفته همیار راننده(ADAS) هوآوی را روانه بازار خواهد کرد. این یکی از هفت برند خودروساز دولتی است که برای استفاده از فناوری ADAS هوآوی با هوآوی همکاری کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی