Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ورود رسمی موبایل، ماهانه ۱۰ میلیارد و در سال ۱۲۰ میلیارد تومان به هلال احمر کمک می‌شود.

ایلنا نوشت: رئیس انجمن وارد کنندگان موبایل گفت: زمان ورود رسمی یک گوشی به کشور بر اساس دستور العمل موجود، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد عوارض ورودی گمرک، ۴ درصد مالیات بر درآمد علی‌الحساب، ۳ درصد سود بازرگان، ۲ درصد هزینه حمل و نقل از کشور امارت متحده عربی، ۱ درصد اهدایی به هلال احمر و ۲ درصد متفرقه که در مجموع ۲۶ درصد است، دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم این است که  ماهانه ۱۰ میلیارد و در سال ۱۲۰ میلیارد تومان به هلال احمر کمک می‌شود.

سیدمحمود صفار افزود: بازار موبایل ایران ۱۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. این در حالی است که قاچاق در تلفن همراه ضرر ۲۷۰۰ میلیارد تومانی به دولت می‌زند و حالا با رجیستری علاوه بر ساماندهی بازار و مشخص شدن وضعیت واقعی کسب و کار بازار موبایل، دولت نیز درآمد مناسبی کسب می‌کند.

وی گفت: هم اکنون واردات موبایل به صورت رسمی و با اعتماد واردکنندگان رسمی موبایل به اجرای قاطع و محکم طرح رجیستری بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، رقم واردات رسمی تلفن همراه بسیار افزایش یابد. در حقیقت افزایش واردات موبایل به معنای افزایش سهم ورود رسمی موبایل و کاهش حجم واردات غیررسمی است که می‌تواند بازار را به صورت ۱۰ درصد غیررسمی و ۹۰ درصد واردات رسمی تغییر دهد که این یک اتفاق بزرگ برای بازار تلفن همراه ایران است که چندین سال در قاچاق غرق شده بود.

منبع: ایلنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در صفحه‌ای اکس‌ نوشته است که وی با نیسفور مغندی، رئیس هیأت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و هما ذکریا نادر، مدیر تعامل و مشارکت استراتژیک این نهاد دیدار داشته است.

وی افزود: «ما در مورد کمک‌های بشردوستانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف در افغانستان، به ویژه، کمک به بیوه‌ها، یتیمان و کودکان مبتلا به مشکلات قلبی گفتگو کردیم.»

وی گفت در این دیدار تأکید کردیم که نیاز روزافزونی به کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اساسی وجود دارد.

این درحالیست که امروز سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳