Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از وام اشتغال روستائیان و عشایر به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است اما بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانواده از این مبلغ چه مقدار سهم دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو،  1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این مبلغ 400 میلیارد تومان است که قرار است متناسب با هر استان با نرخ سود 6 درصد و 4 درصد در اختیار رروستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام برای وام اشتغال روستایی از 18 دی ماه در کشور آغاز شده است بر این اساس همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران روستایی علاقمند به فعالیت و سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری  مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند در مرحله بعد از رمز عبور ارسالی برای ورود به سامانه استفاده کنید.

متقاضیان پس از ورود و ثبت نام در سامانه و بارگذاری طرح‌های خود به شکل الکترونیکی باید در انتظار پیغام بررسی و تایید نهایی طرح خود باشند که از طریق پست الکترونیک یا ارسال پیامک به تلفن همراه انجام می‌پذیرد.

تسهیلات 12 هزار میلیارد تومانی در مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ سود چهار درصد، در مناطق روستایی و عشایری معمولی شش درصد و در نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر با نرخ سود 10 درصد توزیع خواهد شد.

وام اشتغال روستایی فرصتی برای دریافت تسهیلات توسط زنان سرپرست خانوار است که بتوانند شغلی را هم برای خودشان و هم برای چند نفر دیگر ایجاد کنند چرا که بیش از 50 درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

 اگر یک منطقه مزیت دامداری دارد، تسهیلات روستایی با این رویکرد پرداخت می‌شود که متقاضی حتما به سراغ دام همراه با اصلاح نژاد برود که بهره‌وری داشته باشد و لذا پرداخت وام در حوزه‌هایی که اشتغالشان ثبات ندارد یا احتمال انحراف منابع در آن است، صورت نمی‌گیرد.

درصورتی که اولویت یک منطقه روستایی تولید گیاهان دارویی یا صنایع دستی و بسته بندی باشد یا در یک منطقه عشایری بحث تولید نان و ایجاد نانوایی و قنادی مزیت داشته باشد، منابع به آن سمت جهت دهی می‌شود، بنابراین طرح‌ها ترجیحا باید در جهت مزیتهای آن منطقه روستایی وعشایری باشد.

 

اعطای تسهیلات اشتغالزایی به 219 زن عشایر و روستایی

معاون اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: از ابتدای سالجاری تا  اخرین روز از اذر ماه 1489 طرح اشتغالزایی در روستاها توسط متقاضیان اجرا شده است.

رحیمی نیا عنوان کرد: برای اجرای این تعداد طرح  مبلغ 25 میلیارد و 800 میلیون تومان  در حوزه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی، خدمات و صنفی صنعتی تسهیلات ارایه  داده شده است.

وی ادامه داد: 219 نفر از افرادی که متقاضی طرح اشتغالزایی در روستاها و عشایر استان بانوان هستند که می توان گفت این مبلغ تسهیلات یک سوم آن به بانوان و بقیه به اقایان تعلق گرفته است.

معاون اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد  افزود: از ابتدای سالجاری تا اخرین روز از اذر ماه بیش از 2 میلیارد 747 میلیون تومان به بانوان روستائی  و عشایر در جهت ایجاد شغل تسهیلات داده شده است که این بانوان بیشتر در زمینه های کشاورزی و دامپروری مشغول به کار شده اند.

در اینجا می طلبد که مسئولان برای دادن وام اشتغال به بانوان بیشتر از گذشته همت کنند تا هیچ زنی مجبور نباشد برای هزینه زندگی اش کارهای سخت و طاقت فرسا را انجام دهد و مجبور نباشد در کوچه و خیابان های یاسوج دست فروشی کند چرا که هم مشکلاتی را برای خودشان هم برای خانواده ایجاد می شود و نمونه آن افزایش آسیب های اجتماعی در میان جامعه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه جدی وارد شده است و گفته که اجازه نمی دهم وام اشتغال در هیچ زمینه ای به جز اشتغال روستائیان و عشایر هزینه شود.این التیماتوم استاندار به مدیران و مسئولان بود که تلاش کنند همه 400 میلیوت تومان تخصیص داده شده به استان برای استغال روستائیان و عشایر را جذب کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید اسلام موسوی عصر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۰۰ کولر، ۱۷۸ هزار و ۵۴۹؛ بسته معیشتی و ۴۶ هزار و ۵۶۸ بسته لوازم‌التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان افزود: همچنین در سال گذشته با پرداخت ۲ هزار و ۵۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال، چهار هزار و پانصد شغل توسط بسیج سازندگی در استان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰۵ واحد مسکونی توسط گروه‌های جهادی احداث و ۱۵۲۲ واحد مسکونی تعمیر و ۱۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد با مشارکت این نهاد احداث شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان گفت: در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست نیز ۱۱ هزار و ۶۷۲ هکتار بیابان زدایی صورت گرفت و در سطح یک هزار هکتار مدیریت روان‌آب انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت ۱۰ کیلومتر معابر و راه روستایی خوزستان و تخصیص یک هزار تن قیر و آبرسانی به ۱۸۹ روستای استان توسط بسیج سازندگی استان بیان کرد: تفاهمنامه‌هایی با اداره کل ورزش و جوانان برای تجهیز ایستگاه‌های نجات غریق خوزستان، تفاهم‌نامه پنج جانبه بین کمیته امداد، بنیاد شهید، فنی و حرفه‌ای و بسیج سازندگی در زمینه آموزش و اشتغال، توانمند سازی و تحول اجتماعی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی امضا شده است.

کد خبر 6095323

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید