Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:25:07 GMT

عدم توجه به دودکش خطرات بسیاری را بهمراه دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۱۷۰۲

عدم توجه به دودکش خطرات بسیاری را بهمراه دارد

رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان گفت: یکی از موارد مهمی که خطرات بسیار زیادی را بهمراه دارد دودکش است که نیاز است مشترکین گاز طبیعی در زمان استفاده از وسایل گاز سوز به آن توجه ویژه نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ قربانعلی منوچهریان با اشاره به عدم توجه به دودکش گفت: یکی از موارد مهمی که خطرات بسیار زیادی را بهمراه دارد دودکش است که نیاز است مشترکین گاز طبیعی در زمان استفاده از وسایل گاز سوز به آن توجه ویژه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد، افزود: چرا که باعث می شود گازهای سمی وارد فضای خانه شده وحوادث جبران ناپذیری بویژه مرگ خاموش را بهمراه داشته باشد.

رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان با اشاره به اینکه دودکش وسایل گازسوز در محل عبور از شیشه های پنجره نباید مستقیماً با شیشه در تماس باشد، تصریح کرد: زیرا امکان شکستن شیشه در اثر حرارت و افتادن دودکش وجود دارد.

وی با تأکید براینکه به ‌هیچ عنوان دودکش وسایل‌ گازسوز و هواکش (فن) را از یک ‌لوله یا‌ کانال مشترک عبور ندهید، اظهار داشت: حتی‌الامکان از نصب زانوی اضافی در مسیر دودکش خودداری نمائید زیرا زانو کارآئی دودکش را کاهش می‌دهد.

منوچهریان متذکر شد: دودکش و اتصالات آن باید از ورقهای ضدزنگ (گالوانیزه) و نسبتاً ضخیم و از جنس مقاوم و بدون هیچ گونه منفذ یا نشتی باشد و به کارگیری لوله های آکاردئونی آلومینیومی مجاز نمی باشد.

رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان خاطرنشان کرد: به منظور تامین هوای مورد نیاز و سوخت مناسب و مطلوب وسایل گرمایشی، از بستن کامل منافذ منجمله زیر درب ها خوداری نمائید.

وی با بیان اینکه آبگرمکن، بخاری و هر وسیله گازسوز حتماً بایستی مجهز به دودکش مجزا باشند و دقت شود از نصب بدون دودکش این وسیله‌ها در محیط های بسته جداٌ خودداری گردد، تأکید کرد: از قرار دادن انتهای لوله دودکش در ظرف آب نیز پرهیز کنید زیرا این امر نه تنها گازهای سمی را جذب نمی کند بلکه موجب انتشار آن در فضا شده و حوادث ناگواری بهمراه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان

سردار مهدی حاجیان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح حوزه این شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال عنوان کرد.

سردار حاجیان بیان کرد: در این راستا چهار نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: برخورد با پدیده قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت و افراد قاچاقچی از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه طی سال جاری است.

کد خبر 6097228

دیگر خبرها

  • جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید(+عکس)
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند