Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی بازگشت فرد به جامعه و طرح حقوق اجتماعی و برابری فرصت‌ها برای معلولان را از اهداف مهم توانبخشی مبتنی بر جامعه عنوان کرد و افزود: معلولانی که در روستا‌ها و حاشیه‌های شهر‌ها ساکن هستند، از خدمات ۶گانه بهزیستی در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح امسال با همکاری ۲۲ تسهیل‌گر، ۱۱ مجتمع خدمات بهزیستی و یک مؤسسه سلامت روان در ۶ شهرستان قزوین و ۹۵۲ روستا به مددجویان تحت پوشش خدمات‌رسانی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: امسال در این طرح ۶۷۱ معلول شناسایی و به کمیسیون‌های تشخیص معلولیت شهرستان‌ها معرفی شده‌اند.

وارثی، آموزش به یک هزار و ۷۰۸ خانواده به صورت ارائه کتابچه‌های آموزشی و تسهیلگران آموزش دیده در زمینه مشاوره، معرفی یک هزار و ۴۴۱ نفر به مراکز و موسسات مربوطه برای آموزش از لحاظ تحصیلی و یا حرفه آموزی را از جمله خدمات این طرح در سال جاری بود.

این مسؤول گفت: در این طرح ۳۶۳ نفر برای درمان و یا دریافت خدمات توانبخشی به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: ۳۶۱ نفر هم برای دریافت وسایل کمک توانبخشی همانند ویلچر، عصا، واکر، سمعک به مددکار معرفی شدند.

وارثی مطرح کرد: در این طرح ۱۳۹ مورد سرویس بهداشتی منازل معلولین روستایی و ۵۵ مورد امکانات و تجهیزات مناسب‌سازی شده است.

وی با اشاره به اشتغال و حمایت‌های شغلی در طرح سی.بی.آر از معلولان توضیح داد: در این راستا ۳۲۱ نفر در ۶ شهرستان از خدمات خود اشتغالی، اشتغال دستمزدی و استاد شاگردی و همچنین خدمات مالی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: شورا‌های توانبخشی در هفت روستای شهرستان تاکستان، هشت روستای شهرستان بویین‌زهرا، پنج روستای شهرستان قزوین و سه روستای شهرستان آبیک تشکیل شده و مصوبات آن از طریق تسهیلگران در حال پیگیری است.

وارثی تشکیل ۱۷ کارگاه آموزشی با موضوعات متنوع پیشگیری از معلولیت، مهارت‌های زندگی و ژنتیک را از دیگر خدمات این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: همچنین در بحث مستندسازی و معرفی و نمایش توانمندی‌های جامعه هدف، چهار فیلم کوتاه پنج تا ۱۰ دقیقه‌ای با همکاری تسهیلگران و فیلمسازان شهر، برای ارائه به جشنواره مستندسازی توانمندسازی در برنامه سی.بی.آر آماده شده است.

وارثی خاطرنشان کرد: این طرح برای معلولان ساکن روستا‌های استان از سال ۸۰ تاکنون در حال اجرا است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان