Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@03:55:16 GMT

می خواهم مزه موفقیت در عرصه محاسبات ذهنی، تکواندو و درس را بچشم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۲۲۴۳

می خواهم مزه موفقیت در عرصه محاسبات ذهنی، تکواندو و درس را بچشم

‍‍‍‍‍‍

بهار روح افزا، دانش آموزی است که فعل خواستن و توانستن را به خوبی در زمینه محاسبات ذهنی، تحصیل و ورزش صرف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه استانی «تیتریک»، بسیار شنیده ‌ایم که خواستن توانستن است، اما با دیدن یا مطالعه زندگی کسانی که فعل خواستن را صرف کرده ‌اند، می‌ پذیریم که نبود امکانات یا حمایت و پشتوانه بهانه‌ هایی بوده است برای سرپوش نهادن بر کاستی هایمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهار روح افزا، دانش آموزیست که فعل خواستن و توانستن را به خوبی در زمنیه محاسبات ذهنی صرف کرد و از جمله نخبه هایی بوده که اگر نخبه را در هر معنایی صرف کنیم وی واجد آن است.
 
10 ساله است و در مدرسه شهیدان نصیری کرج تحصیل می کند، از 7 سالگی محاسبات ذهنی را آغاز کرده و آنچه امروز دارد را مرهون تلاش های پدر و مادرش می داند.

    بهار با بیان این جملات به حضورش در موسسه کودکان هوشمند اشاره کرده و به خبرنگار تیتر1، می گوید: امسال برای نخستین بار در مسابقه محاسبات ذهنی شرکت کردم چرا که سال گذشته به دلیل شرکت در رقابت های تکواندو محدودیت زمانی داشتم. 

هدفم کسب مقام اول در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی است 

نخبه گزارش ما با اشاره به اینکه خرداد 96 در مسابقات استانی محاسبات ذهنی مقام سوم را به دست آورده است ادامه می دهد در آزمون ورودی رقابت های محاسبات ذهنی کشوری مشترکا با یک داوطلب دیگر حائز مقام سوم شدم و با توجه به اینکه سطح این رقابت عالی بود برای حضور در این ماراتن روزی 3 هزار سوال تمرین می کردم و در نهایت مقام خوبی کسب کردم و آقای باقری مدیر موسسه کودکان هوشمند، خانم محمدی و گازرانی و مادر و پدرم مشوق من بودند و معلمان مدرسه به من انگیزه دادند تا بتوانم موفق شوم. 

بهار با اشاره به اینکه 17 کشور در رقابت های جهانی محاسبات ذهنی با یکدیگر به رقابت می پردازند گفت: با توجه به اینکه این ماراتن 28 دسامبر 2017 معادل 7 دی ماه 96 در آفریقای جنوبی برگزار می شود تمام سعی و تلاش خود را برای کسب بهترین مقام و جایگاه خواهم کرد.

از چگونگی علاقه بهار به محاسبات دهنی که سوال می کنم دلیلش را عشق به ریاضی و چرتکه اعلام کرده و افزود: از همان روز اول رفتن به مدرسه علاقه زیادی به ریاضی داشتم و گاهی دخترخاله ام که تمرین می کرد با شوق زیاد محاسباتش را نگاه می کردم و موجب شد از 7 سالگی وارد موسسه کودکان هوشمند شوم، روزی یک ساعت کار کردم و تداخلی بین درس، ورزش و محاسبات ذهنی ام ایجاد نشد.  
بهار به نوشتن چند داستان و نقاشی آنها اشاره می کند و از خواندن و حفظ کردن اشعار مولانا و سروده های خود و 11 مدالش در حوزه ورزش می گوید و کسب دو مقام در لیگ استانی تکواندو، 4 مقام در مسابقات آزاد، تیمی و انفرادی و مقام سوم مشترک تیمی سال 95 در سطح کشور و مقام سوم کشور در سال 96 را از جمله افتخاراتش در عرصه ورزش می داند. 

می خواهم در آینده جراح قلب شوم 

نخبه محاسبات ذهنی قطعه مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم از غزلیات مولانا را می خواند و سروده های خود را با مضمون فصل ها، معلم هایش، احترام به پدر و مادر عنوان کرده و می گوید: اشعارم را در سر رسیدی می نویسم و مادرم در ویرایش آنها مرا کمک می کند. 

بهار آینده اش را در محاسبات ذهنی روشن می داند و مایل است در سال های آتی جراح قلب شده و در رشته تکواندو قهرمان المپیک شود و هدف اصلی خود را کسب مقام اول در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه در دی ماه امسال اعلام می کند و حمایت پدر و مادرش را مهمترین عامل برای خسته نشدن در این راه دانست.        فیلم محاسبات ذهنی بهار روح افزا دانش آموز 10 ساله کرجی   آخرین جمله بهار خطاب به پدر و مادرش است و می گوید آنها را خیلی دوست دارد و از حمایت این دو عزیز و مدیر موسسه کودکان هوشمند، خانم محمدی و معلمان مدرسه اش تشکر می کند. 

روزی که بهار قهرمان قهرمانان محاسبات ذهنی شد 

و اما مدیر موسسه درباره بهار گفت: وی قریب به 2 سال در حال تمرین بوده و جمع و تفریق، ضرب و تقسیم را به اتمام رسانده است و امسال با اختلافی جزئی در حد یک سوال نفر دوم بخش نوشتاری شد و در بخش دیداری تا 15 آیتم دو رقمی جمع و تفریق نیم ثانیه ای آزمون برگزار شد که بهار قهرمان قهرمانان در سطح ب (8 الی 12 سال) شد. 

حمید باقری افزود: 28 دسامبر 2017 معادل 7 دی ماه 96 بهار روح افزا، نیایش فرح بخش و محمد هاتف دهقان از استان البرز در آزمون جهانی مسابقات ذهنی که در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار می شود شرکت خواهند کرد.    وی اظهار داشت: بهار و خانواده اش در راستای شعار موسسه کودکان هوشمند مبنی بر (تغییر کودکان خود را باور نخواهید کرد) پیش رفتند چرا که فعالیت های این نهاد و محاسبات ذهنی روی اخلاق و رفتار، خلاقیت، اعتماد به نفس و ادراک مفاهیم توسط بچه ها تاثیر می گذارد.

ممانعت هایی در مسیر محاسبات ذهنی وجود دارد

باقری اظهار داشت: متاسفانه عده ای به واسطه نداشتن اطلاعات با متد آموزشی محاسبات ذهنی که 125 سال در ژاپن تدریس می شود مخالف هستند اما با توجه به اینکه تاثیرات آن در دانش آموزان مشاهده می می شود خوشبختانه به نوعی رواج پیدا کرده است و البته ممانعت هایی نیز در این مسیر وجود دارد. 

آنچه مسلم است حمایت های محمدرضا روح افزا پدر بهار که شغل آزاد داشته و عضو انجمن معماران ایران است و مادرش صدیقه اصغر پور که خانه دار است زمینه موفقیت تنها فرزندشان را فراهم کرده و وی را قدم به قدم به سمت آرمان هایش سوق می دهد.            انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد

دیوان محاسبات کل کشور بر اصلاح بند ۴ از قسمت «د» بخش اول مجموعه مقررات ارزی پیرامون انتقال وجه حواله ارزی به حساب نماینده معرفی شده از سوی ذینفع (فروشنده)، از سوی بانک مرکزی پذیرفته و ابلاغ شد.

این نهاد نظارتی در اصلاح بند مذکور پیشنهاد داده بود که در تبصره ۳ پیش‌نویس، عبارت «تعیین نحوه تشخیص اصالت تاییدیه‌ها و مسئولیت اصالت تاییدیه‌های تایید شده، بر عهده موسسه اعتباری است» جایگزین شود که این موضوع اجرایی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • جهان ذهنی بِرشت
  • پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد
  • عزت نفس در نوجوانان سوژه نشست بچه‌های رستا
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم