Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@05:12:08 GMT

جزییاتی از فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۲۴۷۷

جزییاتی از فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

مدیرکل متوسطه اول و مسئول کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، جزییاتی از فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و مسئول کمیته، فرآیندانتخاب و انتصاب مدیران مدارس، توضیحاتی در زمینه چگونگی این فرآیند ارائه داد.

وی گفت: این موضوع حدود ۳ ماه قبل با فراخوان نظرخواهی از همکاران توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شد، ایده اصلی این موضوع این است که سامانه ای طراحی شود تا فرهنگیانی که داوطلب مدیریت مدرسه هستند بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاران فرهنگی با ارائه نظرات خود با این ایده اعلام موافقت کرده و این حرکت را گامی در جهت شایستگی گزینی مدیران مدارس تلقی کردند.

محبی بیان کرد: در مرحله اول پس از تحلیل نظرات همکاران، کمیته ای از نمایندگان معاونت های مختلف وزارت آموزش و پرورش  تشکیل شد و فرآیند این کار به صورت زیر مورد بررسی قرار دادند:

- تشکیل کمیته انتخاب و انتصاب در مناطق آموزش و پرورش جهت مشخص کردن مدارسی که نیاز به مدیر دارند

- اطلاع رسانی به فرهنگیان جهت مراجعه به سامانه جهت مطلع شدن از شرایط احراز مدیریت

- اعلام داوطلبی در سامانه پس از مطالعه شرایط احراز مدیران در هر دوره تحصیل 

- تکمیل سوابق پرسنلی و عملکردی در سامانه و مشاهده امتیاز خود پس از تأیید کمیته

- برگزاری آزمون برای همکاران داوطلب مدیریت پس از مراحل اداری و قانونی 

- مصاحبه از افرادی که ۳۰ درصد نمره را درآزمون کسب کرده باشند

مسئول کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در ادمه گفت: افراد کاندیدا در سه مرحله امتیازاتی را کسب خواهند کرد که این امتیازات، برای سوابق پرسنلی و عملکردی ۲۰۰ امتیاز، برای آزمون ۲۰۰ امتیاز و برای مصاحبه ۴۰۰ امتیاز درنظرگرفته شده است. سرفصل های آزمون از سند تحول، آیین نامه اجرایی مدارس، اصول راهنمایی و مشاوره و مدیریت خواهد بود که  منابع آن در سامانه قرار داده خواهد شد.

وی درباره وضعیت فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت، پیش نویس بخشنامه جهت ابلاغ آماده شده و دراین بخشنامه پیش بینی شده است که در سال اول در مراکز استانی این روش عملیاتی شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار طلبه فاضل نزدیک به اجتهاد داریم

قائم‌مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم، گفت: بیش از ۴ هزار نفر طلبه فاضل نزدیک به اجتهاد داریم و این اتفاق با نیت جهادی مدیران مدارس محقق شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی در نشست صمیمی با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: اتفاقات ارزشمندی در معاونت‌های مختلف حوزه رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه شورای مدیران امسال پرحجم‌تر و مفیدتر برگزار شد، مطرح کرد: در موضوع پذیرش و جذب در مدارس علمیه قم کارگروهی را با سیاست مشخصی تشکیل دادیم.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم عنوان کرد: تصمیم گرفتیم که حوزه‌ را آن‌ چه که هست بدون کم و زیاد به دیگران معرفی کنیم و در نخستین مرحله از مدیران آموزش‌وپرورش دعوت کردیم تا حوزه را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر طلبه فاضل نزدیک به اجتهاد داریم، بیان کرد: این اتفاق با نیت جهادی مدیران مدارس محقق شده است.

ملکی گفت: آمادگی داریم در سال 1403 تحول دیگری را حوزه‌های علمیه رقم بزنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسیر و مقصد سفر‌های نوروزی با توجه به سامانه بارشی انتخاب شود
  • انتصاب جدید در آموزش و پرورش شهرستان نقده
  • انتصاب مشاور امور پخش و اکران موسسه تصویر شهر
  • بیش از ۴ هزار طلبه فاضل نزدیک به اجتهاد داریم
  • مسافران برای انتخاب اسکان و اطلاع از ظرفیت‌ها از اپلیکیشن «اصفهان من» یا سامانه ۱۳۷ استفاده کنند
  • طراحی سامانه ایرانی فرایند کاوی داده‌های سازمانی
  • انتصاب سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک
  • رسمی | رئیس فدراسیون والیبال ایران انتخاب شد
  • توضیحی درباره ‌فعالیت‌ غیرحضوری مدارس اهواز و کارون در نوبت صبح و ظهر
  • انتصاب اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم تئاتر ایران