Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيپريانو کاساما با بيان اينکه ما از توافق هسته‌اي ايران حمايت مي‌کنيم گفت: از پروژه آمريکا در تغيير اين توافق حمايت نخواهيم کرد.
سيپريانو کاساما رئيس مجلس گينه بيسائو امروز سه‌شنبه در سيزدهمين کنفرانس مجالس کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي اسلامي که در هتل اسپيناس پالاس تهران برگزار شد درگذشت دريابانان ايراني در نفتکش سانچي را تسليت گفت و با خانواده‌هاي آنان همدردي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خواستار همت بيشتر کشورهاي اسلامي براي تحقق آرمان‌هاي اسلام ناب محمدي شد و گفت: در جلسات قبلي مباحثي در اين زمينه به تصويب رسيد و کنفرانس فعلي که در حال برگزاري است فرصت مناسبي محسوب مي‌شود تا عملکرد خودمان را ارزيابي و تصميمات جديد را اتخاذ کنيم.
کاساما با يادآوري اينکه امروز جهان با چالش‌هاي مهم و جدي روبرو است، مبارزه با تروريسم و بيگانه‌ستيزي را از جمله اين چالش‌ها خواند و گفت: امت اسلام مي‌تواند نقش مهمي در مقابله با اين چالش‌ها داشته باشد.
رئيس مجلس گينه بيسائو مساله فلسطين را يکي از موضوعات مهم در جهان اسلام خواند و اظهار داشتن: به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و تمامي آرمان‌هاي اسلامي و مصوبات ما در تناقض است.
«اعضاي کنفرانس مجالس کشورهاي اسلامي به طور کامل تغيير سفارت آمريکا به بيت‌المقدس را رد مي‌کنند؛ اين تصميم در مغايرت کامل با تمامي معاهدات و قطعنامه 2248 سازمان ملل است.»
وي از کشورهاي اسلامي خواست گام‌هاي جدي براي مقابله با تصميم ترامپ بردارند.
رئيس مجلس گينه بيسائو خواستار اين شد که يک دولت فلسطيني با پايتختي بيت‌المقدس شرقي تشکيل شود.
کاساما ضمن محکوميت اظهارات ترامپ درباره مهاجرين آفريقايي، اين اظهارات را مشمئزکننده خواند.
وي به توافق هسته‌اي ايران با 1+5 نيز اشاره کرد و افزود: ما از اين توافق حمايت مي‌کنيم و از پروژه آمريکا در تغيير اين توافق حمايت نخواهيم کرد.
رئيس مجلس گينه بيسائو با بيان اينکه همواره از توسعه و توفيق جمهوري اسلامي ايران حمايت خواهيم کرد اظهار داشت: از برنامه‌هاي جمهوري اسلامي ايران به عنوان مدل بهره مي‌بريم.
«تحريم‌هاي ظالمانه‌اي که به جمهوري اسلامي ايران اعمال شد را محکوم مي‌کنيم و اميدواريم هرچه زودتر تمامي اين تحريم‌ها برداشته شود.»
وي تاکيد کرد: ايران در جهان جايگاه مسئولانه‌اي دارد و همواره به مسئوليت‌هايش عمل کرده است.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • عضو ارشد جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به توافق نمی‌شود
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»