Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: سهمیه استان کرمانشاه در موضوع مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۱۲۲۱ نفر است. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ استانها کرمانشاه نظرات

احسان ایمانی‌هرسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: سهمیه استان کرمانشاه در موضوع مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی 1221 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار کارهای مقدماتی آن شروع شده است گفت: سهمیه و توزیع استانی و شهرستانی آن صورت گرفته و این طرح از مصوبات شورای عالی اشتغال در سال گذشته بود که دبیری آن به عهده سازمان فنی و حرفه‌ای گذاشته شده است.

ایمانی بیان کرد: امید داریم این طرحها که در اسفند ماه سال گذشته به تصویب دولت رسید اثرگذار در بحث آموزش و اشتغال در استان و کشور باشد بیان کرد: سهمیه استان کرمانشاه در موضوع مهارت آموزی در محیط کار واقعی 1221 نفر است.

وی افزود: در این طرح موانع سالهای گذشته را از روی صنوف و اتحادیه‌ها و اصناف برداشته‌ایم و بر اساس این طرح می‌توان طرح کار آموزی را در همه صنوف شاهد باشیم و کارآموزان ما در محیط واقعی کار آموزش ببینند و مشکلاتی که در زمینه روابط کار و تأمین اجتماعی در سالهای گذشته وجود داشت اکنون برداشته شده و همچنین بیمه حوادث و مدنی کارآموزان در این مهارتها به طور کامل برعهده دولت است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ما امید داریم اصناف و اتحادیه‌ها از این طرح به درستی استفاده کنند گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد و در گزارشی که از طریق مدیر کل کمیته امداد ارائه شد استان کرمانشاه در بحث آموزش مهارتی بر اساس تعامل خوبی که با اداره کل فنی و حرفه‌ای و اداره کل کمیته امداد بر عهده داشت.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در سه آیتم مهارت‌آموزی جایگاه اول کشور را به دست آورد و توانست اشتغال خوبی در این زمینه کسب کند که با تسهیلات خوبی که از کمیته امداد دریافت کردیم نتایج خوبی در سال 95 به دست آوردیم.

ایمانی با بیان اینکه کار آموزان اغلب از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند بیان کرد: آموزش از اولین و یکی از مولفه‌های​ ضروری در بحث توسعه استان است و ما سالها است که در توسعه زیربناها و ابنیه خود و بسیاری از مسائل فرهنگی خوب کار کردیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بحث توسعه نیروی استانی فعال بودیم بیان کرد: اما به جای توسعه نیروی انسانی باید مقوله مهارت را جدی بگیریم وقتی یک فردی را می خواهیم آماده کنیم که در جامعه نقش‌آفرینی داشته باشد باید ساختارهای فرهنگی و آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را برای این افراد فراهم کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی عملا نمی‌توانند در یک صنف و صنعت شاغل شود و اشتغالزایی را برای خود ایجاد کند عنوان کرد: این یک نگرانی جدی برای کشور است و با توجه به بحران بیکاری موضوع ارتقا مهارت مردم، شاغلین و افراد جویای کار یک مقوله اصلی در کشور است که همه باید در این راستا تلاش جدی کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مهارت‌آموزی در اداره آموزشهای فنی و حرفه‌ای نقطه کلیدی است گفت: با محور قرار گرفتن این موضوع و توجه به توانمندی‌های افراد و صرف هزینه و وقت پایین فرد را برای ورود به بازار کار فراهم کند و شایستگی‌های جذب فرد را در بازار کار فراهم کنیم.

ایمانی با بیان اینکه از طرفی برخی از شاغلین به خاطر اینکه شغل خود را حفظ و اقتصاد خود را پویا کنند لازم است مهارت خود را افزایش دهند بیان کرد: در اینجا نقش سازمان فنی و حرفه‌ای بسیار کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار بحثهای تبلیغی در راستای نشر این موضوع داشتیم افزود: جلساتی با اتاق اصناف و حوزه اقتصادی برگزار کردیم و یک کمیته استانی برای پیگیری این جلسات تشکیل شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون اداره کار، تأمین اجتماعی، استانداری، سازمان صنعت و معدن برای راهبری این موضوع تشکیل جلسه داده‌اند عنوان کرد: زیرا می‌دانند طرح تازه و جدیدی است و بر اساس یکی از شاخصهای اشتغال فراگیر در کشور و استان جاری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در این طرح 194 نفر به عنوان کارآموز در این طرح مشغول به کار و در حال انجام آموزشها هستند بیان کرد: در نهایت مدرک و گواهینامه به هنرجویان ارائه می‌شود.

ایمانی با اشاره به اینکه در گذشته نگرانی جذب شاگرد یک معضل اساسی برای اصناف بود گفت: در نظام قدیمی بسیاری از مهارتها خارج از ساختار اداری و قانونی به افراد منتقل می‌شد اما در طرح جدید با توافق سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره تأمین اجتماعی و حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

وی بیان کرد: این موضوع به عنوان یک موضوع آموزشی مدنظر قرار گرفت و فرد آموزش‌دیده به عنوان کارآموز سازمان محسوب و تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرد و امیدواریم تا پایان سال این تعداد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی