Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@08:09:15 GMT

آمادگی چین برای کمک به ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۳۲۶۰

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه پکن عملیات امداد و نجات سرنشینان نفتکش سانچی را به سرعت و به بهترین شکل انجام داد، گفت: چین آماده است تا برای شرایط پس از غرق شدن این کشتی نیز به ایران کمک کند. ناطقان: لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حادثه غرق شدن نفتکش ایرانی در سواحل شرقی چین با بیان اینکه پاک کردن آب‌های این منطقه اولویت و تمرکز اصلی چین در شرایط کنونی است گفت: ما تلاش می‌کنیم تا از وقوع یک فاجعه دیگر جلوگیری کنیم چراکه نمی‌خواهیم شاهد آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در مواجهه با حادثه‌ای که در دریای چین شرقی اتفاق افتاد بسیار شفاف بوده‌ایم. ما از حمایت و همکاری دیگر طرف‌ها برای بررسی و پاکسازی منطقه استقبال می‌کنیم.
بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، لو کانگ در ادامه گفت: رهبران و دولت چین این حادثه دریایی را جدی می‌گیرند و افکار عمومی تحولات آن را از نزدیک دنبال می‌کنند. بخش‌های مربوطه نیز به سرعت و به خوبی برای انجام عملیات تحقیق و تفحص وارد عمل شدند. همانطور که پیش از این گزارش شد، تصادف یک نتفکش که ۱۳۶ هزار تن نفت را حمل می‌کرد، بسیار خطرناک بود.
وی افزود: طی روزهای گذشته همکاری میان ایران و چین بسیار سریع و موثر بوده است و این همکاری بین چین و بنگلادش نیز چنین بود. سفارت چین در ایران خیلی سریع برای مقامات و کارشناسان ایرانی ویزا صادر کرد تا خود در این جریان مشارکت داشته باشند. مرکز فرماندهی نجات چین هم تمام تلاش خود را برای تسهیل همکاری برای طرف ایرانی با طرف چینی به کار گرفت. ما با ژاپن و کره‌جنوبی نیز در این روند همکاری داشتیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین تصریح کرد: پکن برای شرایط بعد از غرق شدن نفتکش سانچی نیز حاضر است به ایران کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه عملیات امداد و نجات از سوی طرف چینی بسیار با دقت و سریع انجام گرفت افزود: آنچه بیش از هرچیزی در این حادثه برای ما اهمیت داشت، نجات جان انسان‌ها بود و در حالی که ما هیچ‌گاه از بررسی دلایل این حادثه غافل نبودیم. امدادگران چینی در نهایت توانستند پیکر دو تن از جانباختگان را پیدا کنند. من بر این باورم که جعبه سیاه کشتی می‌تواند دلیل حادثه را مشخص کند و تحقیقات بیشتر بعد از آن انجام خواهد گرفت.
لو کانگ همچنین گفت که تحقیقات در این زمینه آغاز شده و در حال انجام است.
به گزارش ایسنا، نفتکش ایرانی سانچی شنبه هفته گذشته در سواحل شرقی چین پس از برخورد با یک کشتی  باری چینی دچار حریق شد که پس از گذشت بیش از یک هفته آتش‌سوزی در نهایت روز یکشنبه به طور کامل غرق شد.
۳۲ خدمه در این کشتی مشغول به کار بودند که ۳۰ تن از آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند که همگی جان خود را از دست دادند.
منبع: ایسنا برچسب ها: چین ، نفتکش سانچی ، کمک

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان