Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در شب چهارم کنسرت های خود با اجرای گروه رستاک و محمد علیزاده ساعات خاطره انگیزی برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در شب ششم کنسرت های خود با اجرای بهنام بانی و گروه ارکستر ملی به رهبری فریدون شهیازیان و خوانندگی محمد معتمدی ساعات خاطره انگیزی برای مخاطبان رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش خبرگزاری میزان دو اجرای پرمخاطب شب گذشته را بررسی می کند.


بهنام بانی 

کنسرت بهنام بانی شب گذشته 25 دی ماه در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن همایش ایرانیان میزبان مخاطبانش بود.

کنسرت شب گذشته با یک دقیقه سکوت و ایستادن تمامی حاضرین در سالن ایرانیان به احترام شهدای کشتی نفت‌کش سانچی و نیز جان باختگان زلزله کرمانشاه و کرمان آغاز شد.

سپس بهنام بانی با اجرای قطعه "علاقه خاص" به روی صحنه آمد. این خواننده اثر اول کنسرت را اجرا کرد و سپس از تماشاگران خواست که یک‌بار دیگر به احترام شهدای سانچی و مردم زلزله‌زده کشورمان سکوت کنند.

این خواننده سپس اثر "همه دنیام" را خواند و پس از این‌که از اولین حضورش در جشنواره موسیقی فجر ابراز خوشحالی کرد، رو به مخاطبانش گفت: با توجه به اتفاقی که برای کشتی نفت‌کش سانچی افتاد و یک روز عزای عمومی در کشورمان اعلام شد، تصورم این بود که کنسرت امشب لغو می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد. حالا که این کنسرت برگزار شده است، ما آن را به شهدای کشتی سانچی تقدیم می‌کنیم.


در ادامه قطعه جدیدی از بهنام بانی اجرا شد که نسخه استودیویی آن تا کنون منتشر نشده است. این اثر "دل نکن" نام داشت و اثری کاملاً متفاوت با سایر قطعات بانی بود و فضای محزون‌تری داشت که شاید انتشار نسخه ارجینال آن بتواند جنبه‌های دیگری از صدا و خوانندگی بانی را نشان بدهد.

"اخماتو وا کن" اثر بعدی کنسرت شب گذشته بود که گیتاریست‌های ارکستر در حین اجرای آن مورد تشویق قرار گرفتند. بلافاصله پس از این اثر، بانی قطعه "چه بخوای چه نخوای" را خواند و از حامد برادران، آهنگساز و تنظیم‌کننده آثارش که در سالن حضور داشت تقدیر کرد و او را بهترین آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی در ایران دانست و گفت که برادران پس از خدا، دومین کسی است که نقش مهمی در موفقیتش داشته است.

در ادامه کنسرت هم قطعات "توقع ندارم"، "بسمه"، "چی بگم" و "وای دل بی‌قرارم" اجرا شد و بعد بهنام بانی از مادرش که در سالن حضور داشت به طور ویژه تقدیر کرد و از حاضرین در سالن ایرانیان درخواست کرد که برای تمامی پدرها و مادرهای ایرانی دست بزنند.

در پایان کنسرت نیز قطعه "من یه دیوونم" این‌بار با شیوه‌ای کمی متفاوت‌تر از اجرای قبلی آن اجرا شد تا کنسرت بهنام بانی با اجرای 11 قطعه در 90 دقیقه به پایان برسد.


ارکستر ملی با فریدون شهبازیان و محمد معتمدی

اجرای ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد معتمدی، در حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی افضلی مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، برگزار شد.

برنامه با پیام تسلیت دبیرخانه جشنواره به مناسبت حادثه غمبار نفتکش ایرانی آغاز شد و پس از آن نوازندگان ارکستر به صحنه آمدند. نخستین قطعه‌ای که توسط نوازندگان به اجرا درآمد موسیقی فیلم "محمد رسول الله" اثر جاودانه موریس ژار بود که در سکوت سازهای ایرانی ارکستر، توسط سازهای زهی و بادی نواخته شد.


سپس محمد معتمدی به صحنه آمد و نخستین تصنیف این کنسرت را اجرا کرد، در حالی که تکنوازی نی همراه با ارکستر او را همراهی می‌کرد.

قطعه بعدی با نت‌های پیانو آغاز شد و معتمدی تصنیف "کویر" را که شاعر و آهنگساز آن هم خودش بوده است اجرا کرد.
 
پس از اجرای قطعه‌ای بی‌کلام، تصنیف "چون گل همراه نسیم" با آهنگسازی همایون خرم و ترانه‌ای از بیژن ترقی اجرا شد. سپس نوبت به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های ایرانی به نام "کاروان" رسید که با آهنگی از مرتضی محجوبی، ترانه رهی معیری و آواز بنان، جاودانه شده است.

بخش دوم برنامه با قطعه بی‌کلام "جام تهی" که یکی از برترین آثار آهنگسازی فریدون شهبازیان است آغاز شد. این قطعه که در اوایل دهه 50 نوشته شده همچنان شنیدنی است و رنگ‌بندی صوتی آن با نوای جادویی کلارینت، حضور پر رنگ سازهای بادی و مضراب‌های جذاب سنتور، جلب توجه می‌کند.

پس از آن بار دیگر معتمدی به صحنه آمد و تصنیف "دل از دستم رفته برون زان دم که تو را دیدم" با آهنگی از مجید وفادار و شعری از رحیم معینی کرمانشاهی اجرا شد.


در پایان برنامه هم با درخواست مخاطبان تصنیف"ای ایران" اجرا شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»