Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@09:01:04 GMT

نرخ خرید و فروش آپارتمان‌های ۱۰۰ متری تهران +جدول

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۳۳۰۱

نرخ خرید و فروش آپارتمان‌های ۱۰۰ متری تهران +جدول

یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری در محدوده امیرآباد، کارگر شمالی با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان بفروش می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان: نرخ خرید و فروش آپارتمان‌های ۱۰۰ متری در مناطق مختلف تهران به شرح زیر است:     لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Exe.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ساخت آپارتمان در تهران سال 1402

ساخت آپارتمان یک مسئله پیچیده است و تنها با یک فاکتور قابل ارزیابی نیست. آنهایی که برای اولین بار در زمینه ساخت آپارتمان سرمایه‌گذاری می‌کنند، ممکن است فکر کنند که قیمت نهایی ساخت آپارتمان تنها بر اساس قیمت مصالحی مانند فولاد و سایر مواد ساختمانی قابل تخمین خواهد بود.

اما در واقع، چنین تخمینی بسیار ساده نیست. یکی از چالش‌های تخمین هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۲ (2023-2024)، شهر مورد نظر برای ساخت و ساز است. به علاوه، عوامل دیگری نیز بر قیمت ساخت آپارتمان تاثیر می‌گذارند که باید به آن‌ها توجه کرد. در این مقاله، علاوه بر عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان در تهران، هزینه تقریبی هر متر مربع خانه در سال ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت آپارتمان

هزینه ساخت آپارتمان در تهران تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل، قیمت آهن آلات مصرفی است که بر هزینه نهایی پروژه تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین، عوامل دیگری نیز شامل قیمت زمین، قیمت تمام شده اسکلت، هزینه اخذ پروانه ساخت، تعداد طبقات و سایر عوامل مرتبط می‌باشند که تاثیر مهمی در هزینه کل ساخت دارند. در ادامه، برخی از این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

هزینه اخذ پروانه

اخذ پروانه ساخت معمولا فرایندی طولانی و هزینه ‌بر است، ولی برای برآورد دقیق هزینه‌ها باید این مرحله را انجام داد. برای اخذ پروانه ساخت، باید مدارکی مانند سند مالکیت، کارت شناسایی مالک زمین و فیش پرداخت عوارض به شهرداری تحویل داده شود و بازرس این مدارک را بررسی می‌کند. در صورت تایید بازرس، مهندس پروژه و طراح ساختمان استخدام شده و نقشه ساختمان به شهرداری تحویل داده می‌شود تا پروانه ساخت دریافت شود.

قیمت زمین

یکی از این عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت آپارتمان در تهران قیمت زمین است که به محل قرارگیری و دسترسی به زمین بستگی دارد. همچنین، اگر یک ملک قدیمی را بازسازی کرده و آن را به آپارتمان‌های چند واحدی تبدیل کنید، می‌توانید هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

هزینه مصالح ساختمانی

هزینه مصالح ساختمانی نیز بر اساس متراژ ساختمان و تعداد واحدهای آن متغیر است. قیمت آهن، سیمان و گچ از جمله مصالحی هستند که در ساخت آپارتمان‌ها استفاده می‌شوند. قیمت سیمان مصرفی در هر متر مربع و هزینه گچ مصرفی نیز متغیر است. مقدار ورق مصرفی و همچنین هزینه مصالح ساختمانی بستگی به طراحی و اندازه‌ ساختمان و نوع مصالح استفاده شده دارد. همچنین، نیروهای کاری و هزینه‌های مربوط به نیروهای ساختمانی نیز در محاسبه هزینه نهایی تاثیرگذارند. این هزینه‌ها شامل مزد مهندسان، معماران، متره و برآورد کنندگان، کارگران ساختمانی و سایر نیروهای مربوط به ساخت و ساز است. هزینه‌های مربوط به زیربناها و تجهیزات شامل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سیستم‌های الکتریکی، آسانسور، پنجره‌ها و درب‌ها، سیستم‌های آب و فاضلاب و سایر تجهیزات و نیازمندی‌های ساختمان نیز در محاسبه هزینه نهایی تاثیر می‌گذارند.

مقدار میلگرد مصرفی

مقدار میلگرد مصرفی در هر متر آپارتمان، به عوامل مختلفی وابسته است. میزان میلگرد مورد نیاز در ساختمان به عواملی مانند آرماتور بندی ساختمان، نوع اسکلت، سطح زیربنا و کاربرد آپارتمان بستگی دارد. برای محاسبه مقدار میلگرد مصرفی در ساختمان، مهندسان از نرم ‌افزارهای مهندسی استفاده می‌کنند که با اعمال اطلاعات ساختمان به آنها، می‌توانند میزان میلگرد مصرفی را محاسبه کنند. همچنین، برخی افراد می‌توانند با استفاده از جداول مربوطه، میزان میلگرد مصرفی را براساس عواملی مانند نوع اسکلت، تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان تخمین بزنند.

مقدار پروفیل و تیرآهن مصرفی

مقدار پروفیل و تیرآهن مصرفی نیز در تعیین هزینه ساخت آپارتمان در تهران نقش مهمی ایفا می‌کنند. در ساختمان‌هایی که تعداد طبقات بیشتری دارند، مصرف تیرآهن و پروفیل نیز افزایش می‌یابد. برای محاسبه مقدار تیرآهن مصرفی و پروفیل از نرم افزارهای مخصوص استفاده می‌کنند که البته برای محاسبه تیرآهن می‌توان از روش دستی نیز استفاده کرد. در روش دستی، ابتدا بارهای مرده و زنده ساختمان را محاسبه کرده و سپس با در نظر گرفتن مقاومت تیرآهن، مقدار تیرآهن مورد نیاز را محاسبه می‌کنند.

از دیگر عواملی که ممکن است در تعیین قیمت نهایی ساخت آپارتمان تاثیرگذار باشند عبارتند از شرایط بازار ملک و ساختمان در منطقه، هزینه‌های مربوط به وام‌ها و سود مورد نیاز برای سرمایه‌ گذاری، هزینه‌های مربوط به بیمه و جبران خسارت، هزینه‌های مربوط به مدیریت پروژه و نظارت بر ساخت و ساز، هزینه‌های قانونی و مالیاتی و سایر هزینه‌های مربوط به ساخت و بهره ‌برداری از آپارتمان. در نهایت، عوامل اقتصادی و بازاری هم نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی ساختمان دارند. عرضه و تقاضا در بازار مسکن، شرایط اقتصادی عمومی، نرخ بهره و نرخ تورم، سیاست‌های دولتی و قوانین مربوط به ساخت و ساز، همگی تأثیرگذارانی هستند که قیمت نهایی ساختمان را متاثر می‌کنند.

قیمت تمام‌ شده اسکلت ساختمان

اخیرا قیمت آهن آلات به طور قابل توجهی افزایش یافته است، این امر باعث شده تا بسیاری از سازندگان به دنبال راهکارهای دیگری برای ساخت سازه‌ها باشند. یکی از این راهکارها ساخت سازه‌های بتنی است که به دلیل کاهش مصرف مقاطع فولادی، جایگزینی مناسبی برای سازه‌های فولادی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشت که زمان ساخت سازه‌های بتنی نسبت به سازه‌های فولادی بیشتر است و بازگشت سرمایه در این نوع پروژه‌ها طولانی‌تر خواهد بود. در مجموع، هزینه دستمزد ساخت سازه‌های بتنی در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

· انجام سقف و ستون بتنی با در نظر گرفتن هزینه دستمزد و مصالح مورد استفاده، تقریبا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد.

· انجام سفت ‌کاری ساختمان با در نظر گرفتن هزینه مصالح و دستمزد نیروها، تقریبا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌باشد.

· نازک‌کاری با در نظر گرفتن مصالح و دستمزدهای طرف قرارداد، تقریبا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد. هزینه اجرای مراحل نازک ‌کاری و سفت ‌کاری در آپارتمان‌هایی که با بتن اجرا می‌شوند، تفاوت چندانی با سازه‌های فلزی ندارد؛ اما اجرای هر متر مربع از سقف و ستون فلزی هزینه بیشتری را در بر دارد. این هزینه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور دقیق درباره هزینه ساخت آپارتمان در تهران در سال ۱۴۰۲ صحبت کنیم. همچنین، جزئیات کامل در مورد همه هزینه‌هایی که در فرآیند ساخت و ساز برای شما پیش می‌آید را توضیح دادیم. با داشتن اطلاعات کامل در این زمینه، می توانید با دید بازتر و عملکرد بهتر در مسیر صحیح حرکت کنید.

منبع: https://diyar22.com/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%B3%D9%BE%DA%A9%D9%884/

کد خبر 737267

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروژه شهر دانش دانشگاه تهران / محدودیت خرید و فروش زمین‌های اطراف دانشگاه برداشته شد
  • خرید و فروش خودرو در بازار متوقف شد + جدول قیمت
  • خرید خودرو متوقف شد+ جدول قیمت ها
  • آپارتمان در مشهد با چه قیمتی ۱۴۰۲ را به پایان رساند ؟ + جدول
  • نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران کاهش یافت
  • هزینه ساخت آپارتمان در تهران سال 1402
  • افتتاح بازار گل و گیاه شادمان و فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس/ ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس به بهره‌برداری می‌رسد
  • ساعت جدید هوشمند هوآوی، WATCH GT 4، برای خرید در دسترس است
  • برای خرید هر دسته از کالاها کجای بازار برویم؟ | راهنمای اصناف بازار تهران
  • بهترین مناطق خرید ملک در مازندران برای افزایش سود خالص سرمایه اولیه