Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:04:11 GMT

کشف 22مترمکعب چوب قاچاق در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۳۳۰۲

کشف 22مترمکعب چوب قاچاق در استان قزوین

قزوین-ایرنا-جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از کشف 22 متر مکعب چوب قاچاق طی 2 فقره از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

محمد علی نجفی رشوندی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان چوب قاچاق حاصل قطع درختان گردو، راش و توسکا بوده است.
وی اظهار کرد: این میزان چوب قاچاق در 2 دستگاه کامیون با تلاش نیروهای یگان حفاظت این اداره و همکاری ماموران نیروی انتظامی استان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشوندی با بیان اینکه برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است،اظهار کرد: پرونده این متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی ادامه داد: برخی افراد سودجو درحاشیه جنگل ها و مراتع استان برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به قطع درختان جنگل و یا زغال گیری می کنند.
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان قزوین ادامه داد: بهره برداری از چوب درختان برای تهیه سوخت منازل مسکونی در مناطق روستایی نیز یکی از عوامل افزایش بهره برداری بیش از حد درختان است.
به گفته وی استان قزوین جزو مناطق خشک و نیمه خشک ایرانی و تورانی محسوب می شود که دارای جنگل های طبیعی و بکر است.
استان قزوین با دارا بودن بیش از 28 هزار هکتار جنگل از قبیل انبوه، نیمه انبوه، تنک و درختچه و بیشه زار از لحاظ سرانه جنگلی جزو استان های فقیر محسوب می شود.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور

سرهنگ علی ملکی آهنگران در جمع نمایندگان تشکل‌های منابع طبیعی لرستان با اشاره به عملکرد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سال گذشته، بیان کرد: در مجموع ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس از مردم با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ثبت شده و برای هر درخواست یک عملیات اجرایی انجام شده و عوامل گشت به بررسی و نهایتاً عملیات اجرایی پرداختند.

وی اضافه کرد: در نهایت ۳۳ هزا رو ۵۳۶ پرونده قضایی تشکیل و ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمین و تعرض کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: همچنین در این بازرسی سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو و هزار و ۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درخت نیز توقیف شده است.

ملکی آهنگران تصریح کرد: تعرض به عرصه‌ها و زمین‌های ملی یکی از موضوعاتی بوده که یگان حفاظت به آن ورود جدی داشته و در این راستا ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی خلع ید و به بیت المال برگردانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته از تعرض به ۸ هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی پیشگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: همچنین ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده برای ۴۵ هزار و ۳۱۸ هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران تاکید کرد: در کشت گیاهان ممنوعه، تعرض به عرصه‌های جنگلی و ملی و گیاهان دارویی تعارفی با کسی نداریم و بدون اغماض و با قدرت و برابر قانون با خاطیان برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برخورد‌های یگان حفاظت با افراد سابقه‌دار و سازمان یافته شدیدتر خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر