Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر- ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر گفت که سه نفر از شهدای خدمت کشتی نفتکش سانچی از دانش آموختگان این دانشگاه بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای چین به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که پس از 9 روز آتش سوزی روز گذشته در عمق آب های دریای شرق چین غرق شد.
امیردریا داردوم خرداد حکیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود :‌ هم اکنون شماری از نیروهای مورد نیاز شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نیز نفت از همین دانشگاه تربیت و دانش آموخته می شوند.
وی ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر را به عنوان مرجع آموزش های دریایی معرفی کرد و با ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه کارکنان و ملوانان نفت کش ‌سانچی ، اظهار داشت :‌ سرمهندس 'فرید محبی ' ، مهندس چهارم 'حسن رومیانی ' و مهندس دوم 'حامد بهاری ' از شهدای این حادثه غمبار از این دانشگاه دانش آموخته شده بودند.
دریادار حکیمی افزود :‌ ‌با اینکه تکاوران زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با آرزوی نجات جان فرزندان این ملت داوطلبانه ، عاشقانه و مجاهدانه وارد منطقه حریق شدند و خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات آماده کرده بودند، متاسفانه با دلهایی پر از اندوه و چشمانی اشکبار در غم از دست دادن هموطنان خود، ماموریت‌شان را به پایان رساندند.
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) در نوشهر از 6 دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)

عصر ایران ؛ سیمین سقفی _ پانزدهم اپریل، درست یکصدو دوازده سال از غرق شدن لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی زمان خودش که یکی از هول‌ناک ترین حادثه‌های دریایی را با مرگ بیش از 1500 مسافر رقم زد، می گذرد.

گزارش را اینجا ببینید

 


تایتانیک، در سال 2012، صدسال پس از غرق شدنش، به عنوان  میراث فرهنگی محافظت شده زیر آب در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. 
هرچند حالا پژوهشگران تخمین می زنند با باکتریهایی که به جان بدنه کشتی افتاده تا سال ۲۰۳۰ بیشتر ماندگار نباشد. 
با این وجود سالهاست؛ حتی از زمان ساختن کشتی، که رازها و داستانهای تایتانیک و مسافرانش همچنان از جذابترین قصه های شنیدنی دنیای سفر دریایی است. 
و البته سوژه ای برای خلق آثار سینمایی، نوشتاری، مستند و ایجاد جاذبه های گردشگری گوناگون و طراحی و برگزاری تورهای مختلف از ماجراجویی تا عاشقانه! 
حالا تایتانیک حتی در آستانه نابودی، همچنان از پس چهره نمادین خود در بیان اختلاف طبقاتی جاودانه تاریخ بشریت، رازهایی برای شنیدن دارد.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۰ مهندس برجسته تاریخ که زندگی انسان را دگرگون ساختند؛ از ارشمیدس تا فضل الرحمان (+عکس) پشت صحنه یکی از معروف ترین بخش های فیلم تایتانیک (عکس)

دیگر خبرها

  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)