Web Analytics Made Easy - Statcounter


خرم‌آباد- رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن تأکید بر ناکافی بودن اعتبارات این سازمان، خواستار بازنگری در نحوه تخصیص اعتبارات شد.

به گزارش امتداد نیوز، مجمع نمایندگان استان لرستان با عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در محل دفتر ایشان دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور مجمع نمایندگان استان لرستان و مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در دفتر عیسی کلانتری برگزار شد، ابتدا مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست این استان به تشریح عملکرد و فعالیت های این اداره کل در دولت تدبیر و امید پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های خوب و مثمر ثمری در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست در این استان انجام گرفته که باعث بهبود شاخص های زیست محیطی در این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: با توجه به اینکه موضوع محیط زیست موضوعی فرابخشی است و همکاری و هماهنگی دستگاه ها و مسئولین استانی برای رفع چالش های زیست محیطی استان را می طلبد، حمایت های همه جانبه نمایندگان و مسئولین استانی را در بهبود شاخص های زیست محیطی موثر بوده است.

در ادامه این دیدار نمایندگان استان با بیان دغدغه های زیست محیطی حوزه های انتخابیه خود بر آمادگی کامل مجمع نمایندگان استان برای هرگونه همکاری و همراهی در راستای رفع مشکلات و دغدغه های زیست محیطی خصوصا در بحث بحران آب، ریزگردها و اصلاح قوانین تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز ضمن تقدیر از مجمع نمایندگان استان مسئله محیط زیست را از مهمترین مسائل کشور برشمرد که دغدغه اصلی دولتمردان به شمار می رود.

عیسی کلانتری با بیان اینکه بی مهری ها و بی توجهی که در سنوات گذشته به محیط زیست شده صدمات شدیدی به منابع زیستی کشور وارد آورده است، از بحران کم آبی به عنوان مهم ترین مشکل و چالش زیست محیطی نام برد که حل آن احتیاج به فعالیت های مثمر ثمر در همه حوزه ها دارد.

وی در ادامه از فرهنگ سازی به عنوان یکی از مولفه های اصلی در راستای حفاظت محیط زیست نام برد و افزود: بی شک باید با ارتقای دانش زیست محیطی، همه مردم را در حفاظت و حراست از محیط زیست دخیل کرد تا به نتایج بهتری در این زمینه دست یابیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعتبارات این سازمان را برای انجام وظایف حاکمیتی مربوطه را ناکافی دانست و خواستار بازنگری در نحوه تخصیص اعتبارات به این سازمان مهم و تاثیرگذار شد.

کلانتری اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله لایحه قضایی حمایت از محیط بانان را در پیشبرد اهداف سازمانی محیط زیست مفید و موثر دانست.

وی با اشاره به اهمیت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و لزوم حفاظت مطلوب از این عرصه ها بر بکارگیری تکنولوژی روز در بحث پایش آنلاین این مناطق تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این نشست خواستار هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها برای رفع مشکلات زیست محیطی در سطح کشور شد.  

true برچسب ها : سازمان محیط زیست عیسی کلانتری مجمع نمایندگان لرستان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا

محمدرضا سلامی ریک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از تنوع زیستی، نظارت و کنترل بر ورود و خروج حیات وحش و شکار و صید غیر مجاز در سطح مناطق تحت مدیریت و در جهت همکاری و هماهنگی و استفاده مطلوب و مؤثر از نیروها، طی جلسه‌ای با جانشین ناوگروه شناوری و فرمانده گروهان مرزی آستارا تفاهم نامه همکاری ۲ جانبه تنظیم و به امضا طرفین رسید.

وی افزود: تا بر اساس مفاد این تفاهم نامه اقدامات مشارکتی لازم جهت حفظ و حراست از مناطق، برخورد با قاچاقچیان انفال و متخلفان زیست محیطی انجام می‌گیرد.

سلامی ریک ضمن قدردانی از همکاری‌های مرزبانی شهرستان آستارا طی سال گذشته در برخورد با متخلفان زیست محیطی گفت: با توافقات صورت گرفته در این جلسه از عوامل مجموعه مرزبانی درخواست شد در صورت مشاهده و وجود هر گونه آلودگی‌های زیست محیطی در حوزه‌های آب، خاک و هوا، تخریب و شکار و صید موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن به محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از این تخلفات به عمل آید.

کد خبر 6064557

دیگر خبرها

  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲؛ درآمد‌های دولت چه تغییری کرد؟
  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲/ درآمدهای دولت چه تغییری کرد؟
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد