Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@12:59:52 GMT

پیشگویی برانکو از موفقیت ایران با کی‌روش

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۳۳۸۱

پیشگویی برانکو از موفقیت ایران با کی‌روش

سرمربی فعلی تیم پرسپولیس 6 سال قبل پیش بینی کرده بود که کی روش می تواند با تیم ملی ایران به راحتی به جام جهانی برود.

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته و در اردوی تیم ملی در دوبی بود که درگیری کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ به بالاترین حد ممکن رسید و سرمربی تیم ملی در پی اظهارات برانکو ایوانکوویچ، ملی پوشان پرسپولیس را از اردوی تیم ملی مرخص کرد تا این دو چهره وارد جنگی رو در رو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما با مرور اتفاقات تاریخی متوجه می شویم که روابط کی روش و برانکو همیشه به این صورت نبوده و حتی سرمربی فعلی تیم ملی در هنگام روبرو شدن با پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی از برانکو ایوانکوویچ که سابقه هدایت تیم ملی ایران را داشته، مشورت خواسته است.


جالب اینکه برانکو ایوانکوویچ که سابقه یک بار حضور آسان را در جام جهانی 2006 آلمان را با ایران تجربه کرده است، علیرغم مشکلاتی که در آن زمان با فدراسیون فوتبال ایران داشته، به کی روش می گوید که پیشنهاد ایران را بپذیرد و پیش بینی می کند که تیم ملی ایران به دلیل پتانسیل بالایی که دارد، با کی روش می تواند به راحتی به جام جهانی راه یابد.

 

حالا 6 سال از مصاحبه برانکو ایوانکوویچ با خبرگزاری ایسنا می گذرد و همه برانکو و کی روش را با درگیری های این دو به خاطر منافع تیم هایشان به خاطر می آورند. اما 7 سال پیش وقتی کی روش از برانکو در مورد حضور در فوتبال ایران می پرسد، برانکو با قاطعیت حضور در ایران را به او پیشنهاد می کند.

 

جزئیات مکالمه کی روش و برانکو در زیر آمده است:


حتما مطلع شده اید که کارلوس کی روش هدایت تیم ملی ایران را پذیرفت. گفته می شود که کی روش پیش از قبول پیشنهاد با شما و چند نفر دیگر مشورت کرده است. این موضوع صحت دارد؟

 

بله آقای کی روش پیش از حضور در ایران با من و چند نفر دیگر گفتگو و مشورت کرد. سوال هایی از من پرسید و من هم جواب دادم.

 

چه سوال هایی ؟


درباره وضعیت ایران و یک سری مسائل پایه ای پرسید. من هم به او توضیه کردم که پیشنهاد فوتبال ایران را بپذیرد و هدایت تیم ملی ایران را به دست بگیرد.

 

شما که از ایران شکایت کرده اید، چرا توصیه کردید که کی روش هدایت تیم ملی ایران را بپذیرد؟!


شکایت من ربطی به این موضوع ندارد. با توجه به اینکه می دانم پتانسیل فوتبال در ایران بالا است و حضور مربی مثل کی روش می تواند باعث رشد فوتبال ایران شود به او گفتم که نظرم مثبت است و به او گفتم پیشنهاد ایران را قبول کند. این موضوع چه ربطی به شکایت من از فدراسیون فوتبال ایران دارد؟!

 

نظرتان در مورد حضور کی روش در فوتبال ایران چیست؟


کی روش مربی بزرگی است و سابقه و کارنامه درخشانی دارد. حضور او در تیم های بزرگ نشان داده که او چه مربی بزرگی است و می تواند تجربیات ارزشمندش را به فوتبال ایران منتقل کند.

 

در نظر سنجی ای که انجام شد، مردم شما را به عنوان بهترین مربی خارجی تاریخ فوتبال ایران انتخاب کردند. فکر می کنید کی روش بتواند از شما سبقت بگیرد؟

 

فکر می کنم و امیدوارم بتواند. آینده خوبی را برای فوتبال ایران پیش بینی می کنم و فکر می کنم کی روش با توجه به بازیکنان خوب و مستعدی که در فوتبال ایران وجود دارد، بتواند ایران را به راحتی به جام جهانی ببرد.

 

طی دوران حضور برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران شاهد روابط دوستانه ای از این دو چهره که هر دو نیز از محبوب ترین مربیان خارجی فوتبال کشور به شمارمی روند، نبوده ایم ولی امیدوارم کی روش و برانکو که پیش تر روابط دوستانه و محترمانه ای با یکدیگر داشتند، باز هم با مرور خاطرات خود به روزهای خوب گذشته بازگردند تا فوتبال ایران هم بیشتر بتواند از دانش و تجربه این دو مربی استفاده کند.

 

 

تیم ملی ایران پرسپولیس تهران کارلوس کی روش(سرمربی) برانکو ایوانکوویچ (سرمربی)

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵ بحرین ۳: انجام موفقیت‌آمیز اولین مأموریت

به گزارش "ورزش‌سه"، شاگردان وحید شمسایی برای پیروزی گام به دیدار دوم برابر بحرین گذاشته بودند و برای بازپس گیری صدر جدول نیاز به کسب سه امتیاز مسابقه داشتند تا جای کویت را در جدول رده بندی بگیرند. این ماموریت هر چند به نظر می‌رسید، ساده‌تر از این ها به انجام برسد، به هر ترتیب به سرانجام رسید. تیم ملی دو بار مقابل بحرین که با سیستم دفاعی پا به میدان گذاشته بود، عقب افتاد، اما توانست به بازی برگردد. پس از اینکه تساوی 2 بر 2 بر بازی حاکم شد، این شاگردان شمسایی بودند که برای اولین مرتبه در این مسابقه پیش افتادند ولی بحرین روی یک ضدحمله بار دیگر حساب کار را به تساوی کشاند. در ادامه اما بار دیگر حملات پردامنه ایران به نتیجه رسید و بهروز عظیمی حساب کار را 4 بر 3 کرد. تیم بحرین برای ایجاد تساوی در مسابقه از سیستم پاورپلی در دقایق پایانی مسابقه استفاده کرد و روی یک اشتباه احمدعباسی گل پنجم ایران را هم از زمین خودی وارد دروازه این تیم کرد.

ویدئو: 330554

با این پیروزی صعود ایران با کسب دومین پیروزی به مرحله حذفی قطعی شد و در سوی مقابل بحرین که در بازی اول مقابل کویت باخته بود، با تحمل دومین شکست از دور مسابقات کنار رفت.

این پیروزی به نظر می‌رسد آسان تر از این ها برای فوتسال ایران رقم بخورد و ضعف هایی در خط دفاعی تیم ملی نمایان بود که حالا شمسایی در بازی سوم و در ادامه جام این فرصت را دارد که آنها را ترمیم کند.

سالن مسابقه : هوآ مارک بانگوک تایلند

ترکیب پنج نفره تیم‌ملی فوتسال در دیدار با بحرین:

باقر محمدى (دروازه‌بان)، علیرضا رفیعی‌پور (عقب‌گیر)، مهدى کریمى (فلنگ راست)، اصغر حسن‌زاده (فلنگ چپ) و سعید احمدعباسی (راست)

ترکیب پنج نفره تیم ملی بحرین در دیدار با ایران:

حمید سبط عباس _ محمدناصر محمد السندی _ صالح احمد _ میرزا عبدالله سلمان احمد _ محمد عبدالله عبدالعزیز

شرح گل 

بحرین (۱-۰): در دقیقه 11 نیمه اول مسابقه سلمان بازیکن تیم فوتبال بحرین موفق شد از برگشت یک توپ سرگردان به خوبی استفاده کند و با یک شوت روی پای زمینی دروازه باقر محمدی را باز کرد.

ویدئو: 330547

ایران (۱-۱): علیرضا رضا رفیعی‌پور موفق شد در محوطه جریمه با دخالت به موقع و اثرگذار روی اوتی که با قدرت به او پاس داده شده بود, در دقیقه ۱۱ دروازه بحرین را باز کند و گل تساوی خیلی زود برای ایران ثبت شد.

ویدئو: 330548

بحرین (2-1): گل دوم تیم ملی بحرین توسط صالح احمد به ثمر رسید تا یکی از نادرترین نتایج در جام ملت‌های آسیا تا به اینجای رقابت‌ها رقم بخورد. این گل روی اشتباه علی اکرمی که به تعویض وی ختم شد، وارد دروازه ایران شد

ویدئو: 330549

ایران (۲-۲): با شروع نیمه دوم در دقیقه ۲۲ پاس زیبا و خلاقانه سعید احمدعباسی به مهدی کریمی ( اصطلاح پای تیر در فوتسال ) و ضربه این بازیکن از بین پاهای حمید سبط عباس، گل دوم ایران را به همراه داشت. کریمی با به ثمر رساندن این گل، در جدول گلزنان مسابقات 2 گله شد.

ویدئو: 330550

ایران (۳-۲): در دقیقه ۲۹ سعید احمدعباسی، ستاره گلزن تیم ملی فوتسال ایران با یک حرکت انفرادی و شلیکی دقیق، گل سوم ایران و سومین گل خود در رقابت‌ها را به ثمر رساند.

ویدئو: 330551

بحرین (۳-۳): در دقیقه ۳۱ عملکرد دفاعی فاجعه بار ایران بار دیگر کار دست شمسایی داد. تیم ملی فوتسال ایران که با یارگیری نفر به نفر از شیوه پرسینگ استفاده کرده بود. با یک چرخش ( فرار از پرس ) از سوی بازیکنان بحرین مواجه شد و علی العربی موفق شد دروازه ایران را باز کند.

ویدئو: 330552

ایران (۴-۳): در دقیقه ۳۴ شوت سرکش بهروز عظیمی با وجود عکس العمل دروازه‌بان از بالای دستان او عبور کرد و به تور دروازه آشنا شد تا برای دومین مرتبه تیم شمسایی در این مسابقه پیش بیفتد.

ویدئو: 330553

ایران (۵-۳): در دقیقه ۳۹ و در چند فاصله چند ثانیه مانده تا پایان مسابقه در حالی که تیم بحرین از سیستم پاور پلی استفاده می‌کرد اشتباه بازیکن حریف سبب شد که احمد عباسی از نیمه زمین خودی دروازه این تیم را برای پنجمین بار باز کند.

ویدئو: 330555

???? بهترین بازیکن: زمین سعید احمدعباسی بار دیگر ستاره تیم ملی بود و دو گل از 5 گل ایران را به ثمر رساند.

????اتفاق ویژه:  انتظار می‌رفت تیم ملی در خط دفاعی عملکرد بهتری داشته باشد که حالا باید دید در بازی های بعدی شرایط در این بخش از عملکرد تیم ملی چطور خواهد بود. به هر حال حالا تیم شمسایی به مرحله بعدی صعود کرده و او یک مسابقه پیش از فرا رسیدن مرحله حذفی زمان دارد.

حاشیه:

شوت احمد عباسی در موقعیت تک به تک با سنگربان بحرین با واکنش خوب حمید سبط برگشت داده شد.

شاگردان وحید شمسایی از همان سوت شروع مسابقه یک بازی تهاجمی را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

تیم ملی فوتسال بحرین در هشت بازی گذشته خود تنها به یک پیروزی ( مقابل مالزی ) و یک تساوی ( برابر ترکمنستان ) دست یافته است و شش شکست را متحمل شده.

تیم ملی فوتسال ایران در هشت دیدار اخیر هفت بار پیروزی شده است و تنها شکستش مقابل برزیل در فینال تورنمنت شش جانبه برزیل بوده است

تیم ملی فوتسال ایران در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا با نتیجه سه بر یک افغانستان را شکست داد و تیم ملی بحرین در اولین بازی، نتیجه را دو بر یک به کویت واگذار کرد.

در دقیقه 6 سرمربی بحرین که سابقه کار در سپاهان به عنوان مربی بدنساز را هم دارد اولین تایم استراحت را برای تیمش گرفت.

در دقیقه 6 و پس از وقت استراحت بحرینی‌ها توانستند توسط عمار حسن اولین موقعیت جدی خود را ایجاد کنند که باقر محمدی توپ را با دست راست به کرنر زد.

شوت سرکش بهروز عظیمی در دقیقه 7 با واکنش بسیار خوب سنگربان بحرین به بازی برگشت داده شد.

تیم ملی فوتسال ایران در تمامی بازی‌های دوم خود در دور گروهی جام ملت‌های آسیا پیروز شده است و رکورد ۱۰۰ پیروزی را برجای گذاشته است.

رافائل فوگاگیرو، سرمربی تیم ملی فوتسال بحرین، در دوران سرمربیگری عبدالله ویسی در تیم سپاهان، به عنوان مربی بدنساز، در باشگاه اصفهانی فعالیت داشت و همچنین یک فصل در باشگاه گیتی‌پسند اصفهان مشغول به کار بود.

تیم ملی فوتسال بحرین با تاکتیک دفاع و ضد حمله مطابق انتظارات به این مسابقه آمده و در ۱۰ دقیقه ابتدایی دو سه موقعیت خطرناک هم ایجاد کردند.

ده دقیقه از نیمه اول این دیدار گذشته است و تیم ملی فوتسال بحرین با دفاع لوزی ( 1 _ 2 _ 1 ) و در یک سوم نیمه خودی، تمامی راه‌های گلزنی برای ملی‌پوشان فوتسال ایران را بسته است و منطقه‌ خطر ( باکس شش قدم ) را پوشش داده

بهروز عظیمی، بازیکن جوان تیم ملی فوتسال به علت تکل خشن روی دروازه بان تیم ملی بحرین که به شکل پاور جلو آمده بود، از سوی داور با کارت زرد جریمه شد

تیم ملی فوتسال ایران در دقیقه ۱۷ پنج خطا شد و در صورت اینکه به یک خطای دیگر مرتکب شوند، یک پنالتی نقطه دوم ( فاصله ده متری با دروازه ) به سود آخرین اعلام می‌شود.

در ثانیه‌های پایانی نیمه اول دیدار ایران و بحرین شاگردان وحید شمسایی دومین گل را هم دریافت کردند تا در آستانه شکست در نیمه اول مسابقه قرار داشته باشند.

تیم ملی فوتسال به علت خطای عجیب مهدی کریمی، شش خطا شد و از سوی داور پنالتی نقطه دوم به سود بحرین اعلام گردید، که البته این ضربه پنالتی به واکنش خوب باقر محمدی در ثانیه های پایانی نیمه اول به گل تبدیل نشد.

ترکیب تیم ملی فوتسال ایران با یک تغییر نسبت به ترکیب ابتدایی نیمه نخست، نیمه دوم را آغاز کرد:

باقر محمدی ( دروازه‌بان ) _ محمدرضا سنگ سفیدی ( عقب‌گیر ) مهدی کریمی ( فلنگ راست) علی اصغر حسن‌زاده ( فلنگ چپ) سعید احمدعباسی ( راس )

پس از به ثمر رساندن گل تساوی حملات پردامنه شاگردان شمسایی برای ثبت گل سوم و برتری با شدت زیادی ادامه دارد.

نکته عجیبی که در تیم ملی فوتسال ایران جلب نظر می‌کند. دقایق به میدان رفتن محمدحسین درخشانی بوده است که در این مسابقه بسیار کم در زمین حاضر شده و مشخص نیست آقای گل فوتسال ایران با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کند یا در تاکتیک و برنامه‌های شمسایی در دیدار با بحرین جایی ندارد

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتسال بحرین در ۳ دقیقه پایانی مسابقه از سیستم پاور پلی برای به تساوی کشاندن مسابقه استفاده می‌کند.

سعید احمد عباسی در دقیقه ۳۸ مسابقه به دلیل خطای خشن روی بازیکن بحرین با کارت زرد مواجه شد.

دیگر خبرها

  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو
  • اذعان به موفقیت حمله ایران به اراضی اشغالی
  • (تصاویر) شاسی‌بلند ۲۰ میلیاردی فورد، همه را شیفته خود می‌کند!
  • عباسی: هوادار چشم به صعود و موفقیت در جام حذفی دارد
  • پیشگویی رفتار افراد با هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی رفتار انسان را پیشگویی می‌کند
  • چرا اسرائیل از فرصت حمله به ایران استفاده نکرد؟
  • ایران ۵ بحرین ۳: انجام موفقیت‌آمیز اولین مأموریت