Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، عملیات ترکیه علیه نیروهای شبه‌نظامی کرد در منطقه عفرین سوریه توسط مخالفان سوری (نیروهای مستقل شورشی و وابسته به ارتش آزاد) حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: در سوریه یکی پس از دیگری خانه‌های تروریستی را از بین خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آینده نزدیک عملیات خود را در عفرین و منبج آغاز کرده و به همین شکل خانه‌های تروریستی را یکی پس از دیگری از بین خواهیم برد.

وی ادامه داد: نه متحدانی که در ظاهر صحبت از اتحاد می‌کنند اما از پشت خنجر می‌زنند می‌توانند مانع شوند و نه محافل سیاسی کلیشه‌ای طرفدار تروریسم توانایی ممانعت از این عملیات خواهد داشت.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: حکومت سوریه نیز استقرار نیروهای امنیتی کرد در شمال سوریه را یک تهدید می‌داند و به هیچ وچه نگاه مثبتی به این مساله ندارد. در واقع آمریکا از حدود 12 هزار کیلومتر آنطرف‌تر آمده و می‌خواهد یک ارتش در شمال سوریه تشکیل دهد، آنگاه نامش را چه می‌گذارد؟ "نیروی امنیتی مرزی" اما چرا نیروی امنیتی مرزی؟!

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره گفت‌وگو با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش گفت: در شرایط کنونی به تماس تلفنی با ترامپ فکر نمی‌کنم زیرا ما در گذشته درباره این مسائل با یگدیگر گفت‌وگو کرده بودیم. اما با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دو سه روز پیش گفت‌وگو کردیم و دیپلماسی تلفنی‌مان ادامه دارد.

او در ادامه اظهاراتش گفت: من ناتو را سرزنش می‌کنم. ناتو مکلف است که در برابر هر گونه تجاوز مرزی به هر کدام از اعضایش، رویکرد قاطعانه‌ای اتخاذ کند. اکنون شما در برابر اتفاقات رخ داده علیه ترکیه چه رویکردی اتخاذ کرده‌اید؟

49311

کلید واژه‌ها : رجب طیب اردوغان - ترکیه - سوریه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی تاکید کرد: جنبش حماس همانند جنبش آزادی‌بخش ملی است که قبل از تاسیس جمهوری ترکیه، آناتولی را از اشغال نجات داد.

وی افزود: رژیم اشغالگر در غزه و کرانه باختری اقدام به پاکسازی نژادی فلسطینیان می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: من به دفاع از آرمان فلسطین ادامه می‌دهم و مادامی که زنده باشم، حتی اگر تنها هم باشم صدای فلسطینیان مظلوم خواهم بود.

وی افزود: حماس جنبش تروریستی نیست، بلکه جنبش مقاومت برای آزادسازی سرزمین خود است.

اردوغان در پایان تاکید کرد: به زودی میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس خواهم بود.

کد خبر 6081308 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد