Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی زندی در جلسه بررسی تبصره 2 ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در طبس افزود: از این میزان فراوانی، تریاک بیشترین نوع را با 30 تن و 191 کیلوگرم داشته است که 43 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد هستیم.

وی بیان کرد: در این ارتباط چهار هزار و 156 نفر توسط دستگاه های مقابله ای استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که این تعداد رشد 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: در این راستا بیش از 732 دستگاه وسایط نقلیه اعم از خودرو، موتورسیکلت در 9 ماه نخست امسال توقیف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بنا بر اعلام دفتر سازمان ملل، سال گذشته 4 هزار و 800 تن و امسال بیش از 9 هزار تن تولید مواد مخدر در کشور افغانستان بوده است افزود: امروز مواد مخدر به عنوان پدیده شوم آثار مخربی را بر پیکره جامعه ما وارد کرده است.

زندی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار مفید، کلیدی و کاربردی انجام شده از جمله این که اعتبارات لازم را همکاران ما در مجموعه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده اند.

وی تاکید کرد: در راستای تبصره 2 ماده 16 افرادی که به صورت داوطلبانه متقاضی ترک اعتیاد باشند با هماهنگی مقام قضایی و حمایت بهزیستی به کمپ ها و مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان معرفی می شوند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 80 مرکز درمانی ترک اعتیاد در خراسان جنوبی افزود: با حمایت و همراهی مجموعه نهادهای مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، سایر افرادی که ممر درآمد مناسب ندارند با نگاه و اولویت به کودکان و زنان معتاد آن ها را به صورت رایگان درمان می‌کنیم.

زندی اظهار کرد: در بهترین شرایط برای درمان معتادین فقط 20 درصد توفیق داریم و مفتخریم که بیش از 86 درصد از درمان ترک اعتیاد استان را سازمان های مردم نهاد انجام می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اخیرا ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعتباری را در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده است و تولیت و سرپرستی ماده 16 را به این سازمان واگذار کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی