Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از پرورش‌دهنگان پرندگان زینتی در تفرش با اشاره به آمار بالای واردات پرندگان زینتی در کشور گفت: در صورت توجه ویژه به این عرصه نه تنها می توان آمار واردات را کاهش داد بلکه زمینه را برای صادرات فراهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، پرندگان زینتی و گونه‌های خاص و کمیاب ماکیان ضمن اینکه علاقمندان زیادی در سراسر جهان دارد، یکی از شاخه‌های پرسود در پرورش طیور نیز به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از واردات کشور در سال‌های گذشته، در زمینه ورود پرندگان زینتی بوده است و حدود ۸۰ درصد آمار پرندگان زینتی وارداتی هستند. اما در این میان، جوانانی هستند که توانسته‌اند همین نمونه از پرندگان زینتی را در منزل خود پرورش دهند که رفع مشکلات این کارآفرینان و ایجاد زمینه صادرات این پرندگان، می‌تواند برای کشور سود بسیاری به همراه داشته باشد.

یکی از این جوانان کارآفرین، اباذر محبعلی جوان ۳۷ ساله تفرشی است که از زیر زمین ۶۰ متری منزل خود، کار پرورش پرندگان زینتی را آغاز کرده است.

محبعلی در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش، گفت: ۱۵ سال است که از پرندگان زینتی در منزل و مغازه خود نگهداری می‌کنم و امسال برای اولین‌بار کار پرورش پرندگان زینتی را با تعداد بالا شروع کردم.

پرورش صحیح پرندگان زینتی در آمدزایی بالایی به همراه دارد

این کارآفرین تفرشی، با اشاره به میزان درآمدزایی از این شغل، اظهار کرد: کار من به تازگی شروع شده است؛ اما به دلیل پرورش انواع کمیاب طوطی پیش‌بینی می‌شود که این کار در ماه‌های آینده، ماهیانه ۵ تا ۶ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

محبعلی در خصوص پرورش انواع پرندگان زینتی گفت: در زیرزمین منزل، انواع کمیاب پرندگان زینتی چون طوطی، عروس هلندی، وایت فِکس و مرغ عشق پروانه‌ای را پرورش می‌دهم. البته انواع دیگری نظیر طوطی از نوع عروس هلندی لوتینو، آلبینو، طوطی برزیلی، مرغ عشق باجیکال و انگلیسی نیز پرورش می‌دهم.

وی افزود: کار را با پرورش انواع طوطی در زیرزمین منزل آغاز کردم، اما به دلیل عدم تهویه هوا و وسعت کم، مکان فعلی برای این کار مناسب نیست.

 

واردات پرندگان زینتی از سال‌های گذشته به کشور

وی با اشاره به واردات این نوع پرندگان زینتی، ادامه داد: در سال‌های گذشته پرندگان زینتی از کشورهای دیگر وارد می‌شدند، اما حدود یک یا دو سالی است که کار پرورش این نوع پرندگان در داخل کشور نیز انجام می‌شود. اما هنوز هم نمونه‌های کمیاب این نوع پرندگان به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

محبعلی اضافه کرد: هر جفت پرنده زینتی بین ۵۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی گفت: بازاریابی در شهرهای قم، ساوه و تهران انجام شده است و در صورت بازدهی مناسب، اقدامات لازم در خصوص صادرات این نوع طوطی‌ها انجام می‌شود.

این کارآفرین تفرشی تصریح کرد: در حال حاضر از طریق این کار، برای ۳ نفر اشتغال ایجاد شده است و در صورت گسترش کار نیز می‌توان برای تعداد بیشتری اشتغال ایجاد کرد.

 

نبود مکان مناسب برای پرورش پرندگان زینتی در شهرستان تفرش

محبعلی در خصوص مشکلات پرورش پرندگان زینتی در تفرش، بیان کرد: مشکل اصلی نبود مکان مناسب برای پرورش این پرندگان است که در این راستا جلساتی با تعدادی از مسئولان برگزار شده و آنان نیز قول همکاری داده‌اند.

وی با بیان این مطلب که بیش از ۳۰ نفر در تفرش در زمینه پرورش پرندگان زینتی فعالیت دارند، اضافه کرد: این افراد نیز مکان مناسبی برای پرورش ندارند که با توجه به آمار بالای بیکاری در شهرستان، حمایت از این نوع مشاغل، در رفع بیکاری و درآمدزایی مؤثر است.

اشتغالزایی با ایجاد شهرک پرندگان زینتی

این کارآفرین تفرشی ادامه داد: می‌توان مکان‌های مناسبی نظیر «شهرک پرندگان زینتی» در شهرستان ایجاد کرد که پرندگان زینتی قابلیت نمایش و فروش هم داشته باشند. اگر چنین شهرکی ایجاد شود، حداقل برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

 

محبعلی با اشاره به اینکه صنف یا اتحادیه خاصی برای حمایت از پرورش پرندگان زینتی وجود ندارد، گفت: با توجه به استقبال افراد مختلف، این نیاز وجود دارد که صنف یا اتحادیه‌ خاصی به منظور حمایت، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات فعالان این بخش تشکیل شود.

وی یادآور شد: وجود افراد علاقه‌مند در زمینه پرورش پرندگان زینتی در تفرش و اقلیم و آب و هوای مناسب این شهرستان، می‌تواند زمینه‌های بیشتری  برای پرورش پرندگان زینتی در شهرستان ایجاد کند.

این کارآفرین تفرشی در خصوص میزان بیماری‌های رایج در میان پرندگان زینتی، خاطرنشان کرد: این نوع پرندگان به دلیل نگهداری در قفس و رعایت بهداشت و نظافت در مقایسه با سایر پرندگان کمتر بیمار می‌شوند. حتی در صورت بیماری نیز داروهای خوراکی آن‌ها به راحتی پیدا می‌شود.

   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو؛ همراه بی ادعای مردم در ماه مبارک رمضان 

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، نگاهی به ویژه برنامه‌های سحر و افطار شبکه‌های رادیویی نشان می‌دهد که برنامه سازان درصدد هستند در قالب بخش‌های متنوع سحرگاه عرفانی را برای شنوندگان رادیو فراهم کنند. از پخش صدای شهدا گرفته تا همراه بودن با روزه اولی‌ها و ... در این گزارش نگاهی به ویژه برنامه‌های سحرگاهی و افطار شبکه‌ها داشتیم.

با صدای نیایش
«دلارام» ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک رمضان این شبکه رادیویی است که گروه علوم قرآنی رادیو قرآن تدارک دیده است. «صدای نیایش» ویژه برنامه افطار است. دراین برنامه قاریان بین المللی به همراه خانواده هایشان حضور پیدا کرده و به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازند. همچنین آیتم‌های احکام با کارشناسی حجه الاسلام رضایی و پای درس آیات با کارشناسی ابوالحسن ایزدخواه از دیگر بخش‌های این برنامه است.

لحظات ناب در «بهشت اجابت» 
سحر‌های ماه مبارک رمضان، رادیو معارف در برنامه" بهشت اجابت"، راه و رسم بندگی را بیان می‌کند. از جمله بخش‌های این برنامه سخنان آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اردبیل با موضوع مراقبت‌های ماه مبارک، مناجات و ادعیه‌های مخصوص ماه رمضان و درس اخلاق رهبر معظم انقلاب است.

همچنین نکات شنیدنی از قرآن کریم با کارشناسی حجت الاسلام فلاح خورشیدی، شرح فراز‌های از دعای جوشن صغیر توسط حجت الاسلام همتیان و خاطر گویی حجت الاسلام دیانی از سحرخیزی و شب زنده داری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم از بخش‌های دیگر این برنامه است. برنامه افطار "دعوت" به تبیین آیات و روایاتی که منجر به حال خوب می‌شود مثل انفاق، صله رحم، احسان و ... می‌پردازد.

با «دست دعای بهار» 
رادیو فرهنگ دو برنامه «دست دعای بهار» و «روزه گشا» را ویژه سحر و افطار پخش می‌کند.

بخش‌های برنامه «دست دعای بهار» شامل تفسیر دعای مجیر با بیان حجت الاسلام سرلک، ترجمه فرازی از دعای ابوحمزه به قلم و روایت استاد سید مهدی شجاعی و ذکر نکاتی از دعای ابوحمزه با بیان استاد فاطمی نیا و آیت الله میرباقری است. مناجات نامه با خوانش زیباترین مناجات‌های ادبیات فارسی به روایت استاد مهدی امین فروغی، «آیه‌های زندگی» دل نوشته‌ای از آیات قرآن به روایت استاد رشید کاکاوند و ... از دیگر بخش‌های این برنامه است.

«روزه گشا» علاوه بر معرفی مساجد به عنوان اصلی‌ترین مکان تجمع و پایگاه‌های آحاد جامعه اسلامی به موارد مختلفی نیز پرداخته می‌شود. انعکاس فعالیت‌های مذهبی ساری و جاری در مساجد و کانون‌های فرهنگی وابسته، گفنگو با روزه اولی‌ها و انعکاس نظرات، پیشنهادها، انعکاس فعالیت‌های گروه‌های جهادی و ... از بخش‌های این برنامه است.

با «قرار بی قراران» و «قرار آسمانی» 
برنامه «قرار بی قراران» ویژه برنامه سحرگاهی رادیو ایران است که با تمرکز بر روی اخلاق اسلامی و کمک به همنوع سحر‌های ماه رمضان با حضور کارشناس مجری برنامه محمد نصرآبادی شنیده می‌شود. ویژه برنامه افطار «قرار آسمانی» با رویکرد اخلاق کریمانه و شیوه زندگی ساده مومنانه با اجرای حامد نجم الهدی، ساعت ۱۷:۳۰ شنیده می‌شود.

در انتظار باران 
رادیو «گفتگو» دو ویژه برنامه «اینجا آغاز مهربانی است» و «در انتظار باران» را پخش می‌کند. ویژه برنامه سحری «اینجا آغاز مهربانی است» در خصوص دعای جوشن کبیر و تفسیر اسماء خداوند، رزمایش مساوات و کمک مؤمنانه در کلام مقام معظم رهبری، تفسیر آیه‌های قرآنی و ... است.
مجله رادیویی «در انتظار باران» شامل ترجمه دعای ابوحمزه با صدای سیدمهدی شجاعی، تفسیر با بیان استاد فقید فاطمی‌نیا و آیت‌الله جوادی آملی، متن ادبی براساس ۳۰ نام از نام‌های خداوند، «یک آیه یک داستان» با توجه به سبک زندگی قرآنی و ... است. این برنامه‌ها ضمن مرور آیین و رسومات اقوام مختلف در نوروز و ماه مبارک رمضان، نگاه اندیشمندان جهان و ... هم انعکاس می‌دهد.

با «نسیم نیاز» و «ضیافت پهلوانان»
"نسیم نیاز" برنامه سحرگاهان ماه مبارک رمضان است که با رویکرد ایجاد تقویت باور‌های دینی و مذهبی در میان ورزشکاران و ارزش نهادن به شعائردینی، همچنین تقویت رفتار و اخلاق ومنش پهلوانی درمیان ورزشکاران خواهد بود که شامل بخش‌های ادعیه و تواشیح، مناجات و دعای سحر است.

از دیگر بخش‌های این برنامه کارشناسی، شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی، کارشناسی درس احکام ویژه ماه رمضان و کارشناسی تغذیه و ورزش ورزشکاران در ماه مبارک و ... است.

ویژه برنامه افطار رادیو ورزش با عنوان "ضیافت پهلوانان" پخش می‌شود. این برنامه به صورت ویژه به مسئولیت اجتماعی ورزشکاران در ایام ماه مبارک رمضان اختصاص خواهد داشت. با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای انجام شده بخشی از برنامه در زورخانه‌ها و آیین‌هایی که در زورخانه‌های سراسر کشور پخش خواهد شد. 

«فصل وصل» و «همسفره» 
«فصل وصل» ویژه برنامه سحر با گویندگی محسن بهرامی، پریسا جمالی و سید یوسف رحیمی پخش می‌شود و «همسفره» در قالب نمایشی، عرفانی- اخلاقی است که در ماه مبارک رمضان به این موضوع که چگونه انسان بهتری باشیم، می‌پردازد و داستان زن و شوهر خیری را روایت می‌کند که در هر قسمت، مشکلی از مشکلات همسایگانشان را برطرف می‌کنند.

این برنامه با گویندگی نگین خواجه نصیر، مهدی طهماسبی و با هنرمندی معصومه عزیزمحمدی، عباس محبی، راضیه مومیوند، سعید سلطانی، بهادرابراهیمی، فروغ انصاری در ماه مبارک رمضان ساعت ۱۷ از شبکه رادیویی نمایش می‌شود. 

با «الهیه» و «جنت آباد» 
"الهیه" رادیو تهران سحر‌های ماه مبارک رمضان با بیانی روان به نشر مفاهیم نهج البلاغه می‌پردازد. محور انتخاب موضوع برنامه الهیه رادیو تهران، حکمت‌های نهج البلاغه، خطبه همام و ... است. الهیه سعی دارد با بیانی روان به نشر مفاهیم نهج البلاغه بپردازد. در این برنامه صفات پرهیزکاران توصیف می‌شود. برنامه از نوآوری‌های خاصی برخوردار است. یکی از بخش‌های برنامه الهیه با عنوان "به نام جانان" اشاره کرد که به برکت نام شهدا هر روز با صدای یک شهید به استقبال دعای سحر می‌رود.

«جنت آباد» ویژه لحظات ناب افطار شبکه رادیویی تهران است که با ایجاد فضای شاد معنوی براساس آموزه‌های اخلاقی دین روی آنتن می‌رود. این برنامه با ساختار معارفی و اجتماعی به مسائل اجتماعی و دینی روز جامعه می‌پردازد. در بخش کارشناسی با حضور کارشناس مذهبی حجت الاسلام ابراهیم بهاری در استودیو، به هوش معنوی و رشد معنوی پرداخته می‌شود. آیتم "روزه اولی ها" گزارشی متناسب با موضوع روز است.

با «پیام سحر» و «جرعه از ماه»
برنامه "پیام سحر" به پخش دعا‌های سحر و کلام بزرگان اختصاص دارد. برنامه "جرعه از ماه" با محتوای ترویج افطاری ساده و موضوعات آماده‌کردن مردم برای لحظات عرفانی افطار، شنوندگان را به گذراندن لحظاتی دلنشین و معنوی در این ماه پر عظمت دعوت می‌کند.

«دوقدم مانده به تو» و «بهار جان ها» 

برنامه "دو قدم مانده به تو" با محوریت اسامی خدا به معرفی افرادی که در زندگی به موفقیت رسیده و مشکلات را پشت سر گذاشته اند، می‌پردازد. روایت داستان، مناجات‌های زیبا و ... قسمت‌های جذاب و متنوع این برنامه را شکل می‌دهد. در این برنامه سرگذشت زندگی آدم‌های معمولی که در زندگی داستانی شنیدنی برای مخاطبان دارند، روایت می‌شود.
برنامه عصرگاهی و افطاری «بهارجان‌ها» با محوریت روز‌های پایان سال، آغاز سال جدید و شب‌های قدر تقدیم مخاطبان می‌شود. در این برنامه هر روز یکی از آیات قرآنی که به ویژگی‌های اخلاقی افراد اشاره دارد به عنوان موضوع برنامه مطرح شده که درباره آن در بخش‌های مختلف گزارشی پیامک خوانی و پخش تلفن به تعامل با مخاطبان پرداخته می‌شود.

با «بارانی‌ترین ماه» و «ماه ماه» 
از مهمترین بخش‌های برنامه "بارانی‌ترین ماه" می‌توان به بخش روشنای سحراشاره کرد. معرفی سحری‌های استان‌های مختلف به همراه مباحث کارشناسی با محوریت ارزش‌های غذایی، احکام مربوط به روزه داری، مستندگزارشی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و دعای این بیماران در لحظات سحرگاهی، اشاره کرد. «بارانی‌ترین ماه» با هدف ایجاد لحظاتی عرفانی و معنوی و آشنایی با مفاهیم حوزه سلامت معنوی پخش می‌شود.
ویژه برنامه «ماه ماه» با هدف ایجاد فضایی معنوی همراه با آموزش رفتار‌های درست دینی هر شب از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مدت ۱۲۰ دقیقه روی آنتن رادیو سلامت می‌رود. این برنامه دارای بخش‌های مختلفی همچون «منِ مسلمان»، «تفأل»، «بخش‌های نمایشی» و ... پخش می‌شود.

با «خدا اجازه» و «جوان ماه» 
"خدا اجازه" ویژه برنامه سحر ماه رمضان رادیو جوان است که با گویندگی مجید عسگری پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های مختلفی همچون سخنرانی عالمان مذهبی کشور است. همچنین ارتباط با کربلای معلی بخش دیگری از این ویژه برنامه رمضانی است که در استودیوی مستقر در کربلا با گویندگی سرکار خانم فاطمه عباسی ضبط و به سمع شنوندگان عزیز می‌رسد. یکی از بخش‌های ویژه برنامه به یکی از شهدای دفاع مقدس اختصاص دارد که از زبان یک فرد متولد اواخر دهه هشتاد که امسال برای نخستین بار روزه گرفته، روایت می‌شود.

ویژه برنامه زنده «جوان ماه» رادیو جوان با ساختار معارفی و اجتماعی به مسائل اجتماعی و دینی جامعه می‌پردازد و با الهام از آموزه‌های اخلاقی دین با هدف امید بخشی و ارائه الگو‌های اخلاقی برای اقشار مختلف طراحی شده است. در این برنامه رادیویی توسط یک گزارشگر یا یک هم وطن ساکن در نقاط مختلف جهان به آداب و رسوم کشور‌های مختلف پرداخته می‌شود. 
 
توصیه‌های قرآنی در حوزه رفتار اقتصادی

ویژه برنامه افطار «مهمان نواز» سعی دارد الگو‌های موفق خودسازی و کسب معرفت را در راستای امیدآفرینی و ایجاد انگیزه برای کار و تلاش به شنوندگان معرفی کند. در هر برنامه توصیه رفتاری در حوزه اقتصاد از آیات قرآن کریم انتخاب شده و از شنوندگان خواسته می‌شود که در این باره تجربیات خود را بیان کنند. اجرای مسابقه، پخش آواها، نواها، تصنیف‌ها و نغمات عرفانی از دیگر بخش‌های برنامه است.

«ماه برکت» با هدف ایجاد لحظاتی معنوی و در راستای ارتقای ارزش‌های دینی در ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود. از دیگر اهدف این برنامه پاسداشت، احیا و اشاعه آیین‌های مذهبی، اُنس با قرآن کریم و عبادت به عنوان ثمره ماه مبارک است.

دیگر خبرها

  • بازرسی از عملکرد صنف فروش پرندگان و ماهیان زینتی در گرمسار
  • افتتاح بازار گل و گیاه شادمان و فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس/ ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس به بهره‌برداری می‌رسد
  • طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی دراستان سمنان اجرا می‌شود
  • رادیو؛ همراه بی ادعای مردم در ماه مبارک رمضان 
  • ایجاد ۱۸۸۴ فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی
  • ایجاد زنجیره ارزش تولید ماهی در قفس در آب‌های شمال کشور
  • ایجاد زنجیره ارزش تولید ماهی در قفس با مشارکت ۱۲ مجموعه صنعتی
  • گردش مالی ۱۳۳ میلیارد تومانی در لیگ کشتی ایران
  • گردش ۱۳۳ میلیاردی در کشتی آزاد و فرنگی ایران
  • وجود دانشجویان بین‌الملل فرصت ارتقای زیرساخت‌های بین المللی دانشگاه لرستان است