Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@14:51:54 GMT

برگزاری نشست ادبیات معاصر چک در شهر کتاب

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۴۱۵۴

برگزاری نشست ادبیات معاصر چک در شهر کتاب

به گزارش ایسکانیوز از مرکز فرهنگی شهرکتاب، علاقه‌مندان به ادبیات چک در ایران با بیشتر نویسندگان معاصر چک آشنایی دارند و آثار کسانی چون کارل چاپک، یاروسلاو هاشک، فرانتس کافکا، میلان کوندرا، بهومیل هرابال، ایوان اولبراخت و ایوان کلیما را خوانده‌اند.بیشتر آثار نویسندگان مهم چک به فارسی ترجمه شده است اما شعر چک چندان به فارسی ترجمه نشده و شاعران چک در ایران ناشناخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرکز فرهنگی شهر کتاب «پل ادبی ایران و چک» را تشکیل داده است و قرار است به طور پیوسته نشست‌هایی در ایران و چک برای معرفی ادبیات معاصر دو کشور برگزار شود.

نشست ویژه‌ شهر کتاب در روز یک‌شنبه اول بهمن ساعت ۱۶ به بررسی «ادبیات معاصر چک، از چاپک تا امروز» اختصاص دارد که با حضور مونیکا روژیچکوا و زهرا ابوالحسنی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

502

شهر کتاب ادبیات معاصر چک یاروسلاو هاشک میلان کوندرا مونیکا روژیچکوا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب

نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶اردیبهشت ماه با حضور یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه و علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی برگزار شد.نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی برگزار می‌شود و بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور و موضوع دانش و آگاهی با اهتمام دستگاه ها و نهادهای مختلفی در شهر تهران برگزار می شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080168 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول