Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که کشورش همچنان به حفظ رابطه واشنگتن- اسلام آباد متعهد است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های پاکستان، «جوزف دانفورد» ژنرال نیروی دریایی و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که همچنان به حفظ رابطه آمریکا- پاکستان متعهد است.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به بروکسل به رسانه های خبری و با طرح پرسش آیا در حال حاضر ما با همه چیز موافق هستیم ،جواب داد، «نه ما نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا ما به یک رابطه مؤثرتر با پاکستان متعهد هستیم؟ بله هستیم و من از آن [رابطه] دست نمی کشم».
ژنرال دانفورد گفت: نمی خواهم آشکارا در این خصوص سخن بگویم، زیرا به تلاش برای بهبود این رابطه متعهدم و باور دارم که گفت و گوی دوجانبه میان ارتش دو کشور به ریاست ژنرال وُتل و با کمک ژنرال متیس وزیر دفاع و دیگر مقامات واشنگتن، رویکرد بجا و درستی است.
به گزارش ایرنا نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان نیز روز دوشنبه در سفر به اسلام آباد، با خانم تهمینه جنجوعه قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
به گفته محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این سفر، سومین سفر خانم آلیس ولز از ماه اوت (مردادماه )گذشته تاکنون است که در راستای افزایش همکار دوجانبه و تحقق اهداف مشترک در استقرار صلح و ثبات منطقه برگزار می شود.
'آلیس ولز' در سفر به اسلام آباد، حمایت پاکستان برای موفقیت ایالات متحده آمریکا در اجرای طرح راهبردی کشورش در افغانستان را مهم خواند.
وی در دیدار «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان مسائل مربوط به همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار داد و بر ادامه همکاری دوجانبه در راستای تحقق اهداف مشترک در استقرار صلح در منطقه تأکید کرد.
در آن دیدار که با حضور مقامات ارشد شورای امنیت ملی ایالات متحده و 'دیوید هیل' سفیر آمریکا در پاکستان برگزار شد، در خصوص همکاری دو کشور در زمینه های منطقه ای تبادل نظر شد.
قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این نشست، تداوم همکاری پاکستان با ایالات متحده را نیازمند اقدام در مسیر اعتماد و احترام متقابل عنوان کرد.
'تهمینه جنجوعه' نیز با ابراز نگرانی در خصوص استفاده از خاک افغانستان از سوی عناصر ستیزه جو برای بی ثباتی در پاکستان، تقویت خطوط کنترل مرزی بین پاکستان و افغانستان را عامل موثر در کاهش این نگرانی ها عنوان کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر ادامه اقدامات کشورش برای ترویج صلح و ثبات در منطقه، بازگشت مهاجران افغانستانی به کشورشان را از خواسته های اسلام آباد خواند.
چهاردهم دی ماه سال جاری خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در پاسخ به اتهامات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دولت پاکستان در نخستین روز سال جدید میلادی گفته بود که تاریخ به ملت ما نشان داده که در اعتماد به آمریکا احتیاط کرده و هوشیار باشیم.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارات توئیتری خود در روز اول سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن افراطیون خشونت طلب و دروغگویی، اسلام آباد را تهدید کرد که کمک های خارجی به این کشور را قطع می کند.
وی در نخستین توئیت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک در اختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن سران ما، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل ما نداده اند؛ آنها با اندکی کمک، مامنی را در اختیار تروریست هایی که ما در افغانستان شکار می کنیم، قرار می دهند.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند