Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، یک رسانه آمریکایی روز سه‌شنبه جزئیات جدیدی از گزارشی که سازمان ملل متحد درباره یمن تقدیم شورای امنیت کرده فراهم کرده است.

طبق گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، گزارش سازمان ملل متحد از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی بابت عدم انجام اقدامات کافی جهت جلوگیری از تلفات انسانی در جنگ یمن انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گزارش ضمن انتقاد از اقدام عربستان سعودی در جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن آمده ائتلاف از «تهدید به گرسنگی به‌عنوان ابزار چانه‌زنی و ابزار جنگی استفاده می‌کند».

کارشناسان سازمان ملل در بخش دیگر این گزارش به بررسی اثرات حملات ائتلاف عربستان سعودی پرداخته و تأثیر ده حمله هوایی این ائتلاف در کشته شدن صدها نفر را یادآور شده است.

این گزارش نوشته است: «تدابیر اتخاذشده توسط ائتلاف عربستان برای کاهش تلفات کودکان، اگر هم انجام شده باشند، تا اندازه زیادی غیرمؤثر بوده‌اند».

بخش‌های زیادی از این گزارش که قبلاً منتشر شده بود  ادعاهای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و عربستان سعودی درباره اینکه موشک‌های شلیک‌شده به‌سمت عربستان سعودی منشأ ایرانی داشته‌اند را تکرار کرده است.

در این گزارش  رسیده از نتیجه‌گیری درباره اینکه کدام کشور تأمین‌کننده موشک‌های بالستیک برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بوده خودداری کرده، اما مدعی شده لاشه‌های این موشک‌ها ایرانی‌ها بوده‌اند.

در گزارش مذکور ادعا شده است: «این هیئت اقدام به شناسایی بقایای موشک‌، تجهیزات نظامی مرتبط و پهپادهای نظامی کرده که اصالت ایرانی دارند و بعد از اجرایی شدن ممنوعیت‌های تسلیحاتی هدفمند در سال 2015 وارد یمن شده‌اند».

کارشناسان سازمان ملل در بخش دیگری از این سند 79صفحه‌ای مدعی شده‌اند «در نتیجه، این هیئت به این نتیجه رسیده که ایران به پاراگراف 14 قطعنامه شماره 2216، مربوط به ممنوعیت فروش سلاح به یمن پایبند نبوده است.»

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد حدود یک ماه پیش در یک نمایش تبلیغاتی علناً اعلام کرد در حال تلاش برای ترغیب سازمان ملل به متهم کردن ایران به نقض قطعنامه‌های تسلیحاتی این سازمان است. 

گزارش سازمان ملل علیه ایران در حالی است که این سازمان در مدت بیش از دو سال که از آغاز حمله ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها به یمن می‌گذرد به درخواست‌های جهانی برای تحقیق درباره جنایت‌های جنگی رژیم آل سعود در کشور فقیر یمن توجهی نکرده است. 

ائتلافی به‌رهبری عربستان از فروردین‌ماه سال 94 کشور همسایه یمن را هدف حملات شدید هوایی قرار داده است. این حملات به گسترش فقر و بیکاری، نابودی زیرساخت‌های یمن و شیوع بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. 

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند