Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:20:16 GMT

احتمال توقف تولید تندر٩ و ساندرو از سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۴۷۲۲

احتمال توقف تولید تندر٩ و ساندرو از سال ۹۸

مدیر عامل رنو پارس با تأکید بر اینکه ال ۹۰ و ساندرو نمی‌توانند در گیربکس و موتور استانداردهای جدید را پاس کنند، گفت: وقتی خودرویی نمی‌تواند طبق استانداردها حرکت کند باید به قوانین احترام گذاشته و تولیدش متوقف شود. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ اقتصادی صنعت، معدن و تجارت نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رامتین اسماعیلی امروز در نشست خبری  با اشاره به اینکه خودروی تندر 90 و ساندرو امکان رعایت استانداردهای 85 گانه جدید خودرویی را ندارند، اظهار داشت: از دی ماه 97 استانداردهای جدید خودرو به شرکت‌های خودروسازی ابلاغ و آنها تا دی ماه 98 برای تغییر پلتفرم ها فرصت دارند در غیر این صورت تولید خودروهای تندر 90 و ساندرو از سال 98 متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البته می‌توان برای ارتقا سطح استانداردهای این خودروها برنامه ریزی کرد، افزود: سرمایه گذاری برای تغییر و ارتقاء این خودروها قطعاً بیشتر از ورود پلتفرم جدید است. از این رو توصیه می‌کنیم به جای ارتقاء استانداردهای تندر 90 و ساندرو پلتفرم‌های جدید و به روز وارد کشور شود.

مدیر عامل رنو پارس با تأکید بر اینکه ال 90 و ساندرو نمی‌توانند در گیربکس و موتور استانداردهای جدید را پاس کنند، گفت: وقتی خودرویی نمی‌تواند طبق استانداردها حرکت کند باید به قوانین احترام گذاشته و تلاش خود را  برای سرمایه گذاری در خودروهای جدید انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف  می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

اسماعیلی در رابطه با قطعات یدکی تقلبی در بازار و حتی در خطوط تولید شرکت های خودروسازی به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه بعضاً دیده شده که قطعات تقلبی وارد خطوط تولید و حتی در مراکز خدمات پس از فروش عرضه می‌شود. به عنوان نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خود نصب و باعث چپ شدن خوردو شده بودند که در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند.

وی تصریح کرد: زمانی که قطعه اصل از سوی شرکت‌ها خریداری و در خودروها نصب شود هم قیمت قطعات کاهش و هم مردم می توانند خودروی با کیفیتی خریداری کنند.

*افزایش قیمت و کاهش واردات خودرو با ابلاغ دستورالعمل جدید

مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو به نظر شما چه تأثیری بر بازار این خودروها خواهد گذاشت، گفت: دستورالعمل واردات خودرو چیزی است که دولت ابلاغ کرده و مورد تأیید تمام مراجع است لذا ما چاره ای جز عملیاتی کردن آن نداریم. به هر ترتیب این دستورالعمل ضمن کاهش فروش خودروهای وارداتی باعث افزایش قیمت‌ها هم خواهد شد.

وی در خصوص زمان تولید خودروی کوئید در ایران افزود: این خودرو اگر بتواند استانداردهای خودرویی کشور را پاس و متناسب با شرایط آب و هوایی ایران باشد در روند مذاکرات با با سازمان گسترش و نوسازی در کشور تولید خواهد شد. در حال حاضر فعلاً تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که داخلی‌سازی آن در حد بالایی صورت گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

مدیرعامل رنو پارس اضافه کرد: کوئید همه استانداردها را پاس می کند البته خودروهای فعلی رنو باید خود را با استاندارهای جدید تطبیق و تغییر پلتفرم دهند.

 اسماعیلی درباره سرنوشت واگذاری سایت بن‌رو به شرکت رنو، اظهار کرد: در این رابطه اطلاع دقیق و جدیدی ندارم اما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. رنو به دنبال افزایش ظرفیت 150 هزار دستگاهی تا سال 2020 در ایران است که البته هنوز محل سایت جدید نهایی نشده است.

 وی در خصوص احتمال بازگشت تحریم ها با دستور ترامپ گفت: با توجه به اینکه رنو 160 هزار دستگاه خودرو در ایران تولید می کند، قطعا در حوزه تحریم در زمان مشخص خود تصمیم خواهد گرفت، اما نکته حائز اهمیت آن است که در تحریم قبلی نیز رنو وکلای خود را برای مذاکره در مجامع قضایی اعزام کرد و به صراحت اعلام نمود که صنعت خودرو ربطی به تحریم ها ندارد و اگر مواد اولیه ای، مصرف مشکوک یا دوگانه داشته باشد می تواند جایگزین شود اما در تحریم های احتمالی در زمان خود اظهارنظر خواهیم کرد.

 مدیرعامل رنوپارس از عرضه ١٥ هزار دستگاه خودرو در ایران خبر داد و گفت: سازمان گسترش بر روی جزئیات قرارداد رنو با وزارت صنعت در حال بررسی است و ما هدفگذاری را در این زمان برای تولید ١٥ هزار دستگاه خواهیم داشت.

به گفته مدیرعامل رنوپارس، هم اکنون بر روی برخی مدل های خودرو ٦ درصد داخلی سازی انجام شده و حتی در برخی از خودروها ٤ درصد ساخت قطعات صورت گرفته است که با برنامه ریزی قرار بر این است که سطح اول را به 80 درصد و سطح دوم را به 60 درصد ارتقا دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه گزارش های سازمان بازرسی کیفیت گواهی بر عملکرد در زمینه توسعه قطعه سازان است، افزود: بخش عمده کیفیت خودرو وابسته به کیفیت قطعه است و ما در همکاری با قطعه سازی توانمند ایرانی، توانستیم استانداردهای رنو را در ایران پیاده کرده ایم اکنون شاهد تولید با کیفیت ترین محصول در کشور باشیم.

 انتهای پیام/

R1012125/P1010113/S7,78/CT11 واژه های کاربردی مرتبط رنو

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد تولید و فروش پژو کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، تولید گروه پژو در فروردین ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت حدود ۴۰ درصدی همراه شد تا زنگ خطر برای تولید این خانواده محبوب خودرویی به صدا در آید. تولید گروه پژو در فروردین امسال حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه ثبت شد این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ایران خودرویی‌ها نزدیک به ۱۸ هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

آبی‌های جاده مخصوص در فروش گروه پژو نیز افت حدود ۱۱ درصدی را در بازه زمانی یاد شده در کارنامه ثبت کردند.

بررسی آمار فروش ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد این خودروساز طی فروردین ۱۴۰۳ بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو برای متقاضیان فاکتور کرده است.

آمار فروش گروه پژو در سال ۱۴۰۲ از فروش حدود هشت هزار و ۴۵۰ دستگاه انواع پژو حکایت می‌کند.

با توجه با اتفاق‌هایی که برای پژو پارس در سال گذشته افتاد به نظر می‌رسد بخشی از این افت تولید و فروش گروه پژو مربوط به پژو پارس باشد.

علاوه بر پژو پارس شاهد هستیم که ایران خودرویی‌ها تولید پژو ۲۰۶ را هم به طور کامل متوقف کردند.

آن طور که مشخص است آبی‌های جاده مخصوص در گروه پژو تمرکز خود را روی خانواده پژو ۲۰۷ قرار داده‌اند.

مدیران ایران خودرو به طور شفاف مشخص نکرده اند که تولید پژو پارس تنها تا پایان بهار ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند یا اینکه با توجه به مجوز افزایش قیمت تولید این خودرو همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.

چنانچه تولید خانواده پژو پارس ادامه دار نباشد و تنها خانواده خودرویی که آبی‌های جاده مخصوص تولید آن را ادامه می‌دهد پژو ۲۰۷ باشد باید گفت که دیگر گروه پژو بخش بزرگی از کیک تولید و فروش این خودروساز را به خود اختصاص نخواهد داد.

چنانچه این اتفاق بیفتد باید دید ایران خودرو ظرفیت از دست رفته پژو را چگونه با سایر محصولاتش پُر خواهد کرد.

سیگنال ارسال شده از سوی اطلاعات کدال این خودروساز به بازار می‌تواند روی قیمت گروه پژو اثر گذاشته و نمودار قیمت‌ها را صعودی کند.

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن