Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:14:26 GMT

نفت اوپک رکورد سه ساله قيمت را شکست

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۵۰۶۰

نفت اوپک رکورد سه ساله قيمت را شکست

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بهاي هر بشکه نفت سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک)-متشکل از 14 کشور- ديروز (دوشنبه) با 0.9 درصد افزايش نسبت به جمعه گذشته به 67 دلار و 78 سنت رسيد و بيشترين قيمت از بيست و هشتم نوامبر 2014 ميلادي (1393 خورشيدي) را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، دبيرخانه اوپک در گزارشي که امروز منتشر شد، بهاي نفت اين سازمان در جمعه گذشته را به طور متوسط 67 دلار و 17 سنت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ديروز پس از حمايت عراق، امارات و قطر از تمديد توافق کاهش توليد اوپک، قيمت نفت هاي پايه اروپا و آمريکا نيز با وجود افزايش فعاليت هاي حفاري در آمريکا، نزديک بالاترين رکورد خود در بيش از سه سال گذشته معامله شدند.
وزير نفت عراق شنبه گذشته در کنفرانسي در ابوظبي گفت: کاهش توليد نفت موجب ثبات بازار شده است و اين محدوديت بايد باقي بماند.
«سهيل المزروعي» وزير انرژي امارات، نيز همان روز در اين کنفرانس اعلام کرد: از نظر اين کشور سياست اوپک در نتيجه نوسان کوتاه مدت قيمت نفت، تغيير چشمگيري نخواهد کرد.
«محمد بن صالح» وزير انرژي قطر، نيز در حاشيه برگزاري اين کنفرانس به خبرگزاري رسمي اين کشور گفت: تا زماني که سطح موجودي انبارهاي نفت به ميانگين تاريخي پنج ساله آن برسد، اوپک بايد توافق توليد خود را بازنگري کند.
نرخ نفت هاي خام پايه اروپا و آمريکا نيز ديروز بالاترين رکورد را در بيش از سه سال گذشته ثبت کردند.
قيمت برنت درياي شمال در پايان معاملات ديروز با 0.7 درصد افزايش نسبت به جمعه گذشته به 70 دلار و 26 سنت رسيد و هر بشکه نفت وست تگزاس اينترمديت آمريکا نيز با 0.7 درصد افزايش به بهاي 64 دلار و 73 سنت معامله شد.
امروز (سه شنبه) قيمت نفت هاي پايه اروپا و آمريکا نسبت به ديروز تغيير چنداني نداشت.
هر بشکه نفت برنت درياي شمال در ساعت 11:37 امروز به وقت گرينويچ در بازار لندن به قيمت 69 دلار و 31 سنت و هر بشکه نفت غرب تگزاس نيز در بازار نايمکس آمريکا به قيمت 63 دلار و 84 سنت معامله شد.
به گزارش ايرنا، اوپک در نشست رسمي سي ام نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) در وين، براي نخستين بار از سال 2008 ميلادي با کاهش توليد موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قيمت ها کمک کند.
براساس اين توافق، مقرر شد اوپک يک ميليون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح توليد خود بکاهد.
ايران، نيجريه و ليبي تا رسيدن به سطح توليد پيش از بحران خود از برنامه کاهش توليد اوپک مستثنا شدند.
14 کشور الجزاير، آنگولا، اکوادور، گينه استوايي، گابن، ايران،عراق، کويت، ليبي، نيجريه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا در اوپک عضوند.
اوپک همچنين موفق شد بيستم آذرماه 1395، توليدکنندگان نفت غيراوپک شامل روسيه، قزاقستان، گينه، جمهوري آذربايجان، سودان، مالزي، عمان، بوليوي، مکزيک، بحرين و برونئي را با خود همراه سازد.
اين توليدکنندگان نيز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از توليد نفت خود موافقت کردند.
توافق کاهش توليد اوپک تا پايان سال 2018 تمديد شده است و همه کشورهاي عضو موظف به تبعيت از آن شده اند.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*1063*1961*
مترجم: رفعت کرمي مهر* انتشاردهنده: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع ارز در معاملات امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۴۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۴۱ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با کاهش ۳۱ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۲۳ تومان و حواله آن با کاهش ۱۳۹ تومانی، ۴۴ هزار و ۲۷۹ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۱۱ تومان کاهش قیمت به ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته کاهش ۱۱ تومانی داشته است.

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • جم رکورد فروش را شکست
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳