Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: تاکنون 35 میلیمتر بارندگی از اول سال داشته ایم که در مقایسه با بارش 103 میلیمتری سال گذشته حدود 66 درصد کاهش داشته ایم .بختیاری افزود: وضعیت ذخایر آب در سدهای استان تهران 587 میلیون متر مکعب بوده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 603 میلیون متر مکعب بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مسئله ای که نگران کننده است کمبود ذخیره برف در ارتفاعات استان تهران است و این میزان صفر است و سال گذشته ذخیره برفی خوبی داشتیم و این کمبود موجب کاهش ورودی آب به مخازن آب در آینده میشود.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران با بیان اینکه بدترین وضعیت را دو سد لار و لتیان در شرق استان تهران دارند افزود: لتیان در همین زمان سال گذشته 42 میلیون متر مکعب ذخیره آبی داشت و این میزان امسال 30 میلیون متر مکعب است .
بختیاری گفت: مردم خود آگاه هستند به کمبود بارشها و خود باید در مصارف کشاورزی و شرب صرفه جویی کنند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر 2 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب دارد که در 48 ساعت گذشته براثر بارشهای اخیر  630 هزار متر مکعب آبگیری شده است. 

پورجعفر با بیان اینکه تاکنون 45 درصد این سد آبگیری شده و 55 درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می شود که سال گذشته به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تامین کند. 

وی گفت: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است. 

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین